Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

Salikasen
Salikasen May 9
Quote from JeppeB_HinnerupAuto
Citat fra Salikasen

LB forsikring skriver følgende til mig:

Satellit

Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret. Opfylder du ikke det krav, har du ikke dækning for tyveri, røveri og ran.

Nogen der ved hvad det koster at få installeret sådan en?

Det koster 3.495,- for en DEFA Finder Link inkl. montering 

Kan det passe at det også koster 500kr om året i abonnement?

Ice2EV
Ice2EV May 9
Quote from KimT
Citat fra Ice2EV

.... Kunne ikke nøjes med den position der er angivet i Tesla APP.

Bilen opdaterer kun GPS positionen når den kører. Ikke når den befinder sig på et fejeblad/i en container.

Og i bund og grund må man næsten gå ud fra at hvis der er nogen der vil stjæle en Tesla, så anvender der nok en jammer.

Tænker hvis de anvender en Jammer, så er det vel lige gyldigt om det er bilens eller DEFA's GPS der sender signal.
Vognen har Sentry mode, der ligger altså en optagelse af  ugerningen et eller andet sted........ DEFA GPS er i min optik spild af penge.
henrik_dk
henrik_dk Jun 5
Citat fra tvegaard Forsikringsselskaberne rasler med sablen:    https://ekstrabladet.dk/biler/tesla-paakoerer-carporten-ekstraregning-paa-vej/7660090

Eller er det mon blot EB, der bringer en gammel nyhed?

Dyrere forsikringer for Tesla er jo ikke nyt.

MOS
MOS Jun 5

Jeg undrer mig lidt over, at Tryg argumenter med, at folk påkører carporten pga. den voldsomt hurtige acceleration. Er de ikke klar over, at dette problem for længst er løst med "Obstacle-Aware Acceleration"? Det kan slås til under Autopilot-menuen.

Nikolaj
Nikolaj Jun 5

Forsikringsselskaberne baserer normalt deres præmier på tidligere års skadeshistorik. I øvrigt skyldes en stor del af stigningerne, at Tesla ofte ikke kan skaffe delene hjem hurtigt. Så bliver det dyrt med lånebil.

P85DK
P85DK Jun 5

@MOS - det er de helt sikkert ikke bevidste om, på samme måde som 85% af teslaejerne heller ikke kender den setting. Er den egentlig 'on' som default?

Men som du har sagt tidligere, så burde 'creep' være slået fra, så kan man komme mange 'pedal forvirringsudheld' til livs. Derudover tror jeg mere det er uheld pga størrelsen. Jeg tror ikke de har oplevet reelle 'kraftig acceleration ind i garage uheld' da det bestemt vil være voldsomt og noget man ville se billeder af :-)

@Nikolaj - lånebil, selv i 3 måneder, er penauts på en Tesla værkstedsregning der kræver lånebil :-)

@henrik_dk - jeg synes stadig at omkring 10.000 kr. er ganske rimligt for en P85DL, det svarer vel meget godt til sammenlignelige biler.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 5
henrik_dk
henrik_dk Jun 5

@P85DK - Enig :-). Jeg brokker mig heller ikke.

Startede med at give ca. 7500 kr i 2015 for min P85DL hos Købstæderne og giver nu ca. 9800 kr.

Jeg er desuden sikker på, at den vil være mindst 2-3000 kr højere, hvis jeg skulle forsikre den i dag samme sted.

Leth
Leth Jun 5
Quote from webercarbmann
Quote from webercarbmann

For en TMS 70D giver vi hos LB 7489 årligt med en selvrisiko på 3050.  Jeg forventer da at prisen på en TM3 kommer til at være lavere end dette.  Jeg har lige ringet til dem vedrørende priser og de lovede at vende tilbage. 

Jeg vil lige tilføje at prisen hos LB er med fri km og at jeg lige har fået 7% retur i bonus så prisen er reelt 6964. Jeg har lige rykket LB for svar mht.  TM3 priser.  Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar.  Jeg tænker også at de ikke vil forsikre en TM3 performance. 

Jeg giver lyd når de svarer.  

Husk at bonus er skattepligtig.
webercarbmann
Citat fra Leth
Quote from webercarbmann
Quote from webercarbmann

For en TMS 70D giver vi hos LB 7489 årligt med en selvrisiko på 3050.  Jeg forventer da at prisen på en TM3 kommer til at være lavere end dette.  Jeg har lige ringet til dem vedrørende priser og de lovede at vende tilbage. 

Jeg vil lige tilføje at prisen hos LB er med fri km og at jeg lige har fået 7% retur i bonus så prisen er reelt 6964. Jeg har lige rykket LB for svar mht.  TM3 priser.  Spurgte iøvrigt hvad de skulle have for en TMS P85D - de tager den kun på rent ansvar.  Jeg tænker også at de ikke vil forsikre en TM3 performance. 

Jeg giver lyd når de svarer.  

Husk at bonus er skattepligtig.

Med bonus mener jeg en % rabat på alle forsikringer man har tegnet hos LB. En rabat er vist ikke skattepligtig :) 

MartinPedersen
Det er helt skørt, hos FDM koster en Ferrari 360 Spider fra 2004, 11.000kr om året (1.400kr i stilstand). Det er en superbil, der ikke produceres mere, med mekaniker priser på små 2.000kr i timen. Forskel i nypris 3.000.000kr. kontra 800.000kr.
P85DK
P85DK Jun 5

En Ferrari 360 er næppe en superbil, men performance mæssigt så er en 11.000 for den Ferrari jo dyrt i forhold til en Tesla.

