Loading...
dk

Keyfob | Tesla Forum

MrCoffee
MrCoffee Feb 12 '17
Hej gutter og gutterinder. Har haft bilen til service, og de burde have skiftet batterier i begge nøgler. Nu siger den at jeg skal skifte batteri...no worries kørte i Bauhaus og fandt et Cr2032 og monterede, den brokker sig nu stadig. Havde nogle andre liggende og prøvede dem, samme problem. Konens nøgle har også være ude for rækkevidde, så på et US sight at det kunne gælde den anden nøgle som bilen fangede, kan det virkelig passe man skal omkring Tesla ? Har det noget med frekvensen eller manglende power at gøre ? Pft. Peter
CanEl
CanEl Feb 12 '17

har observeret at tlf. overdøver signalet fra keyfob.

du skal ikke have keyfob i samme lomme eller tæt på din mobiltlf.

MrCoffee
MrCoffee Feb 12 '17
Det har ikke noget batteriniveau at gøre - Det har jeg aldrig, den ligger altid i den lille lomme i et par cowboybukser
Forummets indlæg er redigeret af MrCoffee Feb 12 '17
Gronhund
Gronhund Feb 12 '17

Jeg kunne ikke helt læse, om du havde skiftet begge batterier. Men de skal begge skiftes (sikkert på samme tid). Da jeg skulle skifte batteri, tog jeg batteriet ud af begge to, og satte efterfølgende batteri i begge. Tog derefter begge FOB ud til bilen, og så forsvandt det røde udråbstegn. Batteriet (det originale) holdt lige i underkanten af 11 måneder.

MrCoffee
MrCoffee Feb 13 '17
Gronhund. Det må jeg prøve, undrer mig bare over at den siger lav batteriniveau med kun min nøgle i nærheden, når batteri er skiftet. Min bange tanke var at selvom du køber cr2032 3v så er der forskel på kvalitet, ligesom durecel mod billigere mærker.
SuneH
SuneH Feb 13 '17

MrCoffee - jeg har skiftet batterier i begge keyfobs for ca. en måned siden. Jeg skiftede begge samtidigt og tog begge med ned i bilen, da jeg kunne huske at have læst om det på Teslaforum. Jeg har brugt nogle no-name batterier, som jeg havde liggende i skuffen.

De oprindelige batterier holdt ca. 14 måneder.

MrCoffee
MrCoffee Feb 14 '17
Ok tak SuneH
MrCoffee
MrCoffee Feb 14 '17
Underer mig dog over at den (Teslaen) slet ikke vil registrere mig med den ene Keyfob med nystiftet batteri.
jensk2
jensk2 Feb 14 '17

Jeg har ikke haft tilsvarende problemer. Efter 13 måneder, meldte bilen at den mest brugte FOB's batteri skulle skiftes. Svært at forstå, kunne fint åbne og lukke bagklap på 30 meters afstand, men skiftede batteri, som instrueret. Det udtagne batteri havde tomgangsspænding på 3.0V hvad der er ok for nogle cr2032 forbrugere, men åbenbart ikke lige Tesla. Det nye batteri var af mærket GP (Kina) og havde tomgangsspænding på 3,2V og virker fortsat fint nu 2 måneder senere. Når den anden FOB skal skiftes er det et Camedia NoName batteri der installeres:-) Har anvendt GP i Løbeure og pulsmålere og har ikke konstateret forskel i forhold til Panasonic, Duracell etc. (Denne sammenligning gælder alene cr2032 og ikke f.eks. AA NiMH genopladelige batterier!! Der er Panasonic/Sanyo Enelop og GP ReCyco helt uden konkurrence:-))

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Feb 14 '17
mbk
mbk Feb 14 '17
Quote from jensk2

Jeg har ikke haft tilsvarende problemer. Efter 13 måneder, meldte bilen at den mest brugte FOB's batteri skulle skiftes. Svært at forstå, kunne fint åbne og lukke bagklap på 30 meters afstand, men skiftede batteri, som instrueret. Det udtagne batteri havde tomgangsspænding på 3.0V hvad der er ok for nogle cr2032 forbrugere, men åbenbart ikke lige Tesla. Det nye batteri var af mærket GP (Kina) og havde tomgangsspænding på 3,2V og virker fortsat fint nu 2 måneder senere. Når den anden FOB skal skiftes er det et Camedia NoName batteri der installeres:-) Har anvendt GP i Løbeure og pulsmålere og har ikke konstateret forskel i forhold til Panasonic, Duracell etc. (Denne sammenligning gælder alene cr2032 og ikke f.eks. AA NiMH genopladelige batterier!! Der er Panasonic/Sanyo Enelop og GP ReCyco helt uden konkurrence:-))

Nu er det måske off topic. Jeg har en stak eneloop der er ved at være døde. Hvis jeg kan, køber jeg lygter etc. Der kan tage 18650 batterier, batterierne ripper jeg fra døde bærbare, der er 6 eller 9 celler i sådan et batteri, og det er som regel kun et der er under spænding/defekt. Lygter holder ekstremt længe på et 18650.

Jeg gider ikke billige CR2032, har måske været uheldig, men skiftede dem månedligt, men et Varna holder i flere år.
Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 14 '17
Slemme
Slemme Feb 15 '17
Jeg fik beskeden "Key batteri needs changing". Jeg skiftede batteriet, men fejlmeldingen ville ikke gå væk...
Efter et par dage tog jeg begge keyfobs med i bilen og straks forsvandt fejlen...;-)
Forummets indlæg er redigeret af Slemme Feb 15 '17
MOS
MOS Feb 17 '17

Har haft samme problem, da bilen sagde, at key fob skulle have skiftet batteri. Skiftede batteri i begge key fobs, men bruger kun den ene til daglig. Bilen sagde stadig, at batteriet skulle skiftes. Da jeg tog den anden key fob med ud i bilen stoppe advarslerne. Min teori er, at bilen "tror", at når batteriet i den ene key fob er fladt, så skal batteriet i den anden key fob nok også skiftes. Men hvis den ikke har "set" den anden key fob efter batteriskiftet (f.eks. hvis man bare har haft den anden key fob liggende inde i huset), så kan den jo ikke vide, at batteriet i denne også allerede ER skiftet. Så spiller den bare stædig og insisterer på at ville se bevis for, at batteriet i BEGGE key fobs er skiftet.

HJJ
HJJ Feb 17 '17
Skiftede i begge Key fob i dag. Da jeg satte mig i bilen med begge var advarselen forsvundet.