Loading...
dk

12V battery needs service | Tesla Forum

Reklame
Teammortensen
Teammortensen Nov 10

"12V battery needs service" - lyser i mit display. Er man nødt til at køre til serviceværksted for at få det skiftet eller kan det lokale værksted klare et alm batteriskifte og vil meddelelsen i så fald efterflg forsvinde?  Jeg har to timer til værksted,- begge veje og tænker det tager 20min at skifte batteriet, så lidt af et over-kill, hvis det lokale værksted kan klare det. Nogle erfaringer?
(P85, 2014. 122.000km)  

SimonHN
SimonHN Nov 10

Ring til Tesla. Det er måske bare softwaren der driller.

DeaconWP
DeaconWP Nov 11

Har du været kørt langt ned i tsrøm, og ladet den stå lidt længe med det her i kulden?

For så kan det godt være det.

Men bortset fra det, så kan du godt køre videre med den fejl længe, inden du reelt får et problem.

Og forlede fik jeg en mail fra Tesla om, at de nu har mobil service. Så mon ikke du kan booke en tid ved dem, da de så kommer forbi dig på en arbejdsdag i dit lokalområde.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 11
JCBX
JCBX Nov 11
Det klare du selv

Søg på mit indlæg omkring 12V batteri

Bare afbryd for hovedbatteri og 12V

Så er du klar igen
Nostromo
Nostromo Nov 11
Til at nulstille fejlen ja måske kan han bruge din metode men hvis batteriet er færdigt hjælper det jo intet. Der er vist ingen biler med evigheds batteri endnu :)
canel
canel Nov 11

Citat fra Teammortensen

tænker det tager 20min at skifte batteriet

jeg har en af samme årgang som dig.

det tager ca. 2 timer at skifte batteriet, fordi det er gemt nede under torpedostykket under forruden.

kabinefilter og vinduesvisker skal afmonteres for at komme derind.

se evt her: https://youtu.be/fEIpBnHhLhE

min har fået nyt batteri 2 gange. tror dog, at de kun ændrede noget i software den sidste gang.

JCBX
JCBX Nov 12
TMS blev produceret med et svagt 12V batteri i de første årgange

De skulle alle være udskiftet ...

99% sikkert det er en software glitch ...

Så afbryd begge batterier kortvarigt

Det koster gratis

Mål da 12V batteriet med det samme, så vil det vise sig om det er kolapst

Tror det næppe
Gronhund
Gronhund Nov 12
Jeg kører nu på mit 3. 12V batteri (2015 85). Sidste gang sagde de, at der var kommet en ny type batteri i. Men det er ikke noget med, at jeg er blevet indkaldt for at få det skiftet. Så jeg tvivler på, at alle de gamle burde være skiftet. Og det fik ikke fejl pga. afladning eller noget. Der er bare problemer med det. Sidste gang kom det lige efter en software opdatering, og de sagde, at det kunne være et software problem, så det ville de måle på, før de skiftede. Men der er nu blevet skiftet, hver gang jeg har fået fejlen. Der er forskel på at skifte det på en dual motor og en baghjulstrukket (hvis du selv ville skifte det). Det skulle være meget lettere på en dual. Men som @DeaconWP skriver, så prøv at ring til Tesla. De kan måske skifte det hjemme ved dig, og hvem ved, det kan være de vil gøre det gratis, fordi der er så mange der har problemer med deres 12V batterier.
PeterE
PeterE Nov 15
Citat fra JCBX TMS blev produceret med et svagt 12V batteri i de første årgange

De skulle alle være udskiftet ...

99% sikkert det er en software glitch ...

Så afbryd begge batterier kortvarigt

Det koster gratis

Mål da 12V batteriet med det samme, så vil det vise sig om det er kolapst

Tror det næppe

JCBX, du har ret - det er sikkert ligetil for dig og for at par stykker mere. Jeg er hverken elektriker, elektroing eller lign, så jeg skal på ingen måde selv rode med batterierne. Heller ikke de små :) Måske er Tesla en gør-det-selv bil, bare ikke for de fleste. 

Teammortensen
Teammortensen Nov 15

Jeg ringede til Tesla og de bad mig komme ind med det samme! Batteriet blev derfor skiftet i går. God service. De meddelte, som @Gronhund også skriver, at der er kommet bedre batterier. 
Måtte slippe 1407kr (batt+arbejdsløn), som jeg i øvrigt synes er helt fair.

SuneH
SuneH Nov 16
Der må være noget galt med min bil: Har hverken fået skiftet 12V batteriet eller skærmen :-) Bilen er tre år gammel, fra Nov. 15, og har kørt 83.000 km. Baghjulstrukket S70. Måske fordi vi altid har kørt med Energy Saving = ON. Har på fornemmelsen at det sætter en dæmper på forbruget, og måske derved både skåner 12 V batteriet og skærmen.
Gronhund
Gronhund Nov 16
Citat fra SuneH Måske fordi vi altid har kørt med Energy Saving = ON.

Der kan jeg så med sikkerhed skyde din teori ned, for jeg har også altid kørt med Energy Saving = ON, og jeg kører som sagt på mit 3 batteri. Min teori lyder på, at det er når bilen har stået uden at blive brugt i et stykke tid (flere uger), og det oveni er lidt koldt (den har været sat til strøm og sat til 50%).

SuneH
SuneH Nov 16

Ok, tak for det. Ja, det skyder jo så min teori ned. Vores har også stået stille i ny og næ, længste tid har været 3 uger i sommers (hvor det jo var meget varmt) - hvor den stod uden at være sat til strøm.

PeterE
PeterE Nov 16

Måske et tilfælde, MEN jeg fik skiftet mit batteri fordi det gik død kort tid efter en kold vinter hvor jeg en nat ramte 0%...

Kiefer
Kiefer Nov 25

Vi er lige her til morgen kommet ud til vores Model X vi havde ladet stå udenfor siden fredag aften. Ingen kontakt, hverken via APP eller den ene eller den anden nøgle.

Ringede til Tesla, de kunne heller ikke komme i kontakt med bilen, men kunne se den tidligere i morges havde forbindelse til dem med masser af strøm på batteriet.

Så Tesla sendte vejhjælp ud hvor vi efter lidt boksen rundt sammen fandt nødåbningen til frunken så han kunne komme til 12V batteriet. Det var åbenbart holdt op med at virke... Og jeg kunne konstatere at der stadig var 264 typical km tilbage på bilens batteri til kørsel.

Han havde været så flink at tage en Jaguar F-pace med ud så da den var blevet sat på jorden tog han vores Model X med sig... Så nu holder der så en Jaguar i indkørslen.

Og min lille forvænte 6-årige datter, da hun kommer ud af døren og ser der holder en anden bil derude, er hendes første kommentar: "Jeg gider altså ike køre nogensteder i den skrammeløse..."  Ja ja :)

Efter lidt tvang måtte hun dog tage med en tur, og efter turen måtte jeg love hende at hun altså blev kørt i skole i fars bil i morgen, og ikke af en lugtende og larmende bil.

/Martin

Reklame