Loading...
dk

Speederrespons | Tesla Forum

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 22 '18

Er der andre der føler det som om deres bil er i semi Chill-mode hele tiden (hvilket den ikke er)?

Der er helt klart kommet en lille forsinkelse på accelerationen når jeg træder på pedalen og den slipper ikke asfalten når man starter uden traction control (S70R). Maksmomentet virker uændret, men det er som om der er indbygget en forsinkelse. 

Kan ikke rigtig blive klog på om Tesla inspireret af Chill mode har ændret speederresponset under Standard mode eller om det er noget andet der er i gære...?

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Jan 22 '18
SuneH
SuneH Jan 22 '18

Det oplever jeg ikke (S70R).

vahraz
vahraz Jan 22 '18

Dieselosaurus ​- Det føler jeg også lidt, at den er ikke så aggressiv​ som før. Den er blevet en smule sløv efter chillmoden er kommet. Er der andre der har erfaring med at den bruger mere batteri ved chill mode ? eller er det bar mig :) (S70R)

SuneH
SuneH Jan 22 '18

Tror I ikke bare det er de permanent fugtige veje vi har i øjeblikket kombineret med temperaturer omkring 0, som giver ringere vejgreb og derfor knapt så hidsigt ryk fra 0?

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 22 '18

Tak for svarene. Det føler jeg mig ret sikker på det ikke er. Kørte en del på tøre veje i weekend. Så burde det også have en større effekt at slå traction control fra.

Min fornemmelse er at denne her 'turbotøven' er kommet med en af de seneste opdateringer - altså at de efter introduktionen af Chill mode fik lyst til at moderere Standard mode. Jeg har i den seneste uge fået tre opdateringer, så det er muligt at det er noget der er ved at blive udrullet...

Min alternative tanke var at det skete da den var inde hos Tesla i torsdags - eks. for at reducere slid. Det ville dog overraske mig hvis de skulle vælge at nedtone min tamme 70R'er?

Jeg er også ret sikker på at pedalresponset (og regen) blev ændret over en softwareopdatering i bilens første leveår - men altså ikke til noget der føles som en turbotøven.

Min tredje tanke var at den P85D jeg havde som låner har ødelagt min hukommelse :-) Jeg hælder dog til at det er mere end det.

MOS
MOS Jan 22 '18

Jo, Sune. Det tror jeg, du har ret i. Våde veje (giver højere rullemodstand) og lave temperaturer (også højere rullemodstand, lidt højere luftmodstand, større indre modstand i koldt batteri, mere forbrug til opvarmning af kabine m.m.) kan også forklare det højere forbrug.

Jeg tvivler stærkt på, at chill mode skulle ændre noget særligt på forbruget, medmindre man samtidig ændrer sin kørestil. Om noget, så burde chill mode anspore én til at køre mere chill, hvilket snarere reducerer forbruget.

mbk
mbk Jan 22 '18

Mon ikke bare du er ramt af Hayabusa effekt efter P85D'eren

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 23 '18

Jo, det kan jeg ikke kategorisk udelukke :-) Havde dog ikke følelsen af at træde på en svamp sidst jeg kom tilbage fra en låner (P85+).

Føler mig overbevist om at de har sløvet speederresponset i '70eren med vilje, så den opfører sig mere Chill-/ turbotøven- agtigt, men det kan være at det altid har været sådan og jeg først er blevet opmærksom på det efter Chill-mode kom frem.

Vi må se om der er flere der i den kommende tid beskriver tilsvarende oplevelser eller om jeg blev Hayabusa'ed :-)

P85DK
P85DK Jan 23 '18

Når jeg har haft en 85R som låner har jeg altid følt at optrækket har været mere ICE agtigt end eksplosivt som i en P85D, men du må jo prøve at finde en anden 70R og sammenligne med. Det kan jo være at Tesla har lavet en 'Apple' på den.

Lars72
Lars72 Jan 23 '18
Har en 85R og har ingen problemer. Markant hurtigere end ICE.
Indrømmet at p85 har en helt anden eksplosiv acceleration end 85R.
Fx hvis du kører 40-50kmt og træder p85 I bund så laver den hjulspin.

Det gør min 85R dog ikke og har aldrig gjort det.
Alligevel tager min alm 85R stort set alle ICE performance biler fra 0-50kmt, så ingen lag eller tøven.
mbk
mbk Jan 23 '18

@Lars72

Det er ren software til forskel på P85R og 85R, kan være der bliver nemt at flippe boolean fra den ene til den anden en dag. 

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 24 '18
Quote from Lars72 (...)Markant hurtigere end ICE.(...)

Ja, det er der slet ikke tvivl om - selv Den Bovlamme (som min 70R faktisk hedder) gør hurtig proces i et lyskryds.

Jeg kan dog huske at jeg tidligere var omhyggelig med foden for ikke at gøre min søn køresyg fordi den var så følsom at der tit kom ryk. Det virker som om det er blevet glattet ud på bekostning af en mindre responderende bil. Ville gerne have muligheden for selv at vælge - og 70Reren har ikke en Sport mode, hvor man kan nedprioritere kørekomforten.

Lars72
Lars72 Jan 25 '18
Ja, dog en p85+ Jeg lånte. Men det er vist samme performance som p85.
Det var da ok sjovt men jeg ville ikke betale >150k ekstra for 1-2 sek hurtigere. NÅr bilerne ellers stort set er ens og s85r er hurtig nok.
Lars72
Lars72 Jan 25 '18
@diesel....
Nu kører du ikke med valet mode “on”. For så er den langsom
Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 25 '18

Nixen. Ingen valet mode. Bilen er heller ikke direkte langsom...:-)

larsenjan
larsenjan Jan 25 '18
Nu vi sammenligner acceleration mellem modeller.
Jeg har en S85D, hvordan er den i forhold til P85?
Selv målt til ca 4.0 til 100.
CanEl
CanEl Jan 25 '18
larsenjan
Jeg har en S85D, hvordan er den i forhold til P85?
Selv målt til ca 4.0 til 100.

jeg har en P85+

den er opgivet til 4,4 nogle steder, og 4,6 andre steder. 

Lars72
Lars72 Jan 25 '18
D modelerne (både P85d og s85d) trækker bedre en de gamle fra 50-100lmt.
Jeg har læst at p85+ trækker bedre fra 0-50 end s85d men at s85d henter fra 50-100kmt.
P85d trækker godt hele vejen.
Personligt er jeg enig og synes jeg at P85+ acc kraftigere fra 0 end s85d.
Prøv det
larsenjan
larsenjan Jan 26 '18
S85D er opgivet til 4.4, men jeg har målt min hurtigere når den er næsten fuldladet og varm
Silden
Silden Jan 26 '18

Jeg har målt min 70D til 4,97 (Bedste tid) ved 100% SOC med VBOX. Ved 30% er den på 5,4 som den er opgivet til. Den er i øvrigt helt umulig at få til at lave spin - også på fugtig vej.

@larsenjan - hvordan er 85D? Kan den lave spin?

Forummets indlæg er redigeret af Silden Jan 26 '18
Sider: 1 2 »