Jeg er pt. tilmeldt Energifyns Spotel som tilbyder billigere strøm om natten. Det er ikke alverden der kan spares men lidt har vel også ret :-)
Jeg er pt. tilmeldt Energifyns Spotel som tilbyder billigere strøm om natten. Det er ikke alverden der kan spares men lidt har vel også ret :-)
Det der kan slet ikke lønne sig. Meld jer til hos http://elforbundet.dk/ - jeg har fået en kWt-pris på 17,9 øre. Pt bliver strømmen så leveret fra Vindstød A/S
Ja ok glemte lige at tilføje at jeg har solceller på taget så har ikke gjort alverden ud af det da det mit årlige forbrug højst sandsynlig ender på et par hundrede kWt, og jeg ikke gider at skifte selskab da det kan give en mase problemer når man har solceller. Men ja meldte mig også ind i elforbundet inden jeg fik solceller og det er et billigere alternativ.
Jeg kiggede også på Modstrøms tilbud, men da jeg har solceller så kan deres løsning ikke anvendes... Men godt med lidt beregninger herinde på om det kan svare sig :)
Mener også at max forbrug er 15000 kWh om året hos Modstrøm? Ikke helt umuligt at nå, hvis man pendler i Tesla og har opvarmning via varmepumpe og elradiatorer.
Hos Modstrøm bliver man snydt så vandet driver. Hvis du har mulighed for at måle dit forbrug om natten og samenligner det med den regning du får, vil du se at dit forbrug bliver fordelt ud over døgnet. Feks. lader jeg med 22kw mellem 02.00 og 05.00, men kan se på regningen at jeg på intet tidspunkt bliver faktureret for mere end max. 15kw/h. Er der andre der har oplevet det samme?
Hos Modstrøm bliver man snydt så vandet driver. Hvis du har mulighed for at måle dit forbrug om natten og samenligner det med den regning du får, vil du se at dit forbrug bliver fordelt ud over døgnet. Feks. lader jeg med 22kw mellem 02.00 og 05.00, men kan se på regningen at jeg på intet tidspunkt bliver faktureret for mere end max. 15kw/h. Er der andre der har oplevet det samme?
Kære alle
Jeg havde modstrøm i 3 år, både privat og i mine tre virksomheder.
Da en energikonsulent gennemgik modstrøm' leverig af strøm, herunder deres "gratis strøm om natten" som vi havde, viste det sig at vi havde betalt fuld pris hele vejen igennem. Deres opgørelser gav ingen mening og stemte ikke overens med de tidspunkter vi brugte strøm. Natteforbrug var stort set ikke til stede iflg. modstrøm, på trods af at vore målere kunne dokumentere det modsatte.
Desværre meget dårlige erfaringer med Modstrøm, og deres måde at håndtere indsigelser.
Er i dag hos DONG og med en fin 5 årig aftale til 31 øre pr. kwh.
Mvh. en stolt Tesla ejer, men skuffet tidligere Modstrømskunde.
Godt fif med MODSTRØM. MEN den flinke sælger kunne desværre ikke hjælpe mig, da jeg har SOLCELLER. Det er pt (Aug 2015) ikke teknisk muligt, at kombinere ordningen. Han oplyste, at de arbejder på en løsning, så jeg må bare afvente.
Nogle andre med solceller (gammel ordning med årlig nettomåling), som har fundet en god måde at købe billig el om natten.
Mit forbrugsmønster er at solcellerne producerer 95% af vores normale elforbrug (3200 kwh). Hertil forventer jeg yderligere 4600 kwh timer til Teslaen (UH jeg glæder mig. ca 2 uger til levering)
Mvh Morten
Og husk nu på, at man med modstrøm kun sparer de 20-35 øre som strømmen koster pr kWh. Du skal stadig betale alle afgifterne.
Selv om jeg ikke har solceller har jeg ikke kunnet få en business case til at hænge sammen på Modstrøm. De er alt for dyre på deres kWh uden for deres "gratis" perioder. Husk no også på at, der i denne verden ikke er noget der hedder gratis frokost ;-)
/Martin
Det med strømpriser er komplekst. Har arbejdet i Nesa/DONG marketing og her været med til at forklare hvordan prisen på en kWh er sat sammen. Det er korrekt, at langt det meste er afgifter, selve strømmen koster kun 15 - 20 øre pr. kWh. Resten op til de 2,5 kr. er takster for transport af el, vedligehold af elnettet, afgifter af forskellig art mm. Og bemærk i øvrigt at man betaler moms af afgifterne også. Yes sir, først lægger vi en stribe afgifter på - og bagefter, så lægger vi moms af hele baduljen på!
Så det nærmer sig vildledende markedsføring, hvis et selskab tilbyder fx 30% rabat på strømmen, fordi de fleste forbrugere tænker, at det er en besparelse på 30% af beløbet på 2,5 kr, hvilket er en ret god besparelse. Men reelt tilbyder de "kun" rabat på 30 øre af den rene el-pris, nemlig på de 15-20 øre, og så er vi nede i en besparelse, som er til grin.
Tak for jeres svar.
Jeg er klar over, at billig strøm ikke er lig billige afgifter. Men finder jeg 500 eller 1000 kr på gaden, samler jeg jo også dem op :-)
God dag!
Morten: Men spørgsmålet er så, hvis det koster dig 500 eller 1000 at finde de 500 eller 1000 på gaden, er det så det værd? ;-)
/Martin
Jeg tror jeg har fundet den billigste løsning på ladning.
Nogen jeg kender går utålmodigt og venter på at få deres Tesla, men har allerede fået etableret strømstikket ude i carporten.
Da de går rasende tidligt til køjs, er der masser af muligheder for at oplade R2-D2 kvit og frit i en fire-fem timer hver aften - og så får de jo også sikkerhed for at deres nye stik virker.
Jeg prøvede godt nok at overbevise dem om, at en Tesla X lige var bilen for dem, men desværre kunne de bedre lide model S, så der er velbegrundet frygt for at lademuligheden snart fordufter.
Mvh Lars :-)