Loading...
dk

Erfaring med ikke danske SIM kort | Tesla Forum

Jabba
Jabba Feb 1 '18

Jeg har et svensk SIM kort installeret (DK solgt bil) og mistænker lidt at det er grunden til at diverse funktioner som navigation, browser og Spotify til tider er langsomme til at reagere. Hvis jeg slår wi-fi til og bruger min hjemme- eller mobilforbindelse lader det til at gå lidt stærkere. 

Principielt burde roaming i DK på et svensk SIM kort vel være lige så hurtigt som et lokalt SIM kort, men hører gerne om erfaringer.

Jer der har fået udskiftet et ikke dansk SIM kort, har der været mærkbar forskel i dækning/hastighed/respons?

 

CanEl
CanEl Feb 1 '18

jeg havde hollandsk sim kort i min bil de første par måneder.

det betød at navigation virkede lidt anderledes/langsomere, men ellers mærkede jeg ikke noget.

det var tesla der fortalte mig det ved det første besøg i århus, at det blev skiftet næste gang, da de ikke havde dk kort på lager. 

jeg havde ikke selv opdaget det

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Feb 1 '18
Kiefer
Kiefer Feb 2 '18

Da vi købte den første i 2014 så blev bilen leveret med et spansk sim-kort. Det gav en del bøvl med sprog på google og lignende sider. Tesla havde vist lavet en europæisk aftale med Telefonica. Som relativt hurtigt blev lavet om til aftaler i de enkelte lande.

/Martin

SuneH
SuneH Feb 2 '18

Sidst jeg brugte Google på skærmen, åbnede den som default på Indonesisk. I shit you not.

Jabba
Jabba Feb 2 '18
Quote from SuneH

Sidst jeg brugte Google på skærmen, åbnede den som default på Indonesisk. I shit you not.

Samme her. Det var det der mindede mig om at jeg havde et ikke dansk SIM kort. Tror der er en trold inde hos Telia eller Tesla der har leget med indstillingerne.

Tesla siger at jeg har et Telia kort, hvilket såvidt jeg ved er den seneste/nuværende udbyder. Men forestiller mig alligevel at et dansk Telia kort er hurtigere og mere stabilt end et svensk Telia kort? 

DavidS90D
DavidS90D Feb 2 '18
Også indonesisksomething her. Men Yahoo åbner på svensk...
Og det er med bilen på Vestfyn.
MOS
MOS Feb 2 '18

Samme her... Google på indonesisk. Yahoo på svensk. Hmm...!