Loading...
dk

Overvejer at købe den her Tesla 85D | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 5 '18
Quote from Bangca
Citat fra P85DK

@Ice2EV den må have konverteret min alder til målt i officiel Tesla tid

@Bangca - selvfølgelig bliver de ved med at tabe værdi, ikke mindst pga den teknologiske udvikling der forhåbentlig kommer de næste par år.

Hvis du er bilglad og skal det være på budget, så er Tesla nok ikke det rigtige lige nu. Hvis du stadig er alene og det kun er dig som der skal tages hensyn til så ville jeg personligt gå en anden vej. Du kan finde nogle fine special biler som du vil have et minimalt tab på, som måske endda holde prisen eller stige lidt, tage dem ind på en flex (så har du en mindre hovedstol at forrente) og når (nok mere hvis) du så sælger den igen, så har det kun været den månedlige afgiftsafregning (som er i den lave ramme, da du selvfølgelig vælger en bil som er mere end 3 år gammel) som du har tabt.

Hvis du er lidt kreativ på den måde, så kan du få dig en bil som der måske kun er et par stykker af i Danmark, som de fleste synes er sjov og interesant og som er et samtale emne.

Special biller er ikke lige mig:D 

Men har da også kigge på at flex en A7 3.0 TDI. Men da jeg kører meget skal jeg tit til services og det kan godt blive dyrt :D 

Med special biler mener jeg primært 'ægte' limited editions og ikke lambo, porsche eller den dur. Hvis du er på budget, så er A7 og Tesla Model S nogle sjove biler at kigge på. Men hvis du ikke har prøvet at eje sådan nogle størrelser før, så kommer du nok til at lære at de nemt kan sprænge budgettet og ikke kun i købspris og afskrivninger :-)

mbk
mbk Feb 5 '18

@Ice2EV

Jeg kan ikke huske om den var fra Aalborg, hvis jeg skulle overtage den ville jeg pille folien af. Jeg slog den lige op igen, der er en som har lagt billede på.

https://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=az17091

Der er ikke gæld i mere, så den blev nok solgt. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 5 '18
Ice2EV
Ice2EV Feb 6 '18

@mbk Ok, den jeg kiggede på var en alm sølvmetal nord for kbh, husker ikke hvor. Enden bliver nok også en 3'er for mit vedkomne. 

Men skulle der dukke en attraktiv 85D op, så er det da ikke usandsynligt ungernes sparegrise skal flækkes ;-)

Bangca
Bangca Feb 6 '18
Citat fra Jabba
Quote from Bangca

hmm nu ved jeg ikke om jeg skal vente med at købe en. ?

for tænker at de vil falde i pris ? 

Du virker sgu lidt som en trold, men lader tvivlen komme dig til gode indtil videre. Så hermed velmende råd og kommentarer.

Selvfølgelig vil de falde i pris. Alle biler vil falde i pris. Jo dyrere, hurtigere og smartere de er, jo mere vil de falde.

Jeg er fortaler for at man køber hvad man vil, uanset om det er politisk korrekt eller ej. Så længe man har reel økonomi til hvad man køber og ikke bare fordi man har "Millennial" mindset. Og så er det ligegyldigt om vi taler bil, båd, fly eller hus. Vil man købe en stor bil og bo på et lille værelse er også helt fint i min verden.

Men du er ifølge din profil kun 23 og i den anden tråd du har startet, skal du ifølge dig selv låne en relativt stor pose penge for at købe en bil, de fleste først køber langt senere når økonomien er mere solid. Du virker ærligt talt ikke særligt velovervejet og på den baggrund alene vil jeg fraråde dig at købe en Tesla eller anden bil i den prisklasse. Derudover får du meget svært ved at blive forsikret til rimelige penge. 

Foreslår istedet du starter ud med noget mere normalt. Man kan få meget sjov og økonomisk bil for relativt få penge.

Husk nu at der er forskellige typer her på forum. Nogle har købt bilen ny og kontant og har altid forventet en stor afskrivning, som på  andre premium biler. I den anden ende er der dem der går med livrem og seler og aldrig får købt fordi de nærmest forventer de skal tjene penge, før de køber den. Så du får selvfølgelig forskellige svar, fordi fok har forskellige tilgange og økonomi.

Faktum er at du skal regne med en pæn afskrivning selv ved brugt køb, samt uforudsete udgifter, når garantien udløber om et par år. Men formår du at finansiere dette og kan du få økonomien til at hænge sammen efter at have lagt bilbudget, så gør det da. At du har en udfordring med at låne er i sig selv et gult flag du bør tage seriøst.

Jeg skal bare lige hører . er der noget galt i at være 23 ? 

og forsikring kan jeg får til 9000kr om året .

Og lånet er godkende vi skulle bare være 2 låner til det . 

Og har sparet op i 1 år. hvor jeg har lagt 10.000kr til siden hver månede for at få råd til udbetaling. 

#ikke alle der kan være 41. men gz 

P85DK
P85DK Feb 6 '18
Quote from Bangca

Og har sparet op i 1 år. hvor jeg har lagt 10.000kr til siden hver månede for at få råd til udbetaling. 

10.000 kr./md rækker desværre ikke langt når det kommer til biler når man indregner købspris, afskrivninger, drift, forsikring, service og uforudsete udgifter. Selv når vi taler Tesla, så jeg håber da at du har mulighed for at afse mere end 10.000 kr./md fremadrettet.

mbk
mbk Feb 6 '18
Quote from Bangca

og forsikring kan jeg får til 9000kr om året .

Og lånet er godkende vi skulle bare være 2 låner til det . 

#ikke alle der kan være 41. men gz 

@Bangca

Jeg er sikker på at Jabba synes det er fint at du køber en Model S.

Du kunne overveje at leje en hos Rene / au2select.dk 

Han har før haft nogle aftaler om at man kan leje en Model S, og hvis man kunne lide den trak han lejebeløbet fra i købsprisen. Han kan også arrangere lån osv.

Hvis jeg skulle købe Tesla lige nu, tror jeg faktisk jeg ville tage en baghjulstrukken, dels er de billigere og man får lidt mere front bagagerum. Jeg ved godt dem der har D modellen er rigtig glade for dem, men jeg synes altså den pive tone fra front motoren er irriterende. Måske man vænner sig til den :)

MOS
MOS Feb 6 '18
Citat fra Bangca

Der er naturligvis ikke noget galt i at være 23. Det har de fleste af os jo været engang :-)

Jeg tror bare, at Jabba er lidt overrasket over (måske endda misundelig!), at én på 23 har råd til en Tesla (eller i hvert fald seriøst overvejer at købe én). De fleste unge på din alder har kun råd til små, brugte skrammelkasser. Da jeg var 23, havde jeg ikke engang kørekort og klarede 99% af mit transportbehov på cykel.

Jeg synes, du skal lave et realistisk bilbudget, hvor du tager alle omkostninger ved at have bil med, så der ikke er noget, der pludselig kommer bag på dig. Tesla Model S er en dyr bil - det kan man ikke komme udenom. Men det er også verdens fedeste bil. Så hvis du har råd og lyst, så gør det!

Men husk, at det i din alder kan være en god idé også at sætte penge til side til huskøb, pensionsopsparing, bryllup, kommende børn, uforudset arbejdsløshed, skilsmisse eller hvad livet nu må byde på. Du har lang vej igen, så disponér nu fornuftigt. Pengene kan kun bruges én gang.

mbk
mbk Feb 6 '18

Der står P85D i instrumentbrættet på denne, men det er nok ikke de rigtige billeder af bilen:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85-5d/3563235

P85DK
P85DK Feb 6 '18
Quote from mbk

Der står P85D i instrumentbrættet på denne, men det er nok ikke de rigtige billeder af bilen:

Det er det jeg vil betegne som en tvivlsom annonce. Jeg er rimlig sikker på at hvis du ringer til dem, så bliver svaret at den er lige solgt til anden kunde, men at de gennem deres rigtig mange enormt gode kontakter kan skaffe en tilsvarende til dig - forhåbentlig i samme prisleje og måske endda med samme orginale 20" vinterhjul ... 

Bangca
Bangca Feb 6 '18
Citat fra MOS
Citat fra Bangca

Der er naturligvis ikke noget galt i at være 23. Det har de fleste af os jo været engang :-)

Jeg tror bare, at Jabba er lidt overrasket over (måske endda misundelig!), at én på 23 har råd til en Tesla (eller i hvert fald seriøst overvejer at købe én). De fleste unge på din alder har kun råd til små, brugte skrammelkasser. Da jeg var 23, havde jeg ikke engang kørekort og klarede 99% af mit transportbehov på cykel.

