Bullfrog: Google Maps siger der er på hurtigste rute 191 km til Flensborg fra Herning, så nej, du kan under ingen omstændigheder køre i en Model X fra Herning til Flensborg t/r på en enkelt opladning uanset om du lader til 100% eller ej.
Vi har i vores familie nu ca 1,5 års erfaring med at køre rundt i en Model X og 4 års erfaring i en Model S. En Model X (X90D) bruger i gennemsnit 25-30% mere energi end en Model S (S85 uden D). Og det endda ved at det er konen der kører model X og mig der kører i en Model S. Og det vel at mærke i en Model X med 20" og en Model S med 21" fælge, jeg tør slået ikke tænke på forbruget hvis vi satte 22" fælge på vores Model X.
Du vil være nødsaget til at lade op på returvejen i Rødekro. Ikke fordi du skal holde der ret længe, men det kan ikke undgåes. Med mindre du selvfølgelig vælger at handle ind i City i Flensborg og bruger deres ladestander til at lade bilen op. Så kan du godt køre turen t/r uden at lade i Rødekro.
Nå du sætter en trailer bag på bilen, så stiger forbruget så endnu mere...
Jeg vil dog forvente at, hvis du vælger en X100D kan du måske køre en 30-35km længere på en opladning end i vores X90D.
Men udover det, så er en pause i Rødekro altså ikke specielt besværligt, slet ikke hvis man har børn og hund med i bilen. Vi tager jævnligt til Flensborg dog bare fra Århus i stedet og det er hver gang vores Model X der bliver valgt til turen, da ungerne ikke gider sidde på bagsædet i vores Model S, når de kan vælge den anden i stedet.
/Martin