Loading...
dk

Nye SuC i Danmark | Tesla Forum

Reklame
PeterE
PeterE Sep 13
Citat fra P85DK @PeterE - jeg er enig hvis du mener Nordvestsjælland, mens jeg vil sige at Nordøstsjælland er fint dækket ind i forhold til transport til/fra/igennem. Selvom storkereden ville være et perfekt sted, og det vil jo ikke være et problem, når alle fremtidige biler sælges med betalt SuC

Jeg mener faktisk begge dele, og der mangler også en SuC imellem Helsingør og fx Storkereden/Lyngby. Mit irriterende gode eksempel er de nordmænd og svenskere, som besøger Louisiana. De kommer med færgen Helsingborg-Helsingør, og de opladte sidste gang oppe i Falkenberg (150+ km nord for Helsingborg) - og de kan bare ikke nå hjem igen. Trist for dem. Og ja, en del af det svar er selvfølgelig Destination Charging. Men ja, det mangler noget i NSJ - både øst og vest.

MOS
MOS Sep 13

@PeterE

Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg synes nu, at lidt mere præcision vil være klædeligt. Hvis der virkelig er brug for en SC på Nordsjælland, så burde det være tilstrækkeligt at argumentere med korrekte fakta.

Der er 120 km fra Falkenberg SuperCharger til Helsingborg. Den nye SC ved Halmstad, som kommer ultimo 2017, afkorter dette med ca. 40 km. Det sidste stykke fra Helsingør til Louisiana er 9 km.

Der er Type 2 lader ved Humlebæk station.

Hvis man er for nærig til at betale for en opladning på vejen, så kan man snildt komme både frem og tilbage på en fuld opladning ved at holde sig under de 120 km/h. Det burde ikke være helt umuligt.

P85DK
P85DK Sep 13

Der er 20 min fra Louisiana til Storkereden, det synes jeg er mere end acceptabelt. Der er ikke noget i Nordøstsjælland der trækker specielt meget trafik som ikke kan dækkes af Storkereden. Storkereden passer meget godt med hvordan Tesla placerer SuC rundt omkring andre storbyer i Europa.

ElPeter
ElPeter Sep 14

De kunne jo også placere en SuC ved krydset mellem E4 og E6 i Sverige. Alternativt i Helsingør.

P85DK
P85DK Sep 14

tja, men storkereden giver bare mere mening, da den også vil kunne servicere folk som besøger København. Når jeg har besøgt fx. Amsterdam eller Bruxelles så har de SuC som har været 20 min uden for byen været en stor hjælp. Den support mangler nord for København.

Raymond
Raymond Sep 14

Storkereden ville være No Go, der ville være en kø af gratister, folk som ikke forstår at SuC er forbeholdt strækningskørsel.

PeterE
PeterE Sep 14
Citat fra Raymond

Storkereden ville være No Go, der ville være en kø af gratister, folk som ikke forstår at SuC er forbeholdt strækningskørsel.

100% enig. Selvom det vil være ligesom gratisterne ved SuC på Amager, og i Middelfart. 

PeterE
PeterE Sep 14
Citat fra MOS

@PeterE

Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg synes nu, at lidt mere præcision vil være klædeligt. Hvis der virkelig er brug for en SC på Nordsjælland, så burde det være tilstrækkeligt at argumentere med korrekte fakta.

Der er 120 km fra Falkenberg SuperCharger til Helsingborg. Den nye SC ved Halmstad, som kommer ultimo 2017, afkorter dette med ca. 40 km. Det sidste stykke fra Helsingør til Louisiana er 9 km.

Der er Type 2 lader ved Humlebæk station.

Hvis man er for nærig til at betale for en opladning på vejen, så kan man snildt komme både frem og tilbage på en fuld opladning ved at holde sig under de 120 km/h. Det burde ikke være helt umuligt.

Du har ret MOS, min hukommelse er ikke hvad den har været - og familien har sommerhus deroppe, så den tur jeg har kørt et antal gange.

Og ja, hele præmissen for den her debat kan du sagtens rive fra hinanden med argumentet om Clever laderen ved Humlebæk Centret. Men så skal vi jo slet ikke bruge yderligere SuC'er i DK - det klarer EON og Clever for os? :) 

P85DK
P85DK Sep 14
Quote from Raymond

Og alligevel så virker det ved alle andre storbyer, som fx. Oslo med Lier Syd

Det er en overdreven frygt det med gratister. Specielt nu når der er flatrate muligheder, så vinder convenience

canel
canel Sep 14

Citat fra P85Dk

Og alligevel så virker det ved alle andre storbyer, som fx. Oslo med Lier Syd

nu er Oslo nok ikke den bedste by at sammenligne med i denne sammenhæng.

de har så mange gratis ladepladser inc. parkering i den by.

P85DK
P85DK Sep 14

Synes nu den passer meget godt. Jeg ved ikke hvornår du sidst har været i Oslo, men det er tæt på umuligt at komme til nogle af de offentlige ladepladser og de er typisk meget langsomme hvis du endeligt kommer til - årsag, der er bare rigtig mange elbil om udbuddet. Dem du kan komme til koster penge, såsom i parkeringshuse, og selv der er det svært at komme til hvis du kommer efter kl. 8.00.

Hertil kommer det meget høje antal Teslaer i Oslo, som er markant højere end det samlede antal Teslaer i DK, og alligevel så er det til at komme til på en SuC lige uden for byen.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 14
canel
canel Sep 15

Citat fra P85DK

Synes nu den passer meget godt. 

det kan der være noget om.

men når der er mange ladesteder,  må de alligevel tage en del af trykket fra SC.

Forummets indlæg er redigeret af canel Sep 15
MOS
MOS Sep 15
Citat fra PeterE

Og ja, hele præmissen for den her debat kan du sagtens rive fra hinanden med argumentet om Clever laderen ved Humlebæk Centret. Men så skal vi jo slet ikke bruge yderligere SuC'er i DK - det klarer EON og Clever for os? :) 

Tjoh, det kan man måske sige, men jeg ville nu ikke sætte min lid til EON og Clever alene. Jeg synes, det er rigtig fint, hvis man kan klare sig med Teslas ladenetværk.

Hvis man skal klare sig udelukkende med SC, så vil det i min optik kræve, at afstanden mellem SC aldrig er større end bilens typiske rækkevidde. Desuden skal der ligge en SC inden for ½ rækkevidde af enhver destination i den retning, man kommer fra og skal tilbage til igen. Eksemplet med Falkenberg SC og Louisiana er nok tæt på grænsen, hvis man har en S60. Burde dog ikke være noget problem i en 70 eller 85. Men Tesla udbygger jo løbende SC netværket og her kommer den nye Halmstad SC jo fint til hjælp.

Det er ikke fordi jeg er imod en SC på Nordsjælland, men jeg er ret sikker på, at Tesla løbende vurderer, hvor behovet er størst og der er nok andre steder, der har større behov.

Man kan så også diskutere, om det er rimeligt at forvente, at man kan klare sig udelukkende med SC. Ved gennemkørsel på en langtur, synes jeg det er rimeligt nok. Men Destination Chargere er jo netop tænkt som en mulighed ved en destination. Louisiana ville måske være et oplagt sted for en Tesla Destination Charger. Er der nogen, der har foreslået det over for Louisiana/Tesla? Det ville helt løse problematikken i ovenstående eksempel. Men så kan man naturligvis bare finde et nyt eksempel på en anden destination 10 km derfra - så skal der også være en Destination Charger dér osv. Så på længere sigt bør der nok komme en SC i området og det gør der nok også - det er et spørgsmål om tid. Se bare planerne for SC i området omkring San Fransisco og i New York. Det er helt vildt!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 15
P85DK
P85DK Sep 15
Quote from canel

Citat fra P85DK

Synes nu den passer meget godt. 

det kan der være noget om.

men når der er mange ladesteder,  må de alligevel tage en del af trykket fra SC.

Umiddelbart vil jeg vurderer at trykket er større i Oslo end København alene pga det store antal Teslaer, og meget få SuC standere tæt på Oslo, og at de offentlige standere også skal servicere alle de mange andre el- og hybridbiler i Oslo som ikke er Teslaer. 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 15
PeterE
PeterE Sep 15
Citat fra MOS
Citat fra PeterE

Tjoh, det kan man måske sige, men jeg ville nu ikke sætte min lid til EON og Clever alene. Jeg synes, det er rigtig fint, hvis man kan klare sig med Teslas ladenetværk.

Hvis man skal klare sig udelukkende med SC, så vil det i min optik kræve, at afstanden mellem SC aldrig er større end bilens typiske rækkevidde. Desuden skal der ligge en SC inden for ½ rækkevidde af enhver destination i den retning, man kommer fra og skal tilbage til igen. Eksemplet med Falkenberg SC og Louisiana er nok tæt på grænsen, hvis man har en S60. Burde dog ikke være noget problem i en 70 eller 85. Men Tesla udbygger jo løbende SC netværket og her kommer den nye Halmstad SC jo fint til hjælp.

Det er ikke fordi jeg er imod en SC på Nordsjælland, men jeg er ret sikker på, at Tesla løbende vurderer, hvor behovet er størst og der er nok andre steder, der har større behov.

Man kan så også diskutere, om det er rimeligt at forvente, at man kan klare sig udelukkende med SC. Ved gennemkørsel på en langtur, synes jeg det er rimeligt nok. Men Destination Chargere er jo netop tænkt som en mulighed ved en destination. Louisiana ville måske være et oplagt sted for en Tesla Destination Charger. Er der nogen, der har foreslået det over for Louisiana/Tesla? Det ville helt løse problematikken i ovenstående eksempel. Men så kan man naturligvis bare finde et nyt eksempel på en anden destination 10 km derfra - så skal der også være en Destination Charger dér osv. Så på længere sigt bør der nok komme en SC i området og det gør der nok også - det er et spørgsmål om tid. Se bare planerne for SC i området omkring San Fransisco og i New York. Det er helt vildt!

Jeg er helt enig, og det burde ikke være så vanskelligt. Generelt har Dest Charging bare haft en lidt langsom start. Jeg har forslået DC til Louisiana, og jeg også forslået Tesla at der er grund til en SuC i Nordsjælland pga turister. Tesla er lidt fastlåste i deres udmelding fra seneste Clubhouse event. 'Der kommer aldrig en SuC i Nordsjælland'.... 

ElPeter
ElPeter Sep 15
@PeterE: Når de har meldt det så klart ud, hvad angav de som årsag til aldrig en SuC i Nordsjælland, der er vel masser af transittrafik mod Sverige?
PeterE
PeterE Sep 18
Citat fra ElPeter @PeterE: Når de har meldt det så klart ud, hvad angav de som årsag til aldrig en SuC i Nordsjælland, der er vel masser af transittrafik mod Sverige?

Jeg hørte nok ikke efter lige derefter - blev nok bare provokeret :) 

JSH
JSH Oct 8
Citat fra PeterE
Citat fra ElPeter @PeterE: Når de har meldt det så klart ud, hvad angav de som årsag til aldrig en SuC i Nordsjælland, der er vel masser af transittrafik mod Sverige?

Jeg hørte nok ikke efter lige derefter - blev nok bare provokeret :) 

Ser at der er en ny supercharger på vej ved Haverslev.
Sider: « 1 2 3
Reklame