Loading...
dk

SuperCharger Haverslev (E45 afkørsel 33) | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Oct 8 '17
Så er der ny SuC på vej!
Metguy2000
Metguy2000 Oct 8 '17
Mellem Randers og Aalborg?

Lad os få Esbjerg først. Var en tur i Vestjylland hos Paul Cunningham med sidste ladepunkt i Middelfart. Lade til 300 km tog en evighed, alligevel skulle jeg bruge range mode for at komme tilbage, uden anden afstikker end til vandet. Lidt øv at blive overhalet af 2 R8 og en enkelt Gl.

Morten
KimT
KimT Oct 8 '17

Nemlig - få dog gang i den i omkring Esbjerg først! Der er da max 50km til SuC i Randers

PS - så kan man også få en fornemmelse af hvor præcis Tesla kort over kommende SuC'er er. Knappenålen sidder ved Svenstrup - et stykke vej fra Haverslev......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 8 '17
ILarsen
ILarsen Oct 8 '17
Måske DavidS90D kunne uddybe, hvor informationen kommer fra?
DavidS90D
DavidS90D Oct 8 '17
Har kun info fra nettet. Kender ikke til andre kilder på dette område.

https://supercharge.info

Superchargers For Tesla af Ndili Technologies, Inc. https://itunes.apple.com/...496235?l=da&mt=8
Kiefer
Kiefer Oct 8 '17

Haverslev giver god mening til at tage ferielæsset fra Hjørring. 

Men enig, der mangler godt nok helt ude vestpå. Jeg ved at Tesla for et års tid siden forespurgte på nogle adresser i Herning området, men det blev vist aldrig rigtig til mere...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '17

MetGuy: Glemmer du ikke, at der er noget der hedder at lade på den destination, som man er kørt til?

Skal man til kaffe elelr andet, kan man da lade, mens man forretter sit ærinde.

Så havde du da sparet at lade så meget op i Middelfart på vej vestpå.

 

webercarbmann
webercarbmann Oct 9 '17

Må sige at vi er blevet glade for muligheden for at type 2 lede på EON`s net. Der er mulighed for dette mange steder. En del hoteller tilbyder også opladning. Nogle gratis. (Scandic Kolding) (keller`s park Vejle) andre mod betaling af 300,-?? (Scandic Ålborg)

Vedrørende SUC så opdagede jeg forleden, at der er åbnet en SUC i Flachau nær Wagrein i Østrig. Vi har booket en lejlighed i uge 8 ca. 1000 m fra denne SUC.  Meget bekvemt :) 

Metguy2000
Metguy2000 Oct 10 '17


Je spurgte faktisk om der var lademulighed, men de svarede nej, hvorefter jeg sendte et link til Tesla distination charger ;-)

Citat fra DeaconWP

MetGuy: Glemmer du ikke, at der er noget der hedder at lade på den destination, som man er kørt til?

Skal man til kaffe elelr andet, kan man da lade, mens man forretter sit ærinde.

Så havde du da sparet at lade så meget op i Middelfart på vej vestpå.

 

Forummets indlæg er redigeret af Metguy2000 Oct 10 '17
P85DK
P85DK Oct 10 '17
Quote from Metguy2000 Mellem Randers og Aalborg?

Lad os få Esbjerg først. Var en tur i Vestjylland hos Paul Cunningham med sidste ladepunkt i Middelfart. Lade til 300 km tog en evighed, alligevel skulle jeg bruge range mode for at komme tilbage, uden anden afstikker end til vandet. Lidt øv at blive overhalet af 2 R8 og en enkelt Gl.

Morten

 

Vestjyllands problematikken i en nøddeskal - en dags ture til og fra er stort set umulige, da man ikke kan satse på at der er destinationscharger der hvor man skal være (og ikke 2 eller 5 km derfra) eller satse på at de er ledige.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 10 '17
SpaceX
SpaceX Oct 10 '17

Vi kører et par gange om året til svigerfamilien i Stenbjerg (vest for Thisted) i en 70D. Vi må ty til diverse type 2 ladere (EON) for at komme frem og tilbage så en Supercharger i Holstebro vil blive taget imod med kyshånd. 
Og nej, vi kan ikke mormorlade...dårlig jord hos mormor.
 

P85DK
P85DK Oct 10 '17

Holstebro dækker bare ikke København - syd/midtvest Jylland. Der bør være en lille SuC (2-4 standere) ved Korskroen og Holstebro, så er Vestjyllandsture dækket af.

Ved Korskroen er der endda allerede trukket nok strøm, da Betterplace havde en lokation der.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 10 '17
HJJ
HJJ Oct 10 '17
Haverslev kommer først sidst i 2018, står der, hvor Esbjerg og Holstebro kommer i 2017.
webercarbmann
webercarbmann Oct 11 '17
Quote from HJJ Haverslev kommer først sidst i 2018, står der, hvor Esbjerg og Holstebro kommer i 2017. 
 

Haverslev = Svenstrup på Tesla`s kort?  Hvad med Holbæk. Den har også længe været planlagt til "end of 2017"  Hvis man kigger på Teslas kort er Holbæk prikken blevet "sort" og der er ikke længere nogen infoboks der popper op?  

Godt eller dårligt nyt? 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Oct 11 '17
MOS
MOS Oct 11 '17
Citat fra SpaceX

Vi kører et par gange om året til svigerfamilien i Stenbjerg (vest for Thisted) i en 70D. Vi må ty til diverse type 2 ladere (EON) for at komme frem og tilbage så en Supercharger i Holstebro vil blive taget imod med kyshånd. 
Og nej, vi kan ikke mormorlade...dårlig jord hos mormor.

Ja, jeg kan godt se, at den ikke er helt nem, den tur. Hvis der er dårlig jord hos mormor og man ikke vil ty til div. type 2 ladere (EON) undervejs, så er der så vidt jeg kan se 3 andre muligheder:

 

1. Spørge en af mormors naboer, om man kan låne en stikkontakt, hvor der forhåbentlig er bedre jord. Tilbyd evt. en flaske god vin eller klingende mønt.

2. Lade til 98% i Middelfart og så hypermile turen til Stenbjerg og tilbage igen med 90 km/h bag en lastbil (burde kunne lade sig gøre i en 70D). Turen tager så nok lidt længere tid, men til gengæld sparer man måske 1-2 timers opladning ved EON, så jeg tror godt, det kan betale sig.

3. Tage færgen via Aarhus og lade ved SC på Bredskiftevej. Der er ca. 2 x 50 km kortere fra Aarhus end fra Middelfart, så det burde hjælpe en del.

 

Men ja, et par ekstra SC i Vestjylland ville da hjælpe.

jensk2
jensk2 Oct 11 '17
Citat fra MOS   

2. Lade til 98% i Middelfart og så hypermile turen til Stenbjerg og tilbage igen med 90 km/h bag en lastbil (burde kunne lade sig gøre i en 70D). Turen tager så nok lidt længere tid, men til gengæld sparer man måske 1-2 timers opladning ved EON, så jeg tror godt, det kan betale sig.

  

Men ja, et par ekstra SC i Vestjylland ville da hjælpe.


 

At lade til 98% kan jo næsten ikke kaldes Super Charging:-) Den ene af de to gange jeg har ladet over 90% var netop for at komme hjem fra Thy - så der er mangler i Vest Jylland (som du skriver)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Oct 11 '17
MGL
MGL Oct 11 '17

Information vedr. Haverslev SC: 
https://nordjyske.dk/...5f-bcdd-f5fc2b94ae5a

 

MOS
MOS Oct 12 '17
Citat fra jensk2

At lade til 98% kan jo næsten ikke kaldes Super Charging:-) 

Nej, det har du da ret i. Ved 98% er ladeeffekten kommet under 10 kW, så herfra det går ikke hurtigere end ved level 2 charging. Det er også derfor, jeg skrev, at man blot skulle lade til 98% og ikke 100%. Hvis man alligevel får brug for 2% mere, kan man jo bare senere køre ind et sted på vejen og benytte en level 2 charger.

KimT
KimT Oct 28 '17

Jeg var forbi Aars i går og havde mulighed for at tage et kik på denne afkørsel. Ikke nogen skygge af en SuC endnu. Men da de er ved at bygge en ny Sunset vil det da være oplagt at det er der man planlægger at placere SuC'en. Men der går nok nogle uger inden man kan se noget - hvis det er her den kommer.

Sider: 1 2 3 4 »