Og ja, hele præmissen for den her debat kan du sagtens rive fra hinanden med argumentet om Clever laderen ved Humlebæk Centret. Men så skal vi jo slet ikke bruge yderligere SuC'er i DK - det klarer EON og Clever for os? :)
Tjoh, det kan man måske sige, men jeg ville nu ikke sætte min lid til EON og Clever alene. Jeg synes, det er rigtig fint, hvis man kan klare sig med Teslas ladenetværk.
Hvis man skal klare sig udelukkende med SC, så vil det i min optik kræve, at afstanden mellem SC aldrig er større end bilens typiske rækkevidde. Desuden skal der ligge en SC inden for ½ rækkevidde af enhver destination i den retning, man kommer fra og skal tilbage til igen. Eksemplet med Falkenberg SC og Louisiana er nok tæt på grænsen, hvis man har en S60. Burde dog ikke være noget problem i en 70 eller 85. Men Tesla udbygger jo løbende SC netværket og her kommer den nye Halmstad SC jo fint til hjælp.
Det er ikke fordi jeg er imod en SC på Nordsjælland, men jeg er ret sikker på, at Tesla løbende vurderer, hvor behovet er størst og der er nok andre steder, der har større behov.
Man kan så også diskutere, om det er rimeligt at forvente, at man kan klare sig udelukkende med SC. Ved gennemkørsel på en langtur, synes jeg det er rimeligt nok. Men Destination Chargere er jo netop tænkt som en mulighed ved en destination. Louisiana ville måske være et oplagt sted for en Tesla Destination Charger. Er der nogen, der har foreslået det over for Louisiana/Tesla? Det ville helt løse problematikken i ovenstående eksempel. Men så kan man naturligvis bare finde et nyt eksempel på en anden destination 10 km derfra - så skal der også være en Destination Charger dér osv. Så på længere sigt bør der nok komme en SC i området og det gør der nok også - det er et spørgsmål om tid. Se bare planerne for SC i området omkring San Fransisco og i New York. Det er helt vildt!