Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Reklame
Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
PatrickW
PatrickW Dec 5
Citat fra MOS
Citat fra mbk

Hmm, hvis det er med moms ser der ikke ud til at være nogen told.

54.000 USD bliver 47.560 EUR

Med 19% moms (som jeg går ud fra er Tysklands moms på biler)

56.610 EUR

Det giver ikke ret meget til told og transportomkostninger. Hvis det virkelig er prisen ser det lovende ud. 

Prisen i USA er $53.000, ikke $54.000.

Og skal man ikke trække den amerikanske moms fra først, før man regner videre? Eller betaler man ikke moms af elbiler i USA?

Prisen i USA er opgivet uden moms, da det afhænger af hvilken stat bilen bliver solgt i.

PatrickW
PatrickW Dec 5

Hugget fra en Reddit tråd

"

For Austria:

€ 58.300 for AWD LR

€ 69.100 for Performance

Deliveries announced for Feb 2019. (the price difference with Germany aligns with the VAT difference (19 vs 20%)."

så det tyder på de annoncerede priser er med moms

det må give en grundpris på 48583EUR-> 362.555kr uden moms og afgifter i DK for AWD LR udgaven

Forummets indlæg er redigeret af PatrickW Dec 5
mbk
mbk Dec 5
Citat fra MOS 

Prisen i USA er $53.000, ikke $54.000.

Nå ja, de laver det da også om hele tiden.

MOS
MOS Dec 5
Citat fra jramskov

Overvej det lige en ekstra gang, tænk på hvor lækkert det bliver at komme tilbage til din Model S efter at have kørt rundt i en fossilbrænder et stykke tid! :D :D :D

Ud fra din argumentationsform kan jeg fornemme, at du brænder rimelig desperat efter at komme over i en Tesla. Det er lige før, jeg vil unde dig at give en prøvetur... :-) 

MOS
MOS Dec 5
Citat fra PatrickW

Hugget fra en Reddit tråd

"

For Austria:

€ 58.300 for AWD LR

€ 69.100 for Performance

Deliveries announced for Feb 2019. (the price difference with Germany aligns with the VAT difference (19 vs 20%)."

så det tyder på de annoncerede priser er med moms

det må give en grundpris på 48583EUR-> 362.555kr uden moms og afgifter i DK for AWD LR udgaven

Det lyder meget fornuftigt. Dvs. grundprisen (ex. moms og afgifter) bliver formentlig ca. 4,0-4,2% højere i DK end i USA. Det tyder på, at der ikke er told og at transportomkostningerne er pænt lave.

mbk
mbk Dec 5

@MOS

Eller at de priser vi ser lige nu er fiktivt lave, måske en journalist der bare har lavet sin egen oversættelse af US priser uden at vide noget som helst om Teslas planer.

jramskov
jramskov Dec 5

Electrek har en artikel om det nu.

The Swedish prices start at 650,200 SEK for the Tesla Model 3 Long Range Dual Engine All-Wheel Drive. When we calculate the Swedish electric car bonus, the price of 590,200 kronor will end. Tesla Model 3 Performance costs 767,200 SEK before the electric bonus and 707,200 SEK after the discounted electric car bonus.

Den startpris svarer til 474.808kr.

@MOS: Jeg reserverede en Model 3 på dag 1 inden reveal, så har da ventet et stykke tid...men jeg har prøvet bla. en Model S 90D.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 5
PeterE
PeterE Dec 5
Citat fra jramskov

Electrek har en artikel om det nu.

The Swedish prices start at 650,200 SEK for the Tesla Model 3 Long Range Dual Engine All-Wheel Drive. When we calculate the Swedish electric car bonus, the price of 590,200 kronor will end. Tesla Model 3 Performance costs 767,200 SEK before the electric bonus and 707,200 SEK after the discounted electric car bonus.

Den startpris svarer til 474.808kr.

@MOS: Jeg reserverede en Model 3 på dag 1 inden reveal, så har da ventet et stykke tid...men jeg har prøvet bla. en Model S 90D.

Husk nu at læse det korrekt: ' The Swedish prices start at 650,200...' betyder ikke at det bliver startprisen, det er startprisen for en D-model med en stor batteripakke. Elon Musk har lovet og fastholder vist at priserne starter ved USD 35.000 og det bliver aldrig til DKK 474.000. 

