Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

koden
koden Apr 16

Okay... stadig 11.000 i selvrisiko hos IDA som mindste selvrisiko?

Jeg overvejer det samme som ikke Ingeniør, men jeg laver det samme som mine ingeniør kollegaer.

Synes bare papirarb. var lidt tungt.

Men prøver igen nu det lykkes dig :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 16
Ice2EV
Ice2EV Apr 16

Jeg fik forsikret for 8200 for 25.000 km hos Himmerland forsikring. Selvrisiko, øh det aner jeg ikke, har ikke haft behov de sidste 10-20 år.

Himmerland har ikke indtil for nylig villet forsikre Tesla'er. Så der er ikke den store erfaring dermed. 

Fik stillet i udsigt at de måske kunne skrue på prisen ved hovedforfald til december. Hvad det så end betyder.

Men underligt at de kræver 3.000+ iforhold til C200, som koster 100 k mere i nypris og heller ikke er ligefrem er undermotoriseret.

Har ikke mulighed for IDA, LB eller andre special selskaber. Orker ærligt talt heller ikke have 20 opkald fra diverse forsikringssælgere.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 16
B8Peter
B8Peter Apr 16

Jeg skal give 5600kr med selvrisiko på 11000kr hos FDM / Tryk.  bor i 3650. har alle mine forsikringer der.

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 16
Jeg skal give 4900 hos FDM med alle mine forsikringer der. Med 11000 i selvrisiko men det er uden Bilka dækning og uden vejhjælp og hjulskift og 20000 km.
voersaa
voersaa Apr 16
Citat fra Ice2EV

Jeg fik forsikret for 8200 for 25.000 km hos Himmerland forsikring. Selvrisiko, øh det aner jeg ikke, har ikke haft behov de sidste 10-20 år.

Himmerland har ikke indtil for nylig villet forsikre Tesla'er. Så der er ikke den store erfaring dermed. 

Fik stillet i udsigt at de måske kunne skrue på prisen ved hovedforfald til december. Hvad det så end betyder.

Men underligt at de kræver 3.000+ iforhold til C200, som koster 100 k mere i nypris og heller ikke er ligefrem er undermotoriseret.

Har ikke mulighed for IDA, LB eller andre special selskaber. Orker ærligt talt heller ikke have 20 opkald fra diverse forsikringssælgere.

Det skyldes eftersigende at der er begrænset med Tesla værksteder og værkstedsprisen således er højere end f.eks. på en C serie.
Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 24
Fik en pris hos FDM på M3 AWD LR på 4900 for 20000 km. Men nu hvor jeg bestilte en RWD LR i stedet regnede jeg med en lavere pris men nix, prisen er den samme siger FDM. Det lyder ikke retfærdigt
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren Apr 24
koden
koden Apr 24

nej ikke i forhold til hvordan de har sat prisen på model S med eller uden P.

Men ud over en motor foran på AWD og sikkert lidt højere pris fra ny, hvad er så forskellen på de 2?

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 24
Jamen bare prisforskellen på 40.000 skulle man da synes ville gøre en forskel... 
KVH
KVH Apr 24

Der vurderes sikkert også på hvor stor risikoen er, for om bilen drætter af vejen, og der er sidder en AWD bare noget bedre fast end en RWD gør.  

Nikolaj123
Nikolaj123 Apr 24

Hos Runa for en LR AWD:

Fri kilometer, selvrisiko på 6100kr, vejhjælp EU skulle jeg give 9921kr. for.

voersaa
voersaa Apr 25
Citat fra Laksefiskeren Jamen bare prisforskellen på 40.000 skulle man da synes ville gøre en forskel... 

Det skyldes at der ikke er mange værksteder der kan laver Tesla reparationer hvilket driver prisen på reparationen op. Det er ikke totalskaderne som er problemet det er alle de mindre skader. En bule i en dør på en LR RWD koster det samme som på en Performance udgave. 

selsoe
selsoe Apr 25

Tesla planlægger at tilbyde billig(ere) forsikring i næste måned. Uvist om det også gælder i Europa (formentlig ikke):

https://electrek.co/2019/04/24/tesla-launch-insurance-program-elon-musk/

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Apr 25
Salikasen
Salikasen May 6

Nogen der har forsikret en model 3 hos lærerstandens brandforsikring.

Kan det passe de kræver en DELTA certificeret gps tracker installeret?

Hvis ja, hvad vil det sige? Google er ikke så behjælpelig.. :)

webercarbmann
Citat fra Salikasen

Nogen der har forsikret en model 3 hos lærerstandens brandforsikring.

Kan det passe de kræver en DELTA certificeret gps tracker installeret?

Hvis ja, hvad vil det sige? Google er ikke så behjælpelig.. :)

Vi har vores TMS forsikret hos LB og de kræver ikke GPS tracker. Jeg har også forhørt mig på en TM3 og de nævnte heller ikke noget om GPS tracker til den. Jeg fik en pris på 9562 faldende til 8774 efter et år. Det var for en LR Dual motor. 

canel
canel May 6

flere forsikringer kræver GPS tracker ved bil værdi over 800.000kr.
så det burde ikke ramme model 3

Ice2EV
Ice2EV May 8

Det tilbud fra Himmerland jeg oplyste om på 8200 tidligere. Det er så rettet til 10800 fordi den er registreret som en Performance med 450 hk med en nypris på 546.000. Havde svært ved at forklare damen at det altså kun var en almindelig AWD til 462.000, for den model var ikke i deres system.

Talte med Danske forsikring, de kunne komme under 10.000. Men krævede en godkendt GPS tracker til 4000. Kunne ikke nøjes med den position der er angivet i Tesla APP.

Venter på et par opkald i morgen. Men ender nok med at sluge de 10800/år til hovedforfald til december. Så er der tid til ordentlig at søge ny leverandør af forsikringer.. Tænker bare det er tosset af selskabet, at byde ud med sådan en pris, når man har været kunde i 16+ år og spyttet 20-25.000 i kassen i alle årene, uden nogen synderlig belastende skader. Egentlig en ringe investering, men det skal nok vise sig at der sker noget dagen efter man lader forsikringen udløbe.

Bianco
Bianco May 8
Quote from Ice2EV

Det tilbud fra Himmerland jeg oplyste om på 8200 tidligere. Det er så rettet til 10800...

Så er du helt der ude hvor selv Codan er billigere: https://www.codan.dk/privat/forsikringer/insuremytesla ;

KimT
KimT May 9
Citat fra Ice2EV

.... Kunne ikke nøjes med den position der er angivet i Tesla APP.

Bilen opdaterer kun GPS positionen når den kører. Ikke når den befinder sig på et fejeblad/i en container.

Og i bund og grund må man næsten gå ud fra at hvis der er nogen der vil stjæle en Tesla, så anvender der nok en jammer.

Salikasen
Salikasen May 9

LB forsikring skriver følgende til mig:

Satellit

Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret. Opfylder du ikke det krav, har du ikke dækning for tyveri, røveri og ran.

Nogen der ved hvad det koster at få installeret sådan en?

JeppeB_HinnerupAuto
Citat fra Salikasen

LB forsikring skriver følgende til mig:

Satellit

Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret. Opfylder du ikke det krav, har du ikke dækning for tyveri, røveri og ran.

Nogen der ved hvad det koster at få installeret sådan en?

Det koster 3.495,- for en DEFA Finder Link inkl. montering 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »