Loading...
dk

Punktering | Tesla Forum

Chris
Chris Sep 19 '15
Tesla repair kit i frunk.
Pim
Pim Sep 19 '15

Tesla sælger et Tire Inflations Kit for ca. 380,- jeg købte et sæt med da jeg fik bilen udleveret.

dRxL
dRxL Dec 9 '15
Citat fra Hookmaker

Som sikkerhed for at jeg kan pumpe dækket med kompressoren og rotere og fordele skummet..;-) 

Jeg tænker at sådan et Tesla Tire Repair Kit er en god ting at have i bilen inden vi skal køre til Geilo i Norge i uge 7.

Men som én der aldrig har ejet en bil før, har jeg svært ved at forestille mig hvordan jeg kan have bilen løftet op på donkraften og dreje det punkterede hjul rundt samtidig.

Ville det at dreje hjulet rundt ikke netop kræve at jeg havde bilen i frigear, og ville det ikke være risikabelt at sætte bilen i, imens den er løftet op på donkraften?

En anelelse relateret, så bemærker jeg at der står i Tesla manualen at man aldrig må køre mere end 48 km/t på et dæk der er fikset med skum, hvor alvorligt ville I tage sådan et påbud, hvis man f.eks. var på vej til at nå en færge? 

Klaus_
Klaus_ Dec 9 '15

Hvis man sprøjter skum ud i dækket, kræver det så ikke en ny TPMS (ca 400 kr går jeg ud fra?), for den bliver vel godt sovset ind i det stads og måske ikke til at rense igen?

MicTheCat
MicTheCat Dec 9 '15
Jeg har prøvet at punktere og reparere med et repairkit fra thansen. Dæk reparatøren fiksede herefter dækket og det krævede ikke ny TPMS ventil da det resterende skum blot bliver til pulver når det tørrer
Klaus_
Klaus_ Dec 9 '15

@MicTheCat, godt at vide!

kajakaj
kajakaj Dec 9 '15
Da jeg købte vinterhjul røg et af sommerhjulene i frunken, som vi alligevel yderst sjældent bruger. Modsat ligger der et vinterhjul deri om sommeren. Vi har rwd så det kan sagtens være der. Er forøvrigt kun punkteret 2 gange på 40 år.
dRxL
dRxL Dec 9 '15

@kajakaj:

Endnu et godt argument for at købe et ekstra sæt fælge.
Nu er det en 70D vi har købt, så måske er der ikke plads til et reservehjul i frunken, men måske i det hul i trunken hvor man kan få installeret 2 børnesæder?

Kiefer
Kiefer Dec 9 '15

Nej, der kan ikke være et dæk i hullet i trunken, der er hverken dybt eller bredt nok, det er kun dem med RWD der kan have et dæk i frunk. Alle Jer med 4WD der vil have et dæk med skal ofre pladsen trunken. Der er nok bare en bedre idé og købe et lappe-kit i stedet.

/Martin

dRxL
dRxL Dec 9 '15

Det er nok også mindre risikabelt mht. at jeg er så uerfaren med at skifte dæk, noget jeg har tænkt mig at træne under vejledning så snart vi får købt et sæt ekstra fælge.

kajakaj
kajakaj Dec 9 '15
@kiefer : enig. Det er også kun fordi vi har pladsen og ikke bruger den. Vejer selvfølgelig lidt ekstra men med min egen beskedne kampvægt på knap 70 kg betyder det ikke noget for en bil i den vægtklasse. Det kan ihvertfald ikke mærkes på forbruget.
SuneH
SuneH Dec 9 '15
Har kørt bil i 25 år, og er aldrig punkteret. Og hvis det sker, er man dækket af Tesla de første tre gange, jvf indlæg ovenfor. Synes det er overkill at køre rundt med et ekstra dæk i frunken, uanset hvad må det gå ud over rækkevidden at skulle accelerere den ekstra vægt op talrige gange.
Paelt
Paelt Dec 9 '15

Når jeg tager turen sydpå om sommeren, så smider jeg da et af mine vinterdæk i frunk. Har ikke lyst at holde et sted nede i Spanien med et dæk der ikke kan lappes. Den vægt et ekstra hjul har betyder ikke meget for rækkevide på min +2 tons tunge bil.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 9 '15

Ellers er ROF dæk jo et glimrende og mere praktisk alternativ.

Kiefer
Kiefer Dec 9 '15

Kajakaj: Din vægt + dæk svarer jo nogenlunde til hvad vi andre vejer, bare med dækket rundt om maven ;-)

/Martin

kajakaj
kajakaj Dec 9 '15
Sorry. Ikke personligt ment, men skrev det for at tage kommentarer om øget forbrug i opløbet.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 9 '15

Tror nu heller ikke at der er nogen der føler sig stødt på manchetterne over den udtalelse Kajakaj :-) vi skal jo også passe på ikke at vi ikke bliver alt for forsigtige her på forum. Der skal da være plads til lidt gas.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 9 '15
kajakaj
kajakaj Dec 10 '15
Martin har humor så han fangede tråden med et glimt i øjet
Kaspar
Kaspar Dec 12 '15

Så fik jeg også en punktering. Vejhjælpsmanden sagde at det var den 5 punkterede Tesla han var ude til i dag. Det synes jeg umiddelbart lyder meget højt.

På værkstedet skiftede de den bare ud med en ny Teslafælg. De mente at vi måske bare kunne beholde det nye hjul, og ikke behøvede at komme tilbage efter vores eget, når det var blevet lappet. Er der andre der har været ude for det?

oleviby
oleviby Dec 13 '15

@Kaspar. Brugte TESLA vejhjælp eller.  dit eget ?

Sider: « 1 2 3 »