Med mindre afgifterne stikker helt af i den forkerte retning eller Tesla omregner en dollar til noget lidt mere vanvittigt end vi alle gætter på.

jramskov
jramskov Dec 5

Baseret på det citerede synes jeg det var ret åbenlyst det var long range modellen. Modellen med det lille batteri kommer nok først i Q3 2019.

Ice2EV
Ice2EV Dec 5

Er der nogen der har regnet på hvad de efter de sidste nyheder så tror en TM3LRD Premium kabine samt luftundervogn og autopilot.

Uha, når det lige bliver skrevet op i fuld længde, så lyder det dyrt. Måske endda ligeved man  kunne hente en S75D i Tyskland/Belgien og få afgiftberettiget for forholdsvis lidt oveni. Tænker hvis man kan finde en sådan til 530.000 og afgiften fra sprit ny er 145.000, så ender den vel ikke i meget over 620.000 hvis den er 1 år gammel.

Alternativt en MRD, MidRangeDual, hvis den bliver available i EU.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 5
Kejseren
Kejseren Dec 5

Jeg sætter selv kun næsen op efter Midrange med RWD og forhåbentlig autopilot. Alle biler jeg har kigget på det sidste års tid har skuffet mig med lanceringspriser, så jeg ikke er optimist med 3'eren.

Citat fra Ice2EV

Er der nogen der har regnet på hvad de så tror en TM3LRD Premium kabine samt luftundervogn og autopilot.

Uha, når det lige bliver skrevet op i fuld længde, så lyder det dyrt. Måske endda ligeved man  kunne hente en S75D i Tyskland/Belgien og få afgiftberettiget for forholdsvis lidt oveni. Tænker hvis man kan finde en sådan til 530.000 og afgiften fra sprit ny er 145.000, så ender den vel ikke i meget over 620.000 hvis den er 1 år gammel.

Alternativt en MRD, MidRangeDual, hvis den bliver available i EU.

mbk
mbk Dec 6

I Århus fra d. 15 December 

https://www.tesla.com/events/Meet-Model3-AAR?redirect=no

mbk
mbk Dec 6

Der er åbnet for konfiguration i nogle europæiske lande

https://electrek.co/2018/12/05/tesla-model-3-europe-configure/

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 6
jramskov
jramskov Dec 6
Citat fra mbk

I Århus fra d. 15 December 

https://www.tesla.com/events/Meet-Model3-AAR?redirect=no

Åbningstider
Monday - Friday 10:00 - 17:00

Sales Hours - Meet Model 3
December 15 - December 21
Saturday 10:00 - 16:00
Sunday 10:00 - 16:00
Wednesday 10:00 - 20:00 

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 6
P85DK
P85DK Dec 6

Har i nat modtaget mail om at jeg vil blive inviteret til at lægge min bestilling i slutningen af året med levering i februar 2019

tag68
tag68 Dec 6
Fedt at se nogle i DK erblevet inviteret til at bestille, naturligvis dem der er ejer af en Tesla, så må jeg “nøjes” med at kørere i min alfa giulia lidt endnu
P85DK
P85DK Dec 6

Så længe det er en Quadrifoglio så er der ikke så meget at pive over ;-)

tag68
tag68 Dec 6
Var lige ude at tælle, der manglede desværre 305 stk:-)
Agon
Agon Dec 6

@mbk: Vi havde jo snakken om forholdet mellem pris i usa og dk. Hvis man trækker moms fra prisen på long range awd i Sverige, Tyskland og Holland, så får man en råpris før moms på ca. 375.000 kr - det svinger en anelse. Det giver et forhold mellem prisen i dk og usa (53000$) på knap 7,1. Det er altså ret fornuftigt hvis det holder.

Forummets indlæg er redigeret af Agon Dec 6
Ice2EV
Ice2EV Dec 6

Hvis man følger link fra #753 til electrec. Så ser det ud til en LRD koster 454.000 norske. Dertil 41.000 for autopilot. Ialt 495 norske pesetas, svarende til ca 381,000 danske dollars. Hvortil selvfølgelig skal lægges moms og afgift.

Så er spørgsmålet hvad tilvalg af premium koster, det kan man ikke se i linket.

Sider: «« « ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 »
Reklame