MartinPedersen
Nu er performance ikke det eneste punkt der udgøre prisen på en forsikring... Jeg kalder det en super-bil, det er selvfølgelig ikke en hyper-car, alternativt kan vi gå på kompromis og kalde det en exotic-car, det er ikke så væsentligt for mig =)
Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Jun 5
P85DK
P85DK Jun 5

Det er rigtigt performance ikke er det eneste. Men hvis du forsikre en Ferrari 360 for 11.000 kr., så er det ikke til nypris, men til en aftalt værdi af måske 1.000.000 kr. Og der passer det jo meget godt.

Eller måske kun værdien uden afgift på ca. 500.000 kr.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 5
mbk
mbk Jun 6

@MOS

Jeg har ikke ramt carporten eller noget andet, men jeg har prøvet at trække 'gear-pinden' i bak hvor bilen af en eller anden årsag er uenig i at den skal gøre det, og så trykke på speeder pedal hvor jeg forventer bilen bakker, men bliver overrasket over den kører frisk frem. Ærligt synes jeg den 'gear-pind' er lidt irriterende, somom jeg lige er lidt for hurtig til at den gider at tage mig seriøst, om det er drive eller reverse er lidt lige meget, den lyster altså ikke altid. 

Seneste SW opdatering tænder ikke bak kamera når jeg sætter i reverse, irriterende, men tilgengæld har jeg fået flot 3D model af bilen på skærmen med flydende zoom fra parkering til drive osv. fine animationer med sving og bremselys og det hele, minder om at spille carmageddon, men det giver næppe point at pløje gående. Undrer mig nogen gange over deres prioriteringer i SW releases, helt almindelige ting som at give besked om at vindue eller dør er åben og bilen ikke vil låse får man ikke, men der er masser af tid til pruttepuder og TeslAtari. /rantoff 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 6
Ice2EV
Ice2EV Jun 6

@mbk   Det der med den ikke reagere på dit gear ønske. Mon ikke det hænger sammen med du skal træde på bremsen når du sætter dig ind. Har bemærket at den lige tænder hele juletræet, når jeg sætter mig ind, for så at slukke de fleste lampeindikeringer, og så vælger den fint hvilket som helst gear.

Men hopper jeg bare ind og jokker gearvælger i bund, så sker det ikke en pind.

P85DK
P85DK Jun 7

@mbk - har du for vane at skifte fra drive til reverse mens bilen stadig bevæger sig? Det kan de kun gøre op til ca. 6-7 km/t, hvis du kører hurtigere end det, så skifter den ikke og det kan give nogle spændende oplevelser.

p.s. fuldstændig enig med hensyn til updates - latterligt at bruge tid på atari spil, når der er så mange bugs og andre problemer med deres sw.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 7
jramskov
jramskov Jun 7

Vores bakkamera plejede at dukke op med det samme, men efter seneste opdatering er det begyndt at tage et sekund eller to før billedet kommer frem.

Jeg er sådan set helt enig i at fokus bør være på at fikse bugs og reelle nye features i stedet for pruttepuder og Teslatari. Det er nemt at komme til forkerte konklusioner baseret på hvad der er kommet i diverse software updates. Vi kender intet til deres interne organisation og hvem der har brug tid på Teslatari osv. 

tag68
tag68 Jun 7
Citat fra jramskov

Vores bakkamera plejede at dukke op med det samme, men efter seneste opdatering er det begyndt at tage et sekund eller to før billedet kommer frem.

Jeg er sådan set helt enig i at fokus bør være på at fikse bugs og reelle nye features i stedet for pruttepuder og Teslatari. Det er nemt at komme til forkerte konklusioner baseret på hvad der er kommet i diverse software updates. Vi kender intet til deres interne organisation og hvem der har brug tid på Teslatari osv. 

Jeg oplever det samme med mit bakkamera, efter sidste update
mbk
mbk Jun 7

@Ice2EV @P85DK

Det er helt sikkert fordi jeg er lidt for hurtig til at trække i pinden og måske ruller lidt for stærkt. Det er jo som sådan også fint nok at jeg lige skal tage mig lidt mere tid, men synes stadig den er lidt for slow til at lade mig styre bilen. Efter sidste opdatering er den blevet noget mere hys med at jeg kører for tæt på striberne og trækker i rattet for at komme længere ind i vognbanen, min samlever hun sagde hun var enig og altid har været irriteret over at jeg kører for langt til højre på banen, så måske jeg skal placere mig mere midt i.

@jramskov

Jeg forstår godt at SW udvikling ikke er liniært og pruttepuden muligvis er lavet i sjov i fritiden osv. men stadig synes jeg godt de kunne få fikset nogle banale ting. Fuldt selvkørende og robot taxi osv. lyder fedt, men ærlidt, når kameraerne dugger til om morgenen og blindspot detektion ikke fungerer og bilen ikke engang kan finde ud af at lukke et vindue i regnvejr tænker jeg at der er lang vej før bilen kan køre uden chauffør, selvfølgelig spændende og revolutionerende men ærligt så kunne de godt lige fikse de mere jordnære ting før de snakker om deres fantasier, synes snart det er lidt pinligt at se når Elon præsenterer sådan noget til kvartalregnskab.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »