Det er rystende. De må da snart komme med den indkaldelse af biler ældre end. okt. '16.
Men hvad - som skrevet : de har nok aldrig tidligere hørt om problemet. De 4 andre der iflm JCBX holdt hos Tesla samtidig er nok helt tilfældigt
Det er rystende. De må da snart komme med den indkaldelse af biler ældre end. okt. '16.
Men hvad - som skrevet : de har nok aldrig tidligere hørt om problemet. De 4 andre der iflm JCBX holdt hos Tesla samtidig er nok helt tilfældigt
Jeg har med vilje UNDLADT at installere den seneste SW opdatering, fordi der var mange, som fik parkeringsbremse fejlen umiddelbart efter at de installerede den.
Så hver morgen klikker jeg troligt på krydset i hjørnet, når den fortæller mig, at den gerne vil opdatere SW. Og jeg har instrueret konen i det samme!
Jeg har med vilje UNDLADT at installere den seneste SW opdatering, fordi der var mange, som fik parkeringsbremse fejlen umiddelbart efter at de installerede den.
Så hver morgen klikker jeg troligt på krydset i hjørnet, når den fortæller mig, at den gerne vil opdatere SW. Og jeg har instrueret konen i det samme!
umiddelbart tænker jeg det er en klog beslutning
mit problem kom straks efter en SW opdatering
spurgte til om jeg kunne rulle tilbage, men det kan man ikke ... desværre
Selv med en hængende og låst bremse , kan jeg få den løsnet med forskellige kombinationer , for så endelig at "kun" anvende skærmens funktionSynes ikke helt det lyder som en holdbar løsning. Jeg ville tage forbi Hinnerup eller Autoskadestuen, og få dem til at fikse det. Det ville jeg ihvertfald gøre, hvis jeg stod i samme situation (som jeg sikkert først kommer i, når garantien er udløbet ;-)
Faktum er ... at bilen reelt aldrig var "ulåst" eller "låst" i bremserne
den virker/virkede som den skal/skulle , men et hav af meddelelser om det ene og det andet væltede ind
kunne én gang opleve at den hang af den ene eller anden grund , og så blev problemet ved ... ved betjening af stilk kontakten alene
ved anvendelse af touchskærmen har jeg aldrig haft problmer
lige nu har den været fejlfri i godt 4 dage .... og jeg kører meget med mange stop
er sikker på det er et SW issue i min bil og 90% andre ... så er der reelt 10% som skal have renoveret eller udskiftet bremseåg
og jeg er iøvrigt tilbage til at betjene stilk kontakten uden issues
spørgsmålet er så , er det vejret , eller om der er kommet et Tesla SW Patch , hvilket man aldrig vil opleve, det lægger sig ind automatisk hvis ellers bilen er "allways on"
Jeg sidder hos Tesla netop nu, S90D fra Nov 15, og netop fået begge skiftet. Kørt 50k km så stadig garanti.
Jeg skulle give knapt 9000,-kr
en anden skulle give ca. 5600,-kr (fik det lavet for anden gang)
en tredie skulle af med 4500kr ... (fik det lavet)
den fjerde fik det også lavet men hørte ikke prisen
Alle jer, som havde bøvl med parkeringsbremsen sidste uge i oktober, har I stadig det?
Faktum for mig er, at jeg havde fejl på parkeringsbremsen en 4-5 dage i træk i samme periode som denne tråd er startet, men de sidste to uger har der ingen fejl været.
Er det et tilfælde, eller har andre samme oplevelse?
For mig er det modsat, min begyndte at brokke sig i dag (2012-12-13) - og efter to parkeringer kunne man mærke og høre at de hang, men man kunne køre. Nu efter fire parkeringer udløser venstre parkeringsbremse slet ikke. Så måske et fejeblad. S/=D fra December 2015 produceret ultimo oktober 2015, 32.000 km. Ekstra bremseservice foretaget ved service, men omfatter nok ikke parkeringsbremsen.
Kalibre skiftet i dag hos Tesla Kastrup - kunne løsne bremsen i formiddags og kørte selv ud og fik skiftet.
Så er det min tur med "Parking brake failure"... P85D fra august 2015 og kørt 69k.