Jeg synes, du skal lave et realistisk bilbudget, hvor du tager alle omkostninger ved at have bil med, så der ikke er noget, der pludselig kommer bag på dig. Tesla Model S er en dyr bil - det kan man ikke komme udenom. Men det er også verdens fedeste bil. Så hvis du har råd og lyst, så gør det!

Men husk, at det i din alder kan være en god idé også at sætte penge til side til huskøb, pensionsopsparing, bryllup, kommende børn, uforudset arbejdsløshed, skilsmisse eller hvad livet nu må byde på. Du har lang vej igen, så disponér nu fornuftigt. Pengene kan kun bruges én gang.

Tak for de gode Ord :) 

jeg vil heller kør i en fed bil en at bo i et hus :) er jo kun 23 så hvis jeg køber en tesla nu her så er jeg ca 30 eller 31 når lånet er betal ud. og til den tid kan man jo begynde at kugge på hus og måske tænke på børn :) 

Men det er rigitgt nok, jeg har lang vej i nu :) 

mbk
mbk Feb 6 '18
Quote from P85DK

Det er det jeg vil betegne som en tvivlsom annonce. Jeg er rimlig sikker på at hvis du ringer til dem, så bliver svaret at den er lige solgt til anden kunde, men at de gennem deres rigtig mange enormt gode kontakter kan skaffe en tilsvarende til dig - forhåbentlig i samme prisleje og måske endda med samme orginale 20" vinterhjul ... 

Jeg tror du har ret, billederne ser også ret udansk ud, billederne ser ud til at være stjålet herfra:

https://www.autoscout24.bg/objava/-ea647964-23c8-bd54-e053-e250040a411e 

Selvom artiklen står på russisk ser den mere troværdig ud.

P85DK
P85DK Feb 6 '18
Quote from Bangca

Tak for de gode Ord :) 

jeg vil heller kør i en fed bil en at bo i et hus :) er jo kun 23 så hvis jeg køber en tesla nu her så er jeg ca 30 eller 31 når lånet er betal ud. og til den tid kan man jo begynde at kugge på hus og måske tænke på børn :) 

Men det er rigitgt nok, jeg har lang vej i nu :) 

Har personligt gjort det stik modsat, investeret i et værdiskabende aktiv før et værditabende aktiv. Det bedste råd til ovenstående tankegang er at bede dig læse op på 'rentes rente'. Det hele kommer selvfølgelig an på hvad dit mål er og hvornår du ønsker at opnå det, men det er mange gode bøffer, dejlig rødvin, ferier og fede biler du smider ud af vinduet ved at starte med gæld mod et værditabende aktiv frem for et værdiskabende ... umiddelbart læser jeg det som om du står i smørhullet til at skabe dig en god netto formue når du er i starten af 30erne, da du som 23 årig står med en fornuftig opsparing og er vant til at spare op. En Tesla er fed, men så fed er den heller ikke. Jeg havde ikke svært ved at tage det valg da jeg var i din alder.

mbk
mbk Feb 6 '18

Heh, her er også en hvor bil og tekst ikke harmonerer, billederne er af en P90D, teksten siger P85.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85-5d/3563257

Okay, den var ikke på længe :)

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 6 '18
MOS
MOS Feb 6 '18
Citat fra mbk

Billederne er definitivt ikke fra Danmark! P85D-modellen var vist knapt kommet på markedet i USA ved udgangen af 2014, så jeg tvivler også på, at en 2014 model er havnet i DK. Useriøst (manipulation, løgn, svindel...), hvis man på en bilannonce lægger billeder op, der ikke er af den bil, der er til salg!

Men hvad er så egentlig bagtanken med denne annonce? Hvorfor lægger man sådan noget op?

SuneH
SuneH Feb 6 '18

Enig i at billederne ikke er fra DK, men det er jo ikke i sig selv problematisk. Man kan jo fx have taget nogle fede billeder mens man var på ferie, en dag hvor bilen holdt foran et flot bjerg, en katedral eller andet. Men ja, der er ingen tvivl om at disse billeder sammen med teksten mm er et forsøg på... Ja på hvad, egentlig?

