Loading...
dk

Nico Rosberg kører Model X - long term review | Tesla Forum

Reklame
P85DK
P85DK Jun 17

Alligevel vildt når man tænker på at han er Mercedes Benz Ambassadør for life.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 18
MOS
MOS Jun 17
Hvad er det, der er vildt?
P85DK
P85DK Jun 17

Rosberg er pt nok den mest anvendte ambassadør for Mercedes. Han er på en livstids kontrakt med dem og så laver han denne video med en meget positiv omtale af Telsa og autopilot. Jeg tror ikke de sidder i Stuttgart og klapper i deres små hænder.

MOS
MOS Jun 18
Citat fra P85DK

Jeg tror ikke de sidder i Stuttgart og klapper i deres små hænder.

Nej, og...?

Nu ved jeg ikke, hvad der står i kontrakten, men har man ikke altid lov til at udtale sig om andre produkter, end det, kontrakten omhandler?

Har du evt. et link, så man kan forholde sig til, hvad sagen drejer sig om?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 18
P85DK
P85DK Jun 18

Selvfølgelig har du det, men derfor behøver du jo ikke gøre det uopfordret, aktivt og offentligt. Det er jo ikke en journalist som spørger hvad han synes om Tesla

PeterE
PeterE Jun 18

Et link til videoen ville være brugbart :)

koden
koden Jun 18

Nu er en Tesla jo en halv Mercedes så mon ikke det går :-)

SuneH
SuneH Jun 19

Det er nok bare mig, der er lidt halv-gammel og sur i dag. Men jeg synes det er noget pjat, at der er så meget fokus på mars-landskabet, julemands-gimmick'en og det med at den kan blinke og blafre med dørene. Det er med til at gøre Elon og Tesla til useriøs og playboy-agtig. Måske det virker på nogle typer, men snusfornuftige hr. og fru DK der sidder og skal vælge ny bil når deres 13 år gamle Avensis ikke går gennem syn næste gang, vil med garanti rynke på næsen og tænke "sikke noget mærkeligt noget" og lede videre efter en Kia eller en Nissan eller måske en hybrid fra Hyundai. Så jeg tror ikke det fremmer Teslas salg samlet set.

Kiefer
Kiefer Jun 19

SuneH: Helt og aldeles enig, Tesla burde fokusere på at få deres software i Model X til at fungere i stedet for t bruge tid og penge på det pjat.

Og her taler jeg desværre af erfaring...

/Martin

MOS
MOS Jun 19

Jeg er ikke enig. Jeg har aldrig hørt om nogle "snusfornuftige" folk, der har overvejet en Tesla, men så har rynket på næsen og fravalgt Teslaen fordi de har tænkt "sikke noget mærkeligt noget". Det betyder ikke, at de ikke findes. Men jeg tror, der er langt flere, der omvendt har fået øjnene op for Tesla som noget specielt, noget nyt, noget smart, noget anderledes. Tesla har fået så meget gratis reklame/omtale pga. diverse gimmics og easter eggs, at det grænser til det geniale mht. markedsføring. Tesla sælger alt, hvad de kan producere, så det kan da vist ikke gå meget bedre.

Jeg synes også, der skal være plads til at lave lidt sjov på arbejdet ind imellem. Teslas medarbejdere er ildsjæle, der knokler gluteus maximus ud af bukserne. Og ildsjæle trives bedst, hvis man giver dem frihed til at lave lidt sjov ind imellem. Se det som et tiltag til at modvirke udbrændthed på arbejdspladsen. Det er jo heller ikke nødvendigvis sådan, at man bare kan skifte opgave og arbejde på et bestemt softwareprojekt. Der er måske andre, der også sidder med den samme opgave og måske er man afhængig af, at andre bliver færdig med deres delopgave, før man selv kan komme videre. Måske er det heller ikke alle, der er eksperter i at lave alt. Ved at fylde hullerne i arbejdstiden ud med noget sjovt, så slår man to fluer med ét smæk: Sundere arbejdsmiljø, gratis reklame og begejstrede kunder - pånær Sune og Martin ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 19
PeterE
PeterE Jun 20

Jeg stiller mig op sammen med Sune og Martin, der skal 100% være plads til gimmicks - men først når al basal funktionalitet fungerer. Imens Tesla udviklede gimmicks, er den nye navigation blevet forsinket og igen forsinket. Det handler ikke om hr og fru noget-som-helst, det handler om at prioritere kvalitet.

P85DK
P85DK Jun 21

Her prøver Nico en kinesisk elbil og kommer med et par kommentarer om både den og Tesla i forhold til Mercedes. Mercedes er stadig det bedste, men han kan godt lide elbiler.

Reklame