Sætter den i P og den fejler med det samme. Tror ikke bremserne hænger, men det finder jeg nok ud af i eftermiddag, når jeg skal ud at køre igen.
Har ringet til Tesla i Århus og de havde tid torsdag den 4. januar.
Men er i syv sind, om jeg skal køre til Hinnerup i stedet for, da jeg nødig vil give 9-18k for nye bremser.
Jeg er ikke helt med, skal I betale når bilen er inden for garanti-perioden 4 år/80.000 km ?
Så blev det min tur.
85D fra sept 2015 med 142.000 km på klokken. Den begyndte at melde fejl på Pbremsen under kørslen. Ringede til Tesla for at hører om muligheden for kulance. De gummiformulerede, således at det stod åbent, om og hvor meget jeg skulle betale. Har læst her, det kan koste op til 17.000 kr. hos Tesla. Jeg valgte det sikre og kørte bilen ned til Jeppe fra Hinnerup Auto. Han var supersej og klemte bilen ind i et i forvejen stramt tidsskema. Fast pris hos Jeppe. 4.000 incl moms.Jeg er ikke helt med, skal I betale når bilen er inden for garanti-perioden 4 år/80.000 km ?
+1 Er der tilfælde hvor garantien ikke dækkede? Ikke at jeg ville acceptere dette, men godt at vide hvad man er oppe imod.
Uanset, bør Tesla tage denne på kulance for dem der er udover garantien. Det er så åbenlys en fejl der ikke bør være til last for kunderne.
Jeg kan ikke gennemskue, hvor mange der har fået lavet det på garantien eller betalt selv. Desuden så er det vidt forskellige priser nævnt.
Mener at der er 1 eller 2 i den her tråd (måske kun 1), der har fået det lavet på garantien. De andre har betalt fra 5 til 18k.... Men de kan være udenfor garantien.
Som jeg skrev tidligere, så skal jeg have min P85D til Tesla den 4/1 med P-bremse fejl. Tager de den ikke på garantien, så bliver det Hinnerup i stedet for.
Så blev det min tur. S70D fra 12/15 med 123.000 på klokken, dvs. ingen garanti :-(
Så vidt jeg kan se, er det dog "bare" en sensorfejl, og bremsen virker som den skal. Først siger den "Parking brake did not release", men bilen triller fint, og begynder at trille i "N" på selv meget små hældninger. Endvidere mærkede jeg på fælgene efter en lille racertur, og ingen af fælgene var varme. Nu siger den også at den "May be free rolling", selvom den holder med p-bremsen aktiveret på en skrå gårdsplads, så mon ikke det er sensoren?
Vil i øvrigt under ingen omstændigheder betale 17k hos Tesla, så hvis de ikke er indstillet på kulance, bliver det en anden løsning...
Venlig hilsen
Silden
@Silden
Fælgene blive næppe varme af en lille racertur. Mener du ikke bremseskiverne?
Sidst bremserne hang på min Octavia, blev fælgene også varme.
Tjekker lige bremseskiverne næste gang jeg har været ude og køre.....
Venlig hilsen
Silden
Da vores S70D December 2015 35.000 km fik problemet i forrige uge, kunne man blot åbne vinduerne og høre at højre bagbremse faktisk var 'halvt' aktiveret, når vi kørte - tydelig skurren og hylen. Meldingen om at bilen kunne være frirullende var sværere at teste og da vi havde parkeret ved en aftenkoncert med fejlmeldingen , var jeg ude i pausen for at se at bilen fortsat stod på parkeringspladsen. Vel hjemkommen 'legede'/'testede' jeg bremse udløsning og endte hurtigt med venstre baghjul helt blokeret. Næste morgen hang bremsen tydeligt, men Tesla Support bad mig holde Park knappen inde i 10 sekunder og bilen kunne trille. Derefter kørte jeg til Kastrup og fik nye kalibre på garantien. Det ser ud som om kilometerstand er meget underordnet, mange 2 år gamle biler får problemet uanset kilometerstand, så at Tesla afviser kulance på biler over de 80.000 km, kan da kun få en til at sælge bilen ved 79.000 km:-(
Jeg havde haft bilen inde til 80K eftersyn præcis 3 måneder inden jeg fik problemet med min. Og jeg havde betalt 1.300,- efter for bremseeftersyn/rens !