Mærkeligt: Senere samme dag(i går), kom restriktionerne tilbage igen - samme veje.
Det er fordi bilen er så klog.
Den tager højde for de lokale forhold, når den sætter begrænsninger for, hvor stærkt den vil køre på AP.
Lokale forhold er jo også øjeblikkets visibilitet, vind, vejr, solen i øjnene osv.
Så det vil sikkert blive ved med at være forskelligt, hvordan den samme bil opfører sig på samme strækning, både til og fra.
Jeg tror også kun de har indsat begrænsningerne på almindelige veje, tænk hvis de gjorde det på en motorvej og bilen en gang har set en strækning med 50 km/t. mens man kommer susende med 150km/t...
/Martin
Begrænsningerne er meget konkrete! Jeg har i eftermiddag oplevet på kildevej i Gribskov hvordan den selv bremser ned til 60 når der kommer et 60 skilt. Men når 60 zonen ophører og der er 80 sætter den kun hastigheden til 70 - og ret lang tid efter ophøret. Så den kører med livrem og seler og dermed opstår der naturligvis frustration ad libitum....
Den genkendte de 60, men ophævningen blev meget diffus, da der ikke stod en ny hastighed og den åbenbart ikke kender/husker den hastighed den kom fra.
"nedsættelse af hastighed skal virke 100%", sådan set enig, men giv dem nu lige lidt tid(12 mdr) for at få alle data på plads - jeg betragter det udelukkende som test indtil endelig version er klar, alle data indhentet.
"Data på plads ???. dvs. Den bruger ikke skiltegenkendelse, for hvad skal være på plads, hvis den brugte skiltegenkendelsen" Den ved ikke hvilken hastighed, den skal sætte ved en hastighedsophævelse - måske en bug eller noget manglende data.
Det er en sjov blanding af passive fysiske objekter (vejskilte), gammeldags sårbar kamerateknik og så noget moderne software. :-)
Bilen skal naturligvis ikke glo ud af forruden for at se på falmede vejskilte gemt bag sne, træer og buske.
Oplysninger om fartrestriktioner skal komme direkte fra transpondere opsat langs vejen på samme måde som trafiklys skal udsende elektroniske signaler som modtages af alle køretøjer på ruten. På den måde tilpasser bilerne farten og undgår at holde for rødt. I fremtiden findes der ikke "lyskryds".
En anden mulighed er OTA info til bilen, men det er for ustabilt med nuværende net.
Det kunne også være smart hvis bilen kunne huske en rute man tidligere har kørt eller kører på ofte. F.eks hvis man pendler hver dag på samme vej. På et tidspunkt vil den kunne se et system og selv sætte fart ned ved bygrænser, skarpe sving, rundkørsler o.s.v. Lidt som luftundervognen gør det ud fra GPS info.
Jeg fik for 2 uger siden skiftet skærm hos Tesla i Århus. Nu kan jeg ikke komme på WiFi. Bilen finder alle WiFi i nabolaget men ikke min egen.
Nogen der har oplevet det? og hvad kan jeg evntuelt forsøge. Jeg har bootet begge skærme og sågar resettet til fabriks indstillinger men intet løser problemet.