Loading...
dk

Model 3 SN1 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
DavidS90D
DavidS90D Jul 30 '17

Citat fra Jutupe : "OMG...OMG...OMG..keycard...OMG..."

Vi må håbe bilen bliver godt modtaget og solgt i stort antal.....andre steder i verden.

Tilsyneladende er man ikke så begejstret i Norge. Der efterspørger man en anden slags biler.

Der er for lidt bagageplads, muligvis ikke trækkrog... og kan ikke leveres før 2018-19.

Til den tid kan man sikkert købe en brugt MX til rimelige penge.

Herhjemme kan jeg desværre heller ikke se markedet for bilen (øv).

De få danskere som kunne lokkes til at springe på en elbil, tvivler jeg på vil betale 400k+ for en M3.

Jeg er glad for min Model S :-)

mbk
mbk Jul 30 '17
Quote from DavidS90D

Citat fra Jutupe : "OMG...OMG...OMG..keycard...OMG..."

Vi må håbe bilen bliver godt modtaget og solgt i stort antal.....andre steder i verden.

Tilsyneladende er man ikke så begejstret i Norge. Der efterspørger man en anden slags biler.

Der er for lidt bagageplads, muligvis ikke trækkrog... og kan ikke leveres før 2018-19.

Til den tid kan man sikkert købe en brugt MX til rimelige penge.

Herhjemme kan jeg desværre heller ikke se markedet for bilen (øv).

De få danskere som kunne lokkes til at springe på en elbil, tvivler jeg på vil betale 400k+ for en M3.

Jeg er glad for min Model S :-)

Altså jeg har så en lidt anden take på emnet. De 35.000 USD i basis udgaven, skulle efter min beregning med afgift, koste 321.000, langt langt fra Model S og X niveau, vi er nede i alm. dødelige familie niveau. Forsikring, mindre dæk, og kWh/km, afskrivning, rimelig garanti kommer til at gøre Model 3 til en meget billigere bil end en 3-4 år gammel Model S eller X.

Long Range koster ret meget, dual motor og premium og autopilot er højt prissat, og måske også højere end jeg vil være med til når bestillingsdagen kommer, selvom en Long Range Model 3 ser ud til at have en rigtig fin rækkevidde, mellem 90D og 100D.

Ang. træk har Musk tweatet at det kommer, hvis det mangler kunne det godt være deal breaker:

https://twitter.com/elonmusk/status/716708661024804866?lang=en

P85DK
P85DK Jul 30 '17

Betjening af rattet i skærmen er sådan set fint nok, da det er en funktion der benyttes meget lidt. Der er en række andre ting som benyttes ofte, som nok bliver irriterende. Jeg vil æde min hat på at de på et eller flere udviklingsmøder har talt om muligheden for betjening af vinduerne via skærmen :-) Ud fra et holdbarhedssynspunkt er det fint med al betjening via skræmen, det betyder at knapperne ikke går i stykker, men der er flere af funktionerne hvor brugeroplevelsen vil være bedre med knapper. Med hensyn til at huske indstillinger på baggrund af nøglen, så er det helt sikkert med. Så må man håbe det virker. I min Model S er der under 50% chance for at det virker, så bliver man nødt til at lukke og låse bilen igen og så åbne, så virker det. Så er det jo lige meget ... Jeg siger ikke at det skal være som på billedet nedenfor, men der må være en optimal balance set fra et brugerperspektiv og der er Tesla gået for langt i den anden retning, hvilket handskerummet er et eksempel på. @David - ja, det er utroligt at de ikke var helt oppe at køre over at den har fire hjul ;-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 30 '17
P85DK
P85DK Jul 30 '17
Quote from mbk

Altså jeg har så en lidt anden take på emnet. De 35.000 USD i basis udgaven, skulle efter min beregning med afgift, koste 321.000, langt langt fra Model S og X niveau, vi er nede i alm. dødelige familie niveau. Forsikring, mindre dæk, og kWh/km, afskrivning, rimelig garanti kommer til at gøre Model 3 til en meget billigere bil end en 3-4 år gammel Model S eller X.

Long Range koster ret meget, dual motor og premium og autopilot er højt prissat, og måske også højere end jeg vil være med til når bestillingsdagen kommer, selvom en Long Range Model 3 ser ud til at have en rigtig fin rækkevidde, mellem 90D og 100D.

