Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Reklame
Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
P85DK
P85DK Dec 6
Citat fra Ice2EV

Hvis man følger link fra #753 til electrec. Så ser det ud til en LRD koster 454.000 norske. Dertil 41.000 for autopilot. Ialt 495 norske pesetas, svarende til ca 381,000 danske dollars. Hvortil selvfølgelig skal lægges moms og afgift.

Så er spørgsmålet hvad tilvalg af premium koster, det kan man ikke se i linket.

og told

jramskov
jramskov Dec 6

Undgår de ikke told ved at samle bilerne i Tilburg?

KimT
KimT Dec 6

Nej, tolden er bare mindre på “reservedele”

jramskov
jramskov Dec 6

Ok, tak for info.

P85DK
P85DK Dec 6

@jramskov - jeg nævnte told fordi Ice2EV nævner norske priser og kun tillægger dem moms og afgift, men glemte tolden. De har ikke told med i de norske priser.

Agon
Agon Dec 6

Norge har en bedre forhold mellem pris i NOK og dollars end andre lande på Model S. Så de får nok en lidt bedre pris pga. det store marked. Deres pris på Model 3 ser også lidt billigere ud men man skal passe med at sammenligne med dem tror jeg.

Bianco
Bianco Dec 7

Norge har ikke EU told, så Tesla kan sende bilerne direkte til Norge uden at skille dem ad først og så samle dem igen i Holland. Det må jo gøre dem billigere end i EU.

SQLCPH
SQLCPH Dec 7
Hvor meget giver det så inkl afgift for en LR Dual med metallak? Antaget at dagens afgift holdes?
MrChips
MrChips Dec 7

Så må der komme mange afbestillinger...

Så skulle min koste kr 454.500 + 12.600 (Deepblue) + 7.520 (levering) = 474.620

Hvis så bare at Supercharging var inkluderet (eller at man kunne købe et SuC abbonement  ala Eon/Clever )

Håber at nævnte priser er før at afgifterne falder..

Forummets indlæg er redigeret af MrChips Dec 7
mbk
mbk Dec 7
Citat fra SQLCPH Hvor meget giver det så inkl afgift for en LR Dual med metallak? Antaget at dagens afgift holdes?

Det forslag der blev stillet i klimaplanen giver et fradrag på 30.000 ekstra end i dag. Med det nye forslag vil den koste 500.000 med levering, 530.000 efter dagens regler og 585.000 hvis afgiften stiger til nytår som reglerne pt er.

mbk
mbk Dec 7

@MrChips

Det ser ud til at være før afgifter.

SuperCharging hos Tesla i DK ser ud til at koste 2.4 kr/kWh og kan køre 6.67km/kWh, så 0.36kr/km er relativt billigt, så selvom det ikke er 'gratis' er det heller ikke helt vildt dyrt. Desuden er elbiler knap så lækre hvis man ikke kan lade dem hjemme, og pt. kan man få afgift refusion så du kan få en kWh til ca. 1 kr eller ca 0.15kr/km, så du skal alligevel køre en del km før flat rate er mere økonomisk, men giver selvfølgelig adgang til deres ladenetværk som kan have en god værdi i sig selv.

SuneH
SuneH Dec 7
Hvad er 0-100 tiden på en long range dual motor AWD (uden performance)? Det skulle ikke undre mig hvis de priser der står er incl. afgifter efter nuværende regler.
KimT
KimT Dec 7

PS kan se at hvis man klikker på mit link kræver den login (er ikke selv på facebook, men opslaget ligger på fdel åbne facebook side). Skemaet er fjernet fra opslaget igen (direkte link til det oprindelige virker åbenbart fint)

Som en skriver; når der i skemaet står prisen med og uden moms, kan prisen med moms ikke også være inkl afgift da der kun er moms til forskel for de 2 priser, og afgiften beregnes af prisen med moms. Så desværre kommer afgiften oven i.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 7
SQLCPH
SQLCPH Dec 7
Spørgsmålet er så hvornår Tesla åbner for salg af mid range RWD? I USA er den 18% billigere end long range Dual. Så i fht mbk’s beregning inkl afgift kommer mid range RWD ned tæt på 410.000 kr. Den klassiske udfordring om vente eller nu træder i kraft :-)
PatrickW
PatrickW Dec 7
Citat fra SQLCPH Spørgsmålet er så hvornår Tesla åbner for salg af mid range RWD? I USA er den 18% billigere end long range Dual. Så i fht mbk’s beregning inkl afgift kommer mid range RWD ned tæt på 410.000 kr. Den klassiske udfordring om vente eller nu træder i kraft :-)

Jeg vil gætte på man først kan få den i Q3, da de vil sælge så mange af de dyrere konfigurationer først, og at US marked sikkert vil æde mange af de mid range modeller de producere så længe de får skatterabat( skulle udløbe i Q3) 

mbk
mbk Dec 7
Citat fra SuneH Hvad er 0-100 tiden på en long range dual motor AWD (uden performance)? Det skulle ikke undre mig hvis de priser der står er incl. afgifter efter nuværende regler.

Det er det ikke, priserne er kun med/uden moms, det stemmer med 25% og der er ikke plads til afgifter. Performance kommer til betale 40.000 i afgift selv hvis klimaplanen kommer igennem og 150.000 hvis de ikke gør. Men en P3D til lige knap 700.000 med 40% i afgift kommer nok til at friste nogle alligevel, men jeg kan desværre ikke være med.

P85DK
P85DK Dec 7

@mbk - hvad bliver afgiften på performance hvis tingene forsætter som i dag? Er det 75k?

jramskov
jramskov Dec 7
Der er netop indgået aftale, som jeg forstår det fortsætter det som i dag.
mbk
mbk Dec 7
Citat fra P85DK

@mbk - hvad bliver afgiften på performance hvis tingene forsætter som i dag? Er det 75k?

Ja, jeg får det til 70.000, ca 615.000 leveret, godt nok uden autopilot.

Mon ikke der alligevel bliver solgt et par af dem. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 7
Sider: «« « ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 »
Reklame