Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
tvegaard
tvegaard Apr 11 '19
Er der nogen, der har oplevet, at skærmen genstarter? Har prøvet det to gange i dag: Skærmen bliver sort, Tesla-logoet kommer frem efter lidt - det virker til at systemet genstarter. Ikke at der skete noget ved det, men lidt foruroligende, at det ikke er mere stabilt...
mbk
mbk Apr 11 '19

@tvegaard

Det er sket to gange at skærmen går ud og genstarter under kørsel. Derudover frøs touch en gang og måtte genstarte ved at holde rullehjul ned og så har jeg genstartet en anden gang fordi at LTE ikke rigtig connectede. Det er vist bare en del af at være Tesla ejer. 

husfeldt
husfeldt Apr 11 '19

Jeg har oplevet reboot to gange - ikke noget gevaldigt issue.. (har haft bilen siden 21Feb)

mbk
mbk Apr 12 '19

Standard range plus kan nu bestilles. Knap 377.000 incl AP Basic. Ret godt tilbud IMHO. 

MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

Men uden leveringsdato ;)

PatrickW
PatrickW Apr 12 '19

Den version burde sælge godt i danmark, nu kan den konkurrere prismæssigt med alm kedelige familiebiler når man medregner brændstof besparelser.

MikaelH
MikaelH Apr 12 '19

Hvilke radio muligheder er der egentligt i Model 3?

Har den både FM/AM/DAB+/Netradio? 

Kiefer
Kiefer Apr 12 '19

Helt enig, jeg tror da jeg skal over og vise min nabo prisen, han har længe kigget efter mine biler, og nu er Model 3 vist så langt nede i pris at det jo minder om en Octavia...

/Martin

KimT
KimT Apr 12 '19

Model3 har vist ingen AM radio. Det er ejerne vist ikke så glade for i US da det bruges meget derover.

Og kan heller ikke lige blive klog på om streaming (generelt online inkl kort m.m.) er pillet helt ud i den billige, eller om det kun er Standard, men det findes i standard plus.

mbk
mbk Apr 12 '19
Citat fra MikaelH

Hvilke radio muligheder er der egentligt i Model 3?

Har den både FM/AM/DAB+/Netradio? 

Jeg bruger udelukkende Spotify, men der er DAB og FM, men orker ikke lige at høre reklamer. Tror egenligt også der er noget tunein, men har aldrig brugt det. Man kan også koble sin telefon til pr bluetooth og spille musik, det gør min kæreste nogle gange på langtur for at spille børnemusik/godnat historier fra YouSee musik, ærligt, kunne godt undvære den feature, i det mindste kan man sætte anlægget til at spille højst på bagved (og foran, eller prioritere en individuel plads)

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 12 '19
tag68
tag68 Apr 12 '19

er ladehastigheden den samme som LR ?

mbk
mbk Apr 12 '19

@tag68

Godt spørgsmål. Det kan godt ske at AC ladehastighed er 7kW på to eller tre faser eller sådan noget, I USA har den en limit på 32A 240V, men det er der vel ingen der ved endnu i EU, det kan være en kunstig begrænsning for at sælge LR, på den anden side kan man jo lade den helt op på samme tid, der er bare mere på batteriet i en LR.

DC ladehastighed vil nok stadig være 100+kW når Model 3 LR kan lade med 255kW på V3. Under alle omstændigheder er der ingen af de andre elbiler i samme prisklasse der kommer i nærheden af samme ladehastighed AC eller DC.

Jeg så en video af SR plus som jeg også har linket til herinde, SR Plus kom uden måtter, ikke det største tab i verden, nogle skifter standard alligevel. Mon der kommer type 2 kabel med? Det savner jeg stadig selvom Tesla siger jeg får et en eller anden dag.

mbk
mbk Apr 12 '19

Er her nogen der har fået medfølgende Type 2 kabel og gider tage et billede af det?

Har det en knap til at låse dækslet op?

Jeg er lidt træt af at vente på mit og vil snart høre om jeg kan få det krediteret. Jeg har lånt et 5x6mm2 kabel af en kollega en enkelt gang, hold da op et monster kabel, jeg skal helt klart have det tyndeste og letteste og kan jeg få et med knap til at låse dæksel op er det en ret lækker fordel. F.eks.

https://www.evchargeking.com/en/tesla-charging-cable-triphase-16a

tag68
tag68 Apr 12 '19

Overvejer kraftigt om jeg skal bestille Standard range plus i dag, kan ikke gennemskue om det med ladning kan blive et problem på sigt, til daglig vil jeg ikke få problemer, da jeg vil kunne lade hjemme, tror lige jeg vil kontakte Tesla for at hører vedr. ladning.

KimT
KimT Apr 12 '19

@mbk - er det ikke bare et standard blåt mennekes kabel de levere med. Det som man hele tiden har kunne købe hos dem. Der skal du ikke regne med at der er en knap på.

Vel mene det ser sådan ud : https://www.dba.dk/andre-reservedele-type-2/id-1054481681/

tvegaard
tvegaard Apr 12 '19
Jeg har lejet et type2-kabel hos Eon til en pris på 49/mdr. Det må vel snart ankomme?
Kejseren
Kejseren Apr 12 '19

Overraskende allerede at se SR plus her. Havde forventet en pris på 360.000 MAX, desværre. 

Kejseren
Kejseren Apr 12 '19

Ja, men stadigvæk. Har fået kigget lidt video om SR+ fra USA, siden den kom. Må få kigget lidt mere.

Citat fra selsoe
Citat fra Kejseren

Overraskende allerede at se SR plus her. Havde forventet en pris på 360.000 MAX, desværre.

Bemærk at Autopilot er inkluderet (nu standard).

tvegaard
tvegaard Apr 12 '19
Men at spare knap 90.000 og stadig få verdens fedeste bil (med kortere rækkevidde) er da også værd at tage med.

Er priserne ikke sat lidt ned igen? “Min bil” koster nu 5000 mindre, end da jeg købte (efter sidste justeringer).
voersaa
voersaa Apr 12 '19

Det er forskellen på autopiloten som udgør forskellen. Den er blevet en del af prisen og AP er som en del af pakken lidt billigere end da den var enkeltstående. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Apr 12 '19