I lighed med MOS har jeg heller ikke fantasi til at forestille mig hvad formålet er med at snuppe billeder fra en russisk hjemmeside og slå dem op som om man sælger en dansk bil? Når folk henvender sig, må man jo bare sige, at man ikke har den alligevel. Skulle man så prøve at sælge dem en anden bil? Evt ved at importere en tysk model, lægge lidt avance på og så prøve at score differencen?

mbk
mbk Feb 6 '18
Quote from MOS

Billederne er definitivt ikke fra Danmark! P85D-modellen var vist knapt kommet på markedet i USA ved udgangen af 2014, så jeg tvivler også på, at en 2014 model er havnet i DK. Useriøst (manipulation, løgn, svindel...), hvis man på en bilannonce lægger billeder op, der ikke er af den bil, der er til salg!

Men hvad er så egentlig bagtanken med denne annonce? Hvorfor lægger man sådan noget op?

Som @P85DK siger, er det måske bare en kontaktannonce hvor de så finder en tilsvarende bil, det kan som @P85DK tidligere har sagt, bruges som dokumentation overfør SKAT hvis man ønsker at importere en lign. vogn.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 6 '18
P85DK
P85DK Feb 6 '18

Begge annoncer har i hvertfald haft et meget specifikt formål for de er begge to taget ned igen og det har nok ikke været deres intention at MBK snusede dem frem :-)

MOS
MOS Feb 6 '18
Citat fra mbk

Som @P85DK siger, er det måske bare en kontaktannonce hvor de så finder en tilsvarende bil, det kan som @P85DK tidligere har sagt, bruges som dokumentation overfør SKAT hvis man ønsker at importere en lign. vogn.

Hvis det er et forsøg på at få så lav en registreringafgift som muligt ved import af en anden lign. vogn, så tvivler jeg nu på, at SKAT godtager én enkeltstående fake annonceret udbudspris som markedsværdi.

Så dumme er de vel heller ikke hos SKAT!? Ellers ville der da hurtigt kunne opstå skandalesager i milliardklassen. Hov... vent lige...!! ;-)

Ordentlig dokumentation må vel som udgangspunkt være en statistik over realiserede handelspriser på et antal tilsvarende biler.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 6 '18
mbk
mbk Feb 6 '18

@P85DK

God humor :D

Den P85D var også på biltorvet kortvarigt. Nå, nu skal jeg nok holde næsen væk fra det i et par dage.

Formålet var egenligt at finde en P85 med autopilot til Bangca ala

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85-5d/3541214

Synes det kunne være et godt bud på en spændende bil der har rigeligt med blær til en lavere pris :)

Den har autopilot og et + er for en anden støddæmper og staggered fælge. Jeg har haft glæden af at låne sådan en P85+ i 14 dage, den var sku sjov, og det der gjorde mig til inkarneret Tesla fan.

Dog har den kørt mange km, som jo ikke er så sjovt i forhold til garanti, men hvis man alligevel kører meget kan det vel være lige meget om den har kørt 78.000 eller 118.000.

Bemærkede også denne 70D som et godt bud på en god value

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/70d-5d/3555928

Bangca
Bangca Feb 6 '18
Citat fra mbk

@P85DK

God humor :D

Den P85D var også på biltorvet kortvarigt. Nå, nu skal jeg nok holde næsen væk fra det i et par dage.

Formålet var egenligt at finde en P85 med autopilot til Bangca ala

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85-5d/3541214

Synes det kunne være et godt bud på en spændende bil der har rigeligt med blær til en lavere pris :)

Den har autopilot og et + er for en anden støddæmper og staggered fælge. Jeg har haft glæden af at låne sådan en P85+ i 14 dage, den var sku sjov, og det der gjorde mig til inkarneret Tesla fan.

Dog har den kørt mange km, som jo ikke er så sjovt i forhold til garanti, men hvis man alligevel kører meget kan det vel være lige meget om den har kørt 78.000 eller 118.000.

Bemærkede også denne 70D som et godt bud på en god value

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/70d-5d/3555928

Er det kun mig som der synes at en 85 ser beder ud inden i  en 70 ? :) 

Sider: « 1 2 3 4 5 »