Loading...
dk

Model X signature ? | Tesla Forum

Lund
Lund Sep 2 '14

Hey,

Jeg skal overbevise min hustru om at gå videre med vores res. nr. 2471. Sååå, jeg håbede der var en venlig kommende Model X ejer med Signature der vil vise frem i sommeren 15 :)

Mvh Ole

NOELON
NOELON Sep 2 '14

Gerne. Lad os se hvornår den rent faktisk er her. Jeg har #5

Lund
Lund Sep 2 '14

Hej

Så du Elon Musk interviewet fra Oslo? Han så ud som om han tænkte sig godt om da han svarende august 2015. Lad os håbe han er realistisk.

Mvh Ole

DeaconWP
DeaconWP Sep 2 '14

Jeg stiller min til rådighed, hvis jeg får den...

Lund
Lund Sep 2 '14

Tak, super pænt af jer. Nogle i det jyske?

Mvh Ole

DeaconWP
DeaconWP Sep 2 '14

Ja da. Jeg bor i Rødkærsbro. Lige på vejen mellem Aarhus og Viborg. Lige midt i Jylland du.:-)

Lund
Lund Sep 2 '14

Smukt. Arbejder snart i Ulstrup og til tider i Viborg.

Mvh Ole

Kiefer
Kiefer Sep 2 '14

Jeg vil forvente at hvis du vil beholde din reservation skal du bekræfte den et godt stykke før sommeren 2015, og så vil det nok være for sent at kigge på andre inden. Hvorefter du vil ende bagerst i køen og først få leveret et godt stykke inde i 2016.

Men ja, det er en lidt mærkelig fornemmelse at bestille en bil ud fra nogle stregtegninger og forhåbninger ud fra hvad nogle på diverse fora mener bilen vil indeholde :-)

Forøvrigt, nu er der kun 26 signatures tilbage i Europa, der er lige blevet registreret Sig nr 474 på det tyske forum.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 2 '14
DeaconWP
DeaconWP Sep 2 '14

~~mid month breakdown in tally rates....
                                Per    - Lifetime -
                         Last   Day    -  Average -
Region        Current   Month  MTD*    /Day  /Month
------------- -------  ------  ----    ----  ------
Canada           735     697   2.2     0.8    24.3
US             13,671  13,271  23.5    14.9   452.5
European        2,857   2,725   7.8     3.1    94.6
Asia Pacific    2,013   1,907   6.2     2.2    66.6
Global         19,276  18,600  39.8    21.0   638.0
Har lige snuppet ovenstående på USA forum.

Vil det ikke betyde, at hvis man bestiller en Model X produktionslinie i dag, så skal der laves 19.276 til andre kunder først? Med mindre man vælger en af de 30 (nu 26) Sig.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 2 '14
Kiefer
Kiefer Sep 2 '14

Sagen  er nok at de producerer dem i batches, så du kommer bagerst i den europæiske kø på ca, 2500 biler. Men hvornår hvad bliver produceret er jo nok ikke til at vide, så selvfølgelig er risikoen at der skal laves næsten 20.000 biler inden man kan få sin. Tesla forventer dog at kunne lave ca. 1000 biler om ugen næste år, så er det bare hvordan fordelingen af Model S og Model X vil fordele sig.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 2 '14

Så er det godt jeg har vores reservation på Sig 447. De 500 styks kan jo komme til EU på den samme uge.

Kiefer
Kiefer Sep 2 '14

De fleste vil nok blive sejlet direkte videre til Norge, mens din skal ind omkring Tilburg til samling for at undgå importtolden, så nordmændende vil få deres først og du vil få din et par uger senere.

Det er det samme med Model S'erne, der er transporten for en norsk også hurtigere end for en kontinental udgave.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 2 '14

Ok. Fin info. Nu vil jeg putte. Så godnat.

NOELON
NOELON Feb 9 '15

Jeg overvejer, at opgive min Model X Signature reservation (#5), da jeg nu har fået klare indikationer på at Tesla planlægger at gå ind i Sydafrika indenfor 18 mdr. Og da jeg tilbringer meget af tiden der og X'ren vil være perfekt dernede vil jeg hellere have den dernede. Er der nogen der ville være interesseret i at overtage en sådan Signature reservation? (det konkrete forløb kan aftales)

Sthing
Sthing Feb 9 '15
Hej TSLA. Det lyder interessant! Jeg har reservationsnummer 2970 så vidt jeg husker, så det ville være et super hop. Jeg kom så sent ind i Tesla- verdenen at signature-modellen allerede var væk, så jeg er ikke helt klar over forskel - hverken i udstyr eller pris. Kan du oplyse mig lidt? Vh Søren Thing
NOELON
NOELON Feb 9 '15

Søren: Normalt betyder det at den har alt i udstyr og at du kun kan vælge meget få ting til udover selvfølgelig farver, performance-model osv. Derudover kan også være tale om eksklusive farver og interiør komponenter. F.eks. da jeg skulle konfigurere Model S Signature var det kun vinterpakke og børne-bagsæder der kunne tilvælges (så vidt jeg husker) og den bestemte farve Signature Red var(er) forbeholdt Signature serien og kan ikke fås mere. Men det betyder også at prisen er i den dyre ende. Men hvor jeg dog har betalt 40K dollar upfront (Feb. 2012)

Men send mig en PM

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Feb 9 '15
Kiefer
Kiefer Feb 10 '15

TSLA: Jeg synes jeg har læst samme type indlæg på TMC, men at Tesla ikke tillader, at man overdrager sin reservation fra en til en anden, så det ville betyde at du skal købe bilen og derefter sælge bilen med det samme igen, med mindre du vil opgive/overdrage dit tesla login?

/Martin

NOELON
NOELON Feb 10 '15

@Kiefer: Ja, det har jeg også gjort med nogle Model S Signature reservationer, bl.a. til Taxinords Test.

kajakaj
kajakaj Feb 10 '15

@TSLA: Kunne det evt. være muligt at ændre din reservation til levering i Sydafrika - værd at undersøge, så du ikke ryger bag i køen med en helt ny reservation.

NOELON
NOELON Feb 10 '15

@kajakaj: Ja, det kunne være en mulighed. MEN der går altså stadig op til 18 mdr før de åbner og så lang tid tvivler jeg på at de vil vente med at udlevere en Signature - så vil Tesla sikkert hellere have en af- og gen-bestilling. Så jeg tror realistisk set at der skal bestilles nyt igen, men det kan jo sikkert planlægges så den kan leveres som en af de første - når man nu ved at/hvornår der åbnes. Dertil kommer at jeg jo gerne vil have min reservation aktiveret mens der stadig er afgiftsfritagelse i DK. Med det nuværende uansvarlige dødvande ved vi reelt ikke om der bliver en forlængelse.

Sider: 1 2 »