Ang. træk har Musk tweatet at det kommer, hvis det mangler kunne det godt være deal breaker:

https://twitter.com/elonmusk/status/716708661024804866?lang=en

For den almindelige bruger, så tror jeg at Renault/Nissan har nogle rigtig fine alternativer inden for de næste par år, både når det kommer til range og pris. Det kan godt være at de ikke er lige så innovative som Tesla, men de sælger flere elbiler end Tesla pt og de har en historie med at ramme det segment ganske godt.

Alt i alt så glæder jeg mig bare til en større konkurrence på elbil markedet, da det kun kan være positivt med flere alternativer. Teslas største 'fjende' er dem selv, da alle Model S ligner hinanden, alle Model X ligner hinanden og alle Model 3 kommer til at ligne hinanden - det bliver sgu kedeligt og er lige nu en af de største 'trusler' mod min bestilling. Det er min feminine side, jeg kan godt lide at føle mig speciel ;-)

mbk
mbk Jul 30 '17

@P85DK

Jeg tror egenligt ikke vi er uenige, den kunne godt have haft et par flere knapper mere på rat og en til handskerum også. Jeg stiller mine spejle så sjældent at jeg synes det er fint at de er styret af skærm, dem på sædet kan jeg også undvære, da jeg efter 7 års ejerskab stadig ikke helt har fundet ud af hvad nogle af lysindstillingerne rent faktisk er til for, og den dedikerede esp knap har jeg vist trykket på for at se hvad der skete en gang, masser af junk som bliver brugt ekstremt sjældent.

jramskov
jramskov Jul 30 '17

Jeg kan sagtens følge tankegangen med at fysiske knapper helt klart har nogle fordele og det virker umiddelbart tåbeligt at skulle trykke på skærmen for at åbne handskerummet. Det mener jeg er at gå imod KISS princippet. Jeg vil dog helt klart vente med at konkludere noget før jeg ser nogle rigtige reviews og folk har haft bilen i længere tid og i sidste ende at jeg selv har haft lejlighed til at prøve det. Jeg husker stadig min store skepsis da Apple lancerede iPhone. Softwarebaseret tastatur? Nej tak, jeg skal helt sikkert aldrig have sådan en telefon, knapper vil altid være at foretrække! Det kom ikke helt til at holde :)

Mht. kvaliteten af interiøret: Det virker til at alle der har siddet i en Model 3 synes at det er fint og faktisk mener det overgår Model S på visse punkter og at der helt sikkert må komme en Model S og X refresh meget snart.

P85DK
P85DK Jul 30 '17

Ja, det er balancen som skal findes. iPhone analogien holder ikke helt i dette tilfælde, da du i forvejen har fokus på telefonen og det derfor kun er funktiontilgangen som ændres. Her taler vi om at fjerne fokus fra noget for at kunne bladre igennem software menuer på en skærn der er placeret til højre for dig.

En teknisk mulig løsning er bare ikke altid lig den bedste løsning når produktet er i brug ... og der kommer altså nogle begræsninger når skærmen (MCU'en) går i stykker. Så kan du ikke komme i handskerummet, du kan ikke lukke soltaget, du kan ikke sætte bilen i tow-mode, du kan ikke ... , du kan ikke ... , du kan ikke ...

Men som du siger jramskov, det kommer først rigtig frem når produktet er i brug hos slutbrugen, da Tesla benytter slutbrugeren til at luge fejl ud :-)

dipth
dipth Jul 30 '17

En ting som måske kunne være en fordel ved handskerummet er at det er låst medmindre bilen er ulåst. Personligt låser jeg fx altid mit handskerum da jeg opbevarer benzinkort, brobiz osv derinde, men det er en manuel handling at skulle låse det op, især under kørsel da nøglen så sidder i tændingen.

P85DK
P85DK Jul 30 '17
Quote from dipth

En ting som måske kunne være en fordel ved handskerummet er at det er låst medmindre bilen er ulåst. Personligt låser jeg fx altid mit handskerum da jeg opbevarer benzinkort, brobiz osv derinde, men det er en manuel handling at skulle låse det op, især under kørsel da nøglen så sidder i tændingen.

men der er jo ikke hverken lås på handskerum eller nøgle i tændingen på en Tesla, så hvordan er det et argument for at have betjeningen via skærmen???

jramskov
jramskov Jul 30 '17
Citat fra P85DK

Ja, det er balancen som skal findes. iPhone analogien holder ikke helt i dette tilfælde, da du i forvejen har fokus på telefonen og det derfor kun er funktiontilgangen som ændres. Her taler vi om at fjerne fokus fra noget for at kunne bladre igennem software menuer på en skærn der er placeret til højre for dig.

Du har helt ret, analogier fungerer sjældent og jeg fik ikke formuleret mig godt nok. Det var mere tænkt som en "hold op hvor tog jeg fejl" mht. iPhone. Dvs. min nuværende tanke er at det virker tåbeligt, men måske er det ikke noget problem i praksis? 

dipth
dipth Jul 30 '17
Citat fra P85DK

men der er jo ikke hverken lås på handskerum eller nøgle i tændingen på en Tesla, så hvordan er det et argument for at have betjeningen via skærmen???

Teknisk set ved vi ikke hvor låst handskerummet er når det er lukket. Min pointe er, at det er rart at handskerummet låser sig selv når man forlader bilen og låser sig selv op igen når man kommer tilbage.

jramskov
jramskov Jul 31 '17

https://model3ownersclub.com/threads/official-delivery-event-thread.4168/page-35#post-35837

"Folks, I'm here to report that Model 3 is indeed a game changer for Tesla in many ways. What I want to focus on in this report is QUALITY.

I've been around enough Model S to see that panels, even on new cars, don't always line up or have even gaps. I don't know if this due to quality control or just subpar dies but I can tell you Model 3 fit and finish is better than Model S. And it particularly shows in the interior.

I've been vocal in the past about my thoughts on Model S interior, namely that if they took that and put it into the Model 3 that it would work out OK. Model S needs a better interior given the price. But man, the Model 3 interior is SPECTACULAR. The fit and finish is sooo much better than Model S. I know that sounds a bit fanboi-sh but it's my opinion based on what I've experienced first-hand, even on new cars."

mbk
mbk Jul 31 '17

USD / Miles

mbk
mbk Jul 31 '17

@jramskov

I had magnets with me and just before getting into the car I pulled one out and touched the door panels and fender.... nothing.Model 3 has aluminum panels. I can't vouch for the shell and inner structure but I was a guessing man it's mostly aluminum with steel crash protection like Model S

Hvis bunden er flad (givet), og paneler er aluminium, så er den nok også ret rust bestandig.

jramskov
jramskov Jul 31 '17

God pointe mbk. Så skal man bare undgå "bilka buler" :)

Kiefer
Kiefer Jul 31 '17

Og så koster den nok også kassen hver gang den skal reparares. Så Tesla fortsætter hvor de slap på Model S :-)

mbk
mbk Jul 31 '17
Quote from Kiefer

Og så koster den nok også kassen hver gang den skal reparares. Så Tesla fortsætter hvor de slap på Model S :-)

Min 12 år gamle Mondeo har et par bilka buler jeg ikke gider at få rettet på så gammel en bil, men jeg kan se den begynder at ruste lidt i en af dørene. Hvis man vil have bilen i hele dens levetid, vil jeg foretrække alu. Har man bilen i de første år, kan det vel være ligegyldigt, bare det ikke afspejler sig i forsikringsprisen. Umiddelbart kan jeg ikke se at det gør det hvor jeg er forsikret.

CanEl
CanEl Jul 31 '17

Citat fra dipth

Teknisk set ved vi ikke hvor låst handskerummet er når det er lukket. Min pointe er, at det er rart at handskerummet låser sig selv når man forlader bilen og låser sig selv op igen når man kommer tilbage.

hvis du sætter bilen i "valet mode" er handskerummet låst hele tiden, sammen med de andre begrænsninger.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jul 31 '17
mbk
mbk Aug 3 '17

Her er Tesla Model 3 og BMW 3 Serie, hvilke # knapper mangler Model 3?

Jeg starter:

#61 handskerum, #27 katastrofeblink har jeg ikke fundet på TM3 endnu.

Sider: « 1 2 3 4 »