Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

KVH
KVH Apr 24 '19

Der vurderes sikkert også på hvor stor risikoen er, for om bilen drætter af vejen, og der er sidder en AWD bare noget bedre fast end en RWD gør.  

Nikolaj123
Nikolaj123 Apr 24 '19

Hos Runa for en LR AWD:

Fri kilometer, selvrisiko på 6100kr, vejhjælp EU skulle jeg give 9921kr. for.

voersaa
voersaa Apr 25 '19
Citat fra Laksefiskeren Jamen bare prisforskellen på 40.000 skulle man da synes ville gøre en forskel... 

Det skyldes at der ikke er mange værksteder der kan laver Tesla reparationer hvilket driver prisen på reparationen op. Det er ikke totalskaderne som er problemet det er alle de mindre skader. En bule i en dør på en LR RWD koster det samme som på en Performance udgave. 

Salikasen
Salikasen May 6 '19

Nogen der har forsikret en model 3 hos lærerstandens brandforsikring.

Kan det passe de kræver en DELTA certificeret gps tracker installeret?

Hvis ja, hvad vil det sige? Google er ikke så behjælpelig.. :)

webercarbmann
webercarbmann May 6 '19
Citat fra Salikasen

Nogen der har forsikret en model 3 hos lærerstandens brandforsikring.

Kan det passe de kræver en DELTA certificeret gps tracker installeret?

Hvis ja, hvad vil det sige? Google er ikke så behjælpelig.. :)

Vi har vores TMS forsikret hos LB og de kræver ikke GPS tracker. Jeg har også forhørt mig på en TM3 og de nævnte heller ikke noget om GPS tracker til den. Jeg fik en pris på 9562 faldende til 8774 efter et år. Det var for en LR Dual motor. 

CanEl
CanEl May 6 '19

flere forsikringer kræver GPS tracker ved bil værdi over 800.000kr.
så det burde ikke ramme model 3

Ice2EV
Ice2EV May 8 '19

Det tilbud fra Himmerland jeg oplyste om på 8200 tidligere. Det er så rettet til 10800 fordi den er registreret som en Performance med 450 hk med en nypris på 546.000. Havde svært ved at forklare damen at det altså kun var en almindelig AWD til 462.000, for den model var ikke i deres system.

Talte med Danske forsikring, de kunne komme under 10.000. Men krævede en godkendt GPS tracker til 4000. Kunne ikke nøjes med den position der er angivet i Tesla APP.

Venter på et par opkald i morgen. Men ender nok med at sluge de 10800/år til hovedforfald til december. Så er der tid til ordentlig at søge ny leverandør af forsikringer.. Tænker bare det er tosset af selskabet, at byde ud med sådan en pris, når man har været kunde i 16+ år og spyttet 20-25.000 i kassen i alle årene, uden nogen synderlig belastende skader. Egentlig en ringe investering, men det skal nok vise sig at der sker noget dagen efter man lader forsikringen udløbe.

Bianco
Bianco May 8 '19
Quote from Ice2EV

Det tilbud fra Himmerland jeg oplyste om på 8200 tidligere. Det er så rettet til 10800...

Så er du helt der ude hvor selv Codan er billigere: https://www.codan.dk/privat/forsikringer/insuremytesla ;

KimT
KimT May 9 '19
Citat fra Ice2EV

.... Kunne ikke nøjes med den position der er angivet i Tesla APP.

Bilen opdaterer kun GPS positionen når den kører. Ikke når den befinder sig på et fejeblad/i en container.

Og i bund og grund må man næsten gå ud fra at hvis der er nogen der vil stjæle en Tesla, så anvender der nok en jammer.

Salikasen
Salikasen May 9 '19

LB forsikring skriver følgende til mig:

Satellit

Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret. Opfylder du ikke det krav, har du ikke dækning for tyveri, røveri og ran.

Nogen der ved hvad det koster at få installeret sådan en?

JeppeB_HinnerupAuto
Citat fra Salikasen

Satellit

Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret. Opfylder du ikke det krav, har du ikke dækning for tyveri, røveri og ran.

