Loading...
dk

Hvilken Tesla Model S til "lidt specielle krav"? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Sep 27 '17

P85DL til 615.000, så begynder det da at være pænt nede i pris:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85d-7prs-5d/3424441

MOS
MOS Sep 27 '17

Man skal ikke tro på alt, hvad man finder på nettet. Jeg mener ikke, at Tesla fra årgang 2015 er udstyret med AP2. Har selv en 85D fra dec. '15 og den er med med AP1.

WeaponX
WeaponX Sep 27 '17
Den ser fin ud men er 100k km ikke ret meget? Nogen der har en idé om hvor mange km en model s kan klare før den begynder at blive dyr i rep?
MOS
MOS Sep 27 '17

100.000 km er ikke meget for en Tesla. Den skal nok holde mange km endnu. Men det er selvfølgelig mere end som mange andre af den årgang har kørt. Og det skal naturligvis afspejles i prisen. Umiddelbart lyder det som en god pris, men jeg vil dog være meget skeptisk, for hvis der oplyses ukorrekte facts vedr. AP, hvad kan der så ikke ellers være galt?

Forda
Forda Sep 27 '17

Den er indreg. 03.2015....med AP2 og faceliftet.?...på fotos ihvertfald..? Men prisen er flot

canel
canel Sep 27 '17

fotos har han fundet på nettet, det er ikke en bil fra 2015.

der er også nævnt Kulfiberspoiler og røde kalibre, som mangler.

faceliftet og AP2 tror jeg heller ikke på.

P85DK
P85DK Sep 27 '17

Ja, der er et par ting, men prisen er nok ved at være dernede. AP2 tilskriver jeg en ivrig sælger, da den selvfølgelig kun har AP1, billederne og Ludicrous er det som jeg finder mest mistænkeligt.

Tesla har en P85D med 49tk for 675.000, på bilbasen er der 8 udover ovenstående til mellem 649 og 699.

Hvis du skal sælge hurtigt, så skal du nok ned omkring 615.

koden
koden Sep 25 '20

Er der ikke meldt ud at der formodentlig bliver højere afgift på S og X næste år?

Så fra januar er det slut med nye S og X i DK?

Det er jo en rød regering og det ville passe fint ind i deres normale strategier...

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 25 '20
Mon så ikke de ældre modeller stiger en anelse i pris?
MOS
MOS Sep 25 '20
Nej. Erfaringen fra indførelsen af registreringsafgifter på elbiler i 2016 var, at der blev hamstret kraftigt i slutningen af 2015. Efter årsskiftet gik markedet for nysalg så i stå. Brugtpriserne steg ikke som følge af afgiftsforhøjelsen til en del spekulanters store fortrydelse. Mit gæt er, at det samme kommer til at ske igen. Hvor ville det dog være dejligt, hvis vi havde en regering, der turde tænke og agere langsigtet.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 25 '20
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 25 '20
Tror nu godt det kan være tilfældet her
MOS
MOS Sep 25 '20
Hvad kunne være tilfældet?
koden
koden Sep 25 '20
At de brugte stiger... jeg tror det ikke. Jeg tror folk "nøjes" med model 3 og Y hvis de sniger sig inden for ingen eller lav afgift. Ny kontra gl. teknik. Så tror jeg mange vælger det nye. Mange vil også købe id3 og 4 ... har allerede set en del id3'er Ikke at den kan sammenlignes. Men folk køber dem.
Kiefer
Kiefer Sep 25 '20

Ja, og om de så laver samme stunt med at €%&# mange ned af ryggen ved at sige man kunne købe i 2015 og få leveret i 2016 hvis man havde en købskontrakt. Hvorefter SKAT så kun accepterer nogle enkelte få menneskers kontrakter og påstår alle andre ikke er bindende...

Vi var en del der følte os godt og grundigt snydt i juni 2016... Jeg vil i hvert fald passe på med at hoppe på sådan en igen.

/Martin

P85DK
P85DK Sep 26 '20
Quote from Gustavsfar1 Mon så ikke de ældre modeller stiger en anelse i pris?

Det sker på samme tidspunkt der er to torsdage i samme uge :-) Not a chance. Det kan måske tænkes at bremse afskrivningen på de billigste modeller, men ligefrem stige er usandsynligt. For at en brugt bil skal stige i værdi så skal de være specielle, svære at skaffe og meget eftertraget.

PeterE
PeterE Sep 26 '20
Der kommer da ikke en ‘kraftig hamstring’ og det var der heller ikke sidst. Er par stykker brændte fingrene på et par biler men de fleste skiftede bare bil tidligere end vi burde og måske med en lidt dyrere bil end vi plejede :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Sep 26 '20
Kiefer
Kiefer Sep 26 '20

Jeg tænker der måske kan komme en hamstring af Model 3, der er nok mange der gerne vil spare de 93.000 de skulle stige i pris.

Brugtpriserne, kunne man måske forestille sig at de springer et år over hvad angår værditabet, og så bare tabte det dobbelte året efter når regeringen indser at de endnu en gang har fået slået elbilsalget ihjel i Danmark og laver en lappeløsning...

/Martin

P85DK
P85DK Sep 26 '20
Quote from Kiefer

Jeg tænker der måske kan komme en hamstring af Model 3.

/Martin

Så vil det i givet fald nok betyde et yderligere accelereret prisfald på samme måde som det skete med Model S i 2016. Der var simpelthen købt for mange og af mange som reelt ikke havde behov for dem.

MOS
MOS Sep 26 '20
Citat fra PeterE Der kommer da ikke en ‘kraftig hamstring’ og det var der heller ikke sidst. Er par stykker brændte fingrene på et par biler men de fleste skiftede bare bil tidligere end vi burde og måske med en lidt dyrere bil end vi plejede :)

Ahem... Hvis ikke en pludselig stigning i salgstallene på mere end en faktor 10 efter udmeldelsen om kommende afgiftsforhøjelser samt et efterfølgende styrtdyk til mindre end en hundrededel, da afgiften så trådte i kraft kan kaldes en "kraftig hamstring", så ved jeg ikke, hvordan man skal definere det begreb.

Jeg kan ikke få øje på nogle gode argumenter for, at det samme ikke skulle ske igen (måske endda endnu vildere), hvis afgiften stiger fra 20% til 65% i ét hug samt bundfradrag bortfalder. Sidste gang var der "blot" tale om en afgift, der steg fra 0% til 20%.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 26 '20
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 26 '20
Vi må se hvad der sker til den tid...
Sider: « 1 2 3 4 5