Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

Reklame
JeppeB_HinnerupAuto

Det er en generel fejl, vi har lavet det på alle årgange. Jeg er ikke så tit på forum men i kan skrive i Tesla Owners Club på Facebook, eller selvfølgelig direkte, så svarer jeg gerne på spørgsmål

MicTheCat
MicTheCat Jan 29
S85 fra August 2014 53.000 km. Ingen problemer med parkeringsbremse. Men potentielt fatal problem med bremseevne når det regner eller våd vejbane. Jeg er selv opmærksom men er ind imellem blevet overrasket dog med lykkelig udgang. Frygter fruen eller datteren forårsager en ulykke hvis det en dag regner og er omkring eller under nul grader da regenerering så ikke fungere. De tænker ikke på at bremse et par gange efter afgang eller efter 20 minutters motorvejskørsel. Har tænkt mig at høre Tesla om der er en løsning på dette problem.
JeppeB_HinnerupAuto

Det er en god ide at sætte regen i low fra start efterår og frem til foråret, det afhjælper de værste problemer men løser dem selvfølgelig ikke helt

PeterE
PeterE Jan 30
Citat fra JeppeB_HinnerupAuto

Det er en god ide at sætte regen i low fra start efterår og frem til foråret, det afhjælper de værste problemer men løser dem selvfølgelig ikke helt

Nej, undskyld Jeppe - og med al respekt på hvor dygtige I er på Tesla'er, så er det da en rigtig dårlig ide. Regen sender energi tilbage i batterierne, og hvis man slå det delvis fra hvad er så pointen med regen? Hvad man vil motionere sine bremser, så er det nemt nok at træde på bremsepedalen ind i mellem - fx efter vask. Eller? 

JeppeB_HinnerupAuto

Nej PeterE, det er ikke nok, det er den jævnlige brug af bremserne der gør forskellen. Det er blot et venligt råd fra nogen der har hænderne i "bolledejen". De biler vi får ind der kører med regen i low har langt bedre bremser.

ElPeter
ElPeter Jan 31
Om vinteren sætter jeg min i regen low et par dage ad gangen ca. månedligt (oftere når det er rigtig vintervejr) når jeg synes bremserne føles lidt ‘fedtede’ og jeg har ikke haft nogen problemer hidtil (7-9-13)
SuneH
SuneH Jan 31

Jeg forstår ikke hvordan det at motionere bremserne under kørsel, evt. via low regen, kan have nogen effekt på parkeringsbremsen. Er det ikke to forskellige systemer?

Svarer det ikke lidt til "Jeg bruger sprinkleren tit, derfor har jeg ingen problemer med 12V batteriet"?

JeppeB_HinnerupAuto

SuneH Low Gen har kun indflydelse på de almindelige driftsbremser (skiver og klodser) det hjælper ikke på at P bremse klodser sætter sig fast, eller på fejlene indvendigt i P bremse kalibrene. Det holder bare de almindelige bremser i bedre form. For at sikre funktion og holdbarhed på P bremseklodser, er det nødvendigt at rense og smøre. Fejlen på kalibrene har intet med de førnævnte ting at gøre og vil opstå uanset, her hjælper kun renovering eller udskiftning af kaliber.

Bossen
Bossen Jan 31

70er, 91000 km, Nov. 2015. Har nu også fået P-bremse problemer, har reelt ikke sluppet to gange, måtte køre frem og tilbage et par gange for at den slap, har også to gange hvor display siger P brage fault, men reelt var bremsen ikke terukket, så går udfra at at det var fordi aftasteren stadig var påvirket men bremsen reelt var løsnet fra skiven.Leif

P85DK
P85DK Jan 31

Det er jo egentlig lidt selvmodsigende. Tidligere sagde man at hvis man ikke benyttede håndbremsen jævnligt, så skulle helst undgå at bruge den, da de ellers ville sætte sig fast. I en Tesla er p-bremsen den bremse som bruges mest, da den aktiveres hver gang man stiller bilen, så den bliver jo motioneret pænt.

Gronhund
Gronhund May 4

Så var det min tur til at få p-bremse fejl:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4871?page=6#post-82073

Jeg installerede seneste firmware om natten (2018.14.2), og om morgenen var p-bremse fejlen der. Der er dog ikke noget der tyder på, at der er et sammenhæng. Men de skal i hvertfald skiftes i næste uge.

Det betyder så også, at Summon ikke virker. Den kører et par cm, og så stopper den og blinker og dytter. Lidt træls, når man skal bruge Summon for at få den hen til ladestikket, og man typisk gør det om natten ;-)

Dagen efter fik jeg så den formøse 12v fejl. Så jeg har et fint udråbstegn på min skærm hele tiden :-)

Kunne de ikke bare indrømme, at den dato for hvornår der er fejl på det p-bremse gear er forkert, så vi alle kan få byttet dem ud, inden garantien udløber (jeg er heldigvis inden for garantien lidt endnu).

Gronhund
Gronhund May 14

Så fik jeg skiftet mine p-bremser (Aarhus). Jeg spurgte lidt ind til, om de ikke havde skiftet så mange p-bremser, at man måtte sige, at man også burde tilbagekalde vores p-bremser, men den officielle udmelding er stadig, at problemet først er kommet på biler efter december 2015 (kan ikke huske den nøjagtige dato). Men de kunne dog sige, at de havde skiftet så mange, at de ikke kunne udelukke at vi havde problemer (på trods af den officielle udmelding), og de havde da også skiftet nogle p-bremser uden beregning, selv om garantien var udløbet!

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Reklame