Loading...
dk

12v batteri - Li ion? | Tesla Forum

Reklame
RobertJ
RobertJ Apr 24

Er mere og mere sikker på at jeg i løbet af sommeren finder plads til et 35Ah AGM batteri (599,-) i trunk, og trækker 16mm² til parallel kobling med nuværende batteri.

Så kan jeg også med god samvittighed koble mit 12v trunk stik på igen. ( afkoblet af SC under sidste besøg)
70Ah må være nok. og når det pt kører på en timed cyklus halvere det DoD ift. std batteriet.

EDIT: rettet 'fjernet' til afkoblet

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Apr 25
griffel
griffel Apr 24
Hvad vil det sige, at de har fjernet dit trunk-stik? Går ud fra, at du selv havde trukket ledning til det (det har jeg også), og hvad gjorde de ved SC-besøget? /Jakob :-)
MOS
MOS Apr 24

@RobertJ

What!? De kan da ikke bare fjerne dit trunk stik. Hvis du selv har indbygget et 12V stik i bagagerummet, f.eks. til at tilslutte en køletaske el.lign. så er da dit valg at foretage sådan en forbedring af bilen og ikke SC opgave at fjerne dette uden ejerens udtrykkelige samtykke. Jeg håber da, der er tale om en misforståelse.

RobertJ
RobertJ Apr 25

Det er vidst meget normalt, specielt hvis man niver strøm ud af sikringsboksen.
Alt andet lige er 35Ah for småt.

Bemærk, de har afkoblet udstyret
- ikke fjernet det som jeg tidligere kunne have givet anledning til at misforstå.

uffe55
uffe55 Apr 27

Først kørte jeg med en dårlig meddelse i en måned, så forsvandt den igen og nu er den så vendt tilbage igen !!

Kan de snart bestemme sig om det batteri er dårligt eller ej ?

Og fra Tesla hører jeg absolut intet, er det virkelige deres service niveau på en Premium bil ?

Metguy2000
Metguy2000 Apr 28
Samme her. Advarslen og det dårlige 12v batteri er også forsvundet fra min, efter at have været vist i 3 uger. Det kan måske hænge sammen med temperaturen der stiger for tiden?
SpaceX
SpaceX May 1
Vores 12V batteri har meldt om service, men nu er meddelelsen også væk på vores. Godt 2 år gammelt batteri.
Tesla har batterierne i restordre, så jeg nåede ikke at skifte.

Venter forøvrigt også på en forrude...
HH
HH May 1

Jeg fik også beskeden om dårligt 12v batteri. Jeg ringede til Tesla for at bestille udskiftning, men de mente det var en fejl i en nylig software opdatering og fik beskeden til at gå væk igen ...... 

Forummets indlæg er redigeret af HH May 1
Supercharged
Supercharged May 3
Snakkede med Tesla igår for at høre om der snart skete noget.
Wupti de havde fået batterier hjem og var ved at planlægge en omgang mobil reps hvor de kommer hjem til os og skifter det. Snakkede midt maj, men jeg ville få nærmere besked.
Gronhund
Gronhund May 3
Citat fra Supercharged Wupti de havde fået batterier hjem

Er det Sjælland eller Jylland vi taler om?

Jeg fik seneste opdatering i sidste uge. Næste morgen meldte den p-bremse fejl. Dagen efter meldte den at 12V batteriet skulle skiftes.

Bremserne klarer Tesla Aarhus i næste uge, men batteriet kunne de ikke have hjemme. Desuden regnede de også med, at batteriet slet ikke fejlede noget, men at det var en software bug der gjorde at den skrev det.

Det er selvfølgelig en December 2015 baghjulstrukket model S med 60.000 km på bagen.

Jeg fik skiftet det første 12V batteri i Januar 2017.

Supercharged
Supercharged May 3

Jylland. Ang sw bug eller ej. Så fik jeg at vide at grundet en sw bug har nogle fået fejlen ved en fejl, ved andre er den god nok. Jeg er angivelig en af dem hvor det skal skiftes.

De fortalte også at det ved dem der oplever at fejlen forsvinder og kommer igen, kan skyldes en reboot. Som iøvrigt åbenbart sker umotiveret i den software version jeg har. (2018.6.1)

Metguy2000
Metguy2000 May 4
Citat fra Metguy2000 Samme her. Advarslen og det dårlige 12v batteri er også forsvundet fra min, efter at have været vist i 3 uger. Det kan måske hænge sammen med temperaturen der stiger for tiden?

Svar  fra Tesla:

Efter seneste firmware opdatering 2018.4 oplevede en del kunder, at få 12v alarm.  Alarmen skyldes en regulering af vores måde at diagnosticere batteriet på, som har været for sensitiv og sat alarmen for tidligt.    Den seneste firmware opdatering FW 2018.14 vil løse dette problem.  Hvis alarmen ikke allerede er blevet slettet, vil den blive sendt remote sammen med den nye FW, inden udgangen af næste uge.    Vi har manuelt kontrolleret netop din bils batteri, som viser sig at være i perfekt tilstand. 

Gronhund
Gronhund May 4

Nå. Men så er det jo lidt spændende, hvad jeg får at vide i næste uge, for jeg har fik først fejlen en dag efter sidste FW update, altså da jeg fik installeret 2018.14.2. Om de stadig siger, at det er en FW bug.

Gronhund
Gronhund May 14

Så blev det skiftet, samtidig med, at jeg var inde at få skiftet p-bremse.

Jeg fik at vide, at jeg havde fået et forbedret batteri, men at jeg jo ikke kunne regne med, at det ville holde lige så lang tid som et batteri til en ICE.

Jeg blev kraftigt frarådet at ex sætte et andet batteri parrallelt på, da der var nogle ret fintfølende målinger der kunne fejle. Det er heller ikke fordi jeg havde regnet med at gøre det eller lignende, men jeg kunne jo læse her, at der er nogle der har talt om det.

En udskiftning vil ligge på omkring 2000 fik jeg at vide.

Så lidt under 2,5 år og 60000 km (og dashcam, som de ikke har nævnt noget om nogle af gangene), og jeg kører nu på mit tredje batteri. Nu må vi se, hvor længe dette holder).

ODE90D
ODE90D May 14
Måske i bare skal køre noget mere :)

Runder 180.000 km og har stadig det originale 12V batteri.
canel
canel May 14
Citat fra ODE90D Måske i bare skal køre noget mere :)

Runder 180.000 km og har stadig det originale 12V batteri.

det lyder meget rigtigt.

det der slider på 12v batteriet er ladecyklus.

dem er der mange af når den holder parkeret, og næsten ingen når den kører, da den så holder en konstant spænding på bat. 

MOS
MOS May 14
Om man kører meget, kan da ikke gøre den helt store forskel. 180.000 km svarer vel til omkring 2-3 måneders non-stop kørsel, så det kan vel ikke i sig selv forklare, hvorfor det ene batteri stadig holder fint efter 180.000 km, mens en anden kører på det tredje batteri efter kun 60.000 km. Hvis man kører f.eks. 10% af tiden, så skulle man forvente, at dette max. vil kunne forlænge batteriets levetid tilsvarende med 10% (målt i år).
RobertJ
RobertJ May 15

Gronhund - Holder stadig på at en parallel løsning er næst bedst, hvis man ikke kan opgradere hele batteriet til noget 70-100Ah. De laver bare alle de målinger de vil, ændrer ikke på tingenes tilstand, klart de ikke vil have nogle garanti omkostninger relateret til dette.

ODE90D - holder din bil meget i garage,har du kørt i egne med i -20°C eller +40°C?

ODE90D
ODE90D May 15

@RobertJ: Min holder ude i det fri da min garage er for smal :)

@MOS: Jeg kan huske en tråd om dette emne (husker dog ikke om det var her, på FB eller Tesla US gruppen), men hvor der var et tydeligt mønster. Dem som kørte mange km havde ikke problemer med 12V batteriet. 

mbk
mbk May 15

@ODE90D

Jeg tror som MOS ikke at mange km kan spille voldsomt ind, da det alligevel er en ret lille procentdel af tiden bilen kører under alle omstændigheder. Jeg tror vi ser at de alle står af indenfor 2-4år. Jeg tror heller ikke på at erstatningen er meget bedre. Man kan stoppe en anden batteri lader på mens bilen står stille, eller man kan finde et billigere erstatnings batteri og lære at skifte det selv. Lithium jern batterier er for dyre i forhold til den ekstra levetid de giver. Omkostningen er selvfølgelig ærgerlig  men det er en design fejl fra Teslas side, det sure med det søde. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Reklame