@jramskov tillykke og husk nu at kontakte Tesla med en referral hvis du ikke allerede har gjort det. Regner personligt ikke med at få ret meget brug for super charging men man kan ligeså godt snuppe det når det er gratis :-)
Skriver fra min telefon og har ikke lige proceduren ved hånden men skriv hvis du vil vide hvad nogle af os andre gjorde og jeg kan poste det.
6 mdr. gratis SuperCharging er da klart værd at tage med. Hvis man f.eks. skal på sommerferie sydpå med bilen, så er turen pludselig blevet gratis. Længere ture rundt i DK er også langt mere behagelige, hvis man indlægger pauser undervejs. Og hvad er så mere oplagt end at fylde bilen med gratis strøm under vejs? Du kan også se det sådan: Den gratis strøm, du kan nå at lade på en SuC betaler for din sandwich/burger på Sunset eller hvor man nu lige spiser.
For at få 6 mdr. gratis SuC, skal du sende en e-mail til buildmy3EMEA@tesla.com.
Skriv "Referral" i emnefeltet.
Skriv dit reservationsnummer (RN nummeret fra MyTesla).
Skriv referral koden: (f.eks. http://ts.la/markolaf238).
Skriv dine kontaktinformationer (navn, adresse, telefonnummer).
Så er Glovis Captain sejlet fra Sivsko, på vej imod Balboa ved Panamakanalens indsejling.
@voersaa Har desværre lige sat bestillingen på hold. En årsag er prisen er kendt resten af året og jeg gerne vil se EQC's prissætning og håndtering.
Men derfor er jeg stadig spændt på at se TM3 på gaden. Det ender nok med en alligevel.
Ice2EV Jeg står med en bil der er tæt på udløb og en standard range var hvad jeg havde i tankerne da jeg blev skrevet op for 2 år siden. Rationelt ved jeg stadig ikke hvad jeg har gang i med min bestilling men hold op hvor jeg glæder mig :-)
For dem som ikke forstår hvad vi taler/skriver om i forhold til skibet: https://electrek.co/2019/01/11/tesla-model-3-shipment-oversea-deliveries/
@DN
Køb kun alu-fælge beregnet til vinterbrug og med 5-års overfladegaranti. Garantien skal bekræftes af sælgeren (ikke nok med fabriksgaranti). Taler ud fra dårlig erfaring med AEZ/daekonline.dk. Nogle holder kun et par vintersæsoner.
Nogen der har bestilt fælge til deres model 3 på evwheeldirect.com eller tsportline.com? Jeg er lidt i tvivl om kvaliteten og ikke mindst den endelige pris i dk.
Jeg har haft fælge fra T-sportline på min model S i 3 år nu og de er stadig fine, de er mine sommerfælge, jeg bruger de medfølgende Teslafælge om vinteren.
Tak. Jeg er ikke nået til at fundere over hvilke fælge man skal vælge til henholdsvis sommer og vinterdæk, men overvejer om det bare skal være to sæt Aero for at opnå bedst mulige rækkevidde hele året.
Tak. Jeg er ikke nået til at fundere over hvilke fælge man skal vælge til henholdsvis sommer og vinterdæk, men overvejer om det bare skal være to sæt Aero for at opnå bedst mulige rækkevidde hele året.
Jeg så en test hvor de kom frem til at Aero kapslerne giver lidt mere end 4% effektivitet. Personligt er jeg ikke så vild med Aero kapslerne. Jeg kommer også til at have noget All Inclusive strøm så for mig betyder effektiviteten ikke så meget.
Jeg ville rigtigt gerne havde de originale 20" men jeg syntes de er for lyse, vil rigtigt gerne have nogle sorte. Så det ender nok med dem fra Tsporline.
@DN Har ikke besluttet endnu om vi vælger all-inclusive strøm eller ej endnu. Hvad koster et sæt fra Tsportline?
@DN Har ikke besluttet endnu om vi vælger all-inclusive strøm eller ej endnu. Hvad koster et sæt fra Tsportline?
Som jeg umiddelbart kan se er det billigste at bestille fælgene uden dæk for at undgå for meget told.
20" Sorte fra tsporline med TPMS ender i ca. 19.500 inkl told og moms
Michelin Pilot Sport 4S med montering i DK ca. 7.500 kr = 27.000kr
Hvis du bestiller dem med dæk fra USA så lander jeg ca. på 32.000kr
Alternativet for mig er et sæt originale 20" som jeg så kan få malet.
Linket du gav DN til Tsportline er rigtigt godt !!
Savner netop tit billeder hvor man kan se fælge sidde på bilen og i flere vinkler, når man skal handle fælge. Det kan man her og super vigtigt da fælge virkelig kan adskille sig fra hvordan de ser ud på billeder kontra på en bil.
Ser man fælge i almindelige kataloer uden de er monteret på en bil, så ser de måske rigtigt flotte ud når man ser dem "rå" men passer slet ikke til bilen når de kommer på. Modsat andre ser simple og halv kedelige ud når man ser dem "rå" men når de kommer på en bil så gør de den endnu flottere.
De sorte er fede. Dog skal jeg "heldigvis" ikke bestemme mig endnu da hvis jeg køber en M3 bliver det sikkert ikke før om 1 år :-) Og til den tid sikker på der er kommet stort udvalg af fælge til M3 i Europa.
Et mærke jeg dog førhen har sværget lidt til er Tomasson fælge. De gør netop en bil harmonisk. Ikke sådan at fælgene stjæler hele billedet når de kommer på bilen men derimod løfter en bils design positivt. Efter min mening selvfølgelig :-) For sikkert ligeså mange meninger om hvad der er flot og modsat.
Førhen havde Tomasson en udmærket hjemmeside. Den originale i Tyskland. Der let finde bilmærke og så se galleri med fælge monteret på bilerne. Desværre så har de åbenbart som mange hjemmesider skulle have lave deres hjemmeside endnu bedre og endt med noget der er langsommeligt og besværligt at finde rundt i.
Fandt dog en anden side der også sælger Tomasson fælge. Endda dansk, men udvalget af af biler med fælge på jo yderst begrænset, ligesom kun en Tesla og en S.
De her fælge en anden type end dem du efterspørger og på en S, men man kan fornemme hvilken forvandling de kan gøre med en bil. Og sådan er det med alle deres fælge. Måske grimme når man ser dem "rå" i et katalog, men fremhæver en bils design på en god måde.
https://wheelsshop.dk/galleri?item=Tesla/