Det koster 3.495,- for en DEFA Finder Link inkl. montering 

Salikasen
Salikasen May 9 '19
Quote from JeppeB_HinnerupAuto
Citat fra Salikasen

Satellit

Det koster 3.495,- for en DEFA Finder Link inkl. montering 

Kan det passe at det også koster 500kr om året i abonnement?

Ice2EV
Ice2EV May 9 '19
Quote from KimT
Citat fra Ice2EV

.... Kunne ikke nøjes med den position der er angivet i Tesla APP.

Bilen opdaterer kun GPS positionen når den kører. Ikke når den befinder sig på et fejeblad/i en container.

Og i bund og grund må man næsten gå ud fra at hvis der er nogen der vil stjæle en Tesla, så anvender der nok en jammer.

Tænker hvis de anvender en Jammer, så er det vel lige gyldigt om det er bilens eller DEFA's GPS der sender signal.
Vognen har Sentry mode, der ligger altså en optagelse af  ugerningen et eller andet sted........ DEFA GPS er i min optik spild af penge.
henrik_dk
henrik_dk Jun 5 '19
Citat fra tvegaard Forsikringsselskaberne rasler med sablen:    https://ekstrabladet.dk/biler/tesla-paakoerer-carporten-ekstraregning-paa-vej/7660090

Eller er det mon blot EB, der bringer en gammel nyhed?

Dyrere forsikringer for Tesla er jo ikke nyt.

MOS
MOS Jun 5 '19

Jeg undrer mig lidt over, at Tryg argumenter med, at folk påkører carporten pga. den voldsomt hurtige acceleration. Er de ikke klar over, at dette problem for længst er løst med "Obstacle-Aware Acceleration"? Det kan slås til under Autopilot-menuen.

Nikolaj
Nikolaj Jun 5 '19

Forsikringsselskaberne baserer normalt deres præmier på tidligere års skadeshistorik. I øvrigt skyldes en stor del af stigningerne, at Tesla ofte ikke kan skaffe delene hjem hurtigt. Så bliver det dyrt med lånebil.

P85DK
P85DK Jun 5 '19

@MOS - det er de helt sikkert ikke bevidste om, på samme måde som 85% af teslaejerne heller ikke kender den setting. Er den egentlig 'on' som default?

Men som du har sagt tidligere, så burde 'creep' være slået fra, så kan man komme mange 'pedal forvirringsudheld' til livs. Derudover tror jeg mere det er uheld pga størrelsen. Jeg tror ikke de har oplevet reelle 'kraftig acceleration ind i garage uheld' da det bestemt vil være voldsomt og noget man ville se billeder af :-)

@Nikolaj - lånebil, selv i 3 måneder, er penauts på en Tesla værkstedsregning der kræver lånebil :-)

@henrik_dk - jeg synes stadig at omkring 10.000 kr. er ganske rimligt for en P85DL, det svarer vel meget godt til sammenlignelige biler.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 5 '19
henrik_dk
henrik_dk Jun 5 '19

@P85DK - Enig :-). Jeg brokker mig heller ikke.

Startede med at give ca. 7500 kr i 2015 for min P85DL hos Købstæderne og giver nu ca. 9800 kr.

Jeg er desuden sikker på, at den vil være mindst 2-3000 kr højere, hvis jeg skulle forsikre den i dag samme sted.

Leth
Leth Jun 5 '19
Quote from webercarbmann
Quote from webercarbmann

For en TMS 70D giver vi hos LB 7489 årligt med en selvrisiko på 3050.  Jeg forventer da at prisen på en TM3 kommer til at være lavere end dette.  Jeg har lige ringet til dem vedrørende priser og de lovede at vende tilbage. 

Jeg vil lige tilføje at prisen hos LB er med fri km og at jeg lige har fået 7% retur i bonus så prisen er reelt 6964. Jeg har lige rykket LB for svar mht.  TM3 priser.  Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar.  Jeg tænker også at de ikke vil forsikre en TM3 performance. 

Jeg giver lyd når de svarer.  

Husk at bonus er skattepligtig.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »