Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Dec 5 '18

@Kejseren

Jeg tror du kan møde op uden reservation og se bilen, sådan har det været de andre steder i EU. Det eneste reservationen giver dig er en 'skip the line' fordel, men der kommer jo nok ikke vildt mange alligevel, så gætter det er helt ligegyldigt i praksis.

mbk
mbk Dec 5 '18

Jeg har heller ikke modtaget mailen, men er jeg er mættet, kun en prøvetur kunne lokke mig til sjællad :)

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 5 '18
jramskov
jramskov Dec 5 '18

@MOS: Jeg bor og reserverede min i Aarhus.

Som jeg læser det, vil folk med en reservation have første prioriteret, men tror da ikke du vil blive smidt bort hvis du kigger forbi selvom du ikke har reserveret, du skal nok bare regne med at komme bagerst i en eventuel kø.

Jeg ved ikke hvornår det er sket men bla. den norske side er opdateret i forhold til den danske side. Der er specifikationer på Performance og Long Range modellerne:

Performance:

• Akselerasjon 0-100 km/t på 3,7 sek
  • Rekkevidde (WLTP) 530 km

Long Range:

• Akselerasjon 0-100 km/t på 4,8 sek
  • Rekkevidde (WLTP) 544 km

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 5 '18
mbk
mbk Dec 5 '18

@jramskov

Det vil ikke være overraskende hvis Norge får de første Model 3, dels er det et stort marked og dels så kan Tesla leverer biler som er færdigproducerede i USA da der ikke er told på import af elbiler. Indenfor EU benytter Tesla en samlefabrik i Holland for at undgå noget told.

jramskov
jramskov Dec 5 '18

Den tyske side er også opdateret og ja, det vil ikke være overraskende hvis Danmark ikke er først i køen, vi er et lille marked.

mbk
mbk Dec 5 '18

WLTP på 544km for long range er alligevel flot. Så må der være en officiel Wh/km et sted. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 5 '18
mbk
mbk Dec 5 '18

Mon det er 544km ved 75kWh, deraf 138Wh/km?

jramskov
jramskov Dec 5 '18

Til sammenligning har Hyundai Kona Electric en WLTP rækkevidde på 279 miles / 449km.

MOS
MOS Dec 5 '18

@jramskov

Jeg har også reserveret i Aarhus (stået i kø om morgenen før de åbnede). Men jeg har ikke modtaget nogen mail vedr. Model 3. Jeg har heller ikke fået V9.0 til min Model S endnu. Føler mig en smule forbigået... :-(

mbk
mbk Dec 5 '18

Ofte spurgte spørgsmål er opdateret.

https://www.tesla.com/da_DK/support/model-3-ordering-faq#order-today

MOS
MOS Dec 5 '18
Citat fra mbk

Mon det er 544km ved 75kWh, deraf 138Wh/km?

Det er et meget relevant spørgsmål, da forbruget jo har stor indflydelse på registreringsafgiften. Men er der ikke noget med, at man ikke bare kan dividere op og regne det ud på den måde? Jeg mener at have hørt noget om, at forbrug og rækkevidde måles lidt forskelligt.

Forbruget måles vistnok ved at starte med fuldt opladet batteri. Så kører man én kørecyklus (defineret iht. normen), lader batteriet helt op igen og beregner forbruget ud fra ladet energi og kørt strækning. Metoden er lidt urealistisk og temmelig konservativ, da de færreste lader batteriet helt op til 100%, når man kun kører en lille sviptur. Opladningen er også mere ineffektiv ved høj SoC.

Rækkevidden måles vistnok ved at gentage kørecyklussen indtil batteriet er helt tømt og bilen lukker ned (eller er det, når den viser 0 i displayet?). Undervejs når batteri, dæk m.m. at blive varmere og gennemsnitsforbruget falder ift. hvis man bare kører én kørecyklus.

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det. Det skaber naturligvis nogen forvirring, når man ikke bare kan skalere direkte op og ned, hvilket de fleste nok umiddelbart ville regne med.

Så er der også noget med tilgængelig batterikapacitet vs. brutto energikapacitet. Men det har du nok helt styr på.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 5 '18
jramskov
jramskov Dec 5 '18
Citat fra MOS

@jramskov

Jeg har også reserveret i Aarhus (stået i kø om morgenen før de åbnede). Men jeg har ikke modtaget nogen mail vedr. Model 3. Jeg har heller ikke fået V9.0 til min Model S endnu. Føler mig en smule forbigået... :-(

I det mindste kører du rundt i en Tesla, hvis det kan få dig til at få det bedre kan vi da godt bytte over en uges tid med en Ford C-Max :D

Måske en ide at gå ind og tilmelde dig deres nyhedsbrev igen? 

MOS
MOS Dec 5 '18
Citat fra jramskov

I det mindste kører du rundt i en Tesla, hvis det kan få dig til at få det bedre kan vi da godt bytte over en uges tid med en Ford C-Max :D

LOL! Er det ikke sådan en gammeldags fossilbrænder?!? Tak for tilbudet, men det har ingen interesse.

Jeg er skam rigtig glad for min Model S - v9 eller ej. Har haft den i 3 år nu og har aldrig fyldt hverken benzin, diesel, motorolie, sprinklervæske eller andet flydende stads på den. Den skal dog oplades en gang imellem... 

PatrickW
PatrickW Dec 5 '18

Nu er de europæiske priser begyndt at dukke op

https://emobly.com/de/news/tesla-model-3-startet-im-februar-in-deutschland-preis-ab-57-900-eur/

57900 Euro i tyskland for AWD LR versionen. Forhåbentlig er prisen inkl moms

mbk
mbk Dec 5 '18
Citat fra PatrickW

Hmm, hvis det er med moms ser der ikke ud til at være nogen told.

54.000 USD bliver 47.560 EUR

Med 19% moms (som jeg går ud fra er Tysklands moms på biler)

56.610 EUR

Det giver ikke ret meget til told og transportomkostninger. Hvis det virkelig er prisen ser det lovende ud. 

PatrickW
PatrickW Dec 5 '18
Citat fra mbk
Citat fra PatrickW

56.610 EUR

Det giver ikke ret meget til told og transportomkostninger. Hvis det virkelig er prisen ser det lovende ud. 

Tror det er et lovkrav i EU at altid vise prisen med moms, så man må håbe
MOS
MOS Dec 5 '18
Citat fra mbk

56.610 EUR

Prisen i USA er $53.000, ikke $54.000.

Og skal man ikke trække den amerikanske moms fra først, før man regner videre? Eller betaler man ikke moms af elbiler i USA?

jramskov
jramskov Dec 5 '18
Citat fra MOS
Citat fra jramskov

LOL! Er det ikke sådan en gammeldags fossilbrænder?!? Tak for tilbudet, men det har ingen interesse.

Jeg er skam rigtig glad for min Model S - v9 eller ej. Har haft den i 3 år nu og har aldrig fyldt hverken benzin, diesel, motorolie, sprinklervæske eller andet flydende stads på den. Den skal dog oplades en gang imellem...

Overvej det lige en ekstra gang, tænk på hvor lækkert det bliver at komme tilbage til din Model S efter at have kørt rundt i en fossilbrænder et stykke tid! :D :D :D

PatrickW
PatrickW Dec 5 '18
Citat fra MOS
Citat fra mbk

56.610 EUR

Prisen i USA er $53.000, ikke $54.000.

Og skal man ikke trække den amerikanske moms fra først, før man regner videre? Eller betaler man ikke moms af elbiler i USA?

Prisen i USA er opgivet uden moms, da det afhænger af hvilken stat bilen bliver solgt i.

PatrickW
PatrickW Dec 5 '18

Hugget fra en Reddit tråd

"

For Austria:

€ 58.300 for AWD LR

€ 69.100 for Performance

Deliveries announced for Feb 2019. (the price difference with Germany aligns with the VAT difference (19 vs 20%)."

så det tyder på de annoncerede priser er med moms

det må give en grundpris på 48583EUR-> 362.555kr uden moms og afgifter i DK for AWD LR udgaven

Forummets indlæg er redigeret af PatrickW Dec 5 '18
Sider: «« « ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... » »»