Hos Modstrøm bliver man snydt så vandet driver. Hvis du har mulighed for at måle dit forbrug om natten og samenligner det med den regning du får, vil du se at dit forbrug bliver fordelt ud over døgnet. Feks. lader jeg med 22kw mellem 02.00 og 05.00, men kan se på regningen at jeg på intet tidspunkt bliver faktureret for mere end max. 15kw/h. Er der andre der har oplevet det samme?
Hej Boski
tænker det kan ligge i at TESLA "kigger" på 22kW DC og det der tælles på el-måleren er 15kW AC hvilket er Qrod 2 i forskel ved 3x400 (rødt kraftstik) +/- tab i omformer
The_stig: kan meget godt li din forklaring, men hvordan man opkonvertere 15kW til 22kW (husk dette er en enhed for energimængde pr. tidsenhed) er mig en gåde.
Så har man da sparet 30%!
- R
SQR 2 bruges andre steder i el verdenen. Hvis man eks. vis vil vide hvad peak spændingen i en sinus kurvet spænding er, skal man gange den oplyste effektive spænding (230 V) med SQR 2.
Hvis man vil kende effekten i et enfaset kredsløb, tager man spænding (230 V) X strømstyrke (16 A).
Vil man kende effekten i et 3 faset kredsløb, tager man spændingen mellem faserne (400 V) X strømstyrken (16 A) ganget med SQR 3.
Tager man effekten i en kraft installation som den enkelte fase hver for sig, giver det 230 X 16 = 3.680 W
For de tre faser tilsammen giver det X 3 = 11.040 W
Tager man den samlede effekt på et 3 faset 400 V 16 A system får man 400 X 16 X SQR 3 = 11.085 W
Det er der vores kvadratrødder af hhv. 2 og 3 kommer ind i billedet.