Loading...
dk

Tilbud til potentielle nye købere af Tesla (Model S, X eller 3) | Tesla Forum

Kimsanity23
Kimsanity23 Jan 17 '19

Hej alle. Jeg overvejer køb af TMS, og denne tråd har virkelig været en stor hjælp. Især de dokumenter uploaded af fmm1000, og generelt jeres venlighed, at I vil tage tid ud af kalenderen for at tage en snak om fordele og ulemper, generelt hæve interessen for elbiler. Mange mange tak for det. Jeg regner snart med at være ejer af en TMS, pengene fra hussalg skal bare lige komme først.

Jeg oplever utrolig meget FUD (Fear, Uncertainty and Doubt, hvis man skulle undre sig) vedrørende elbiler fra venner, kolleger og familie. Det er superærgerligt at det er sådan. Men dette forum og dets Tesla community har kunne give mig masser af skyts til alle de forskellige argumenter der måtte være. Men nu har jeg altså lige ramt en mur, som jeg håber I kan hjælpe med. Service/reparation: Som jeg kan læse i medier og også i dette forum, så er service/reparationstid mildest talt elendigt. Værksteder kan ikke følge med, bilen holder bare og samler støv i flere uger, uden der sker noget osv.. Men det er alt sammen data fra 2017 og før det. Har Tesla DK fået styr på dette nu? Så sent som i dag så jeg en vens opslag på FB at Tesla Mobile Service nu rullede ud og fiksede det der skulle fikses on-site, bum bum, skidenemt, god service osv. osv. Men hvad nu hvis hans bil skulle på værkstedet?

Jeg håber på at grunden til at jeg ikke kan finde noget brok fra nogen i hele 2018, er fordi at der nu endelig er kommet styr på service. Man hører jo kun alle de dårlige oplevelser, ikk?

PeterE
PeterE Jan 17 '19
Citat fra Kimsanity23

Hej alle. Jeg overvejer køb af TMS, og denne tråd har virkelig været en stor hjælp. Især de dokumenter uploaded af fmm1000, og generelt jeres venlighed, at I vil tage tid ud af kalenderen for at tage en snak om fordele og ulemper, generelt hæve interessen for elbiler. Mange mange tak for det. Jeg regner snart med at være ejer af en TMS, pengene fra hussalg skal bare lige komme først.

Jeg oplever utrolig meget FUD (Fear, Uncertainty and Doubt, hvis man skulle undre sig) vedrørende elbiler fra venner, kolleger og familie. Det er superærgerligt at det er sådan. Men dette forum og dets Tesla community har kunne give mig masser af skyts til alle de forskellige argumenter der måtte være. Men nu har jeg altså lige ramt en mur, som jeg håber I kan hjælpe med. Service/reparation: Som jeg kan læse i medier og også i dette forum, så er service/reparationstid mildest talt elendigt. Værksteder kan ikke følge med, bilen holder bare og samler støv i flere uger, uden der sker noget osv.. Men det er alt sammen data fra 2017 og før det. Har Tesla DK fået styr på dette nu? Så sent som i dag så jeg en vens opslag på FB at Tesla Mobile Service nu rullede ud og fiksede det der skulle fikses on-site, bum bum, skidenemt, god service osv. osv. Men hvad nu hvis hans bil skulle på værkstedet?

Jeg håber på at grunden til at jeg ikke kan finde noget brok fra nogen i hele 2018, er fordi at der nu endelig er kommet styr på service. Man hører jo kun alle de dårlige oplevelser, ikk?

Det  korte svar er: Ja, det har Tesla fået styr på - med godt hjælp fra deres uafhængige kolleger hos Hinnerup Auto og Autoskadestuen - og lign. Det lidt længere svar: Al begyndelse er svært, og Tesla Service havde en hård start - der var mange nye biler, og meget pres på. Nu er kapaciteten en anden og der er meget mere ro på.  

Bianco
Bianco Jan 17 '19

Service kører bare på skinner. I gamle dage fik man altid en låne-Tesla, nu får man oftest en låne-ICE (alm. lejebil fra Sixt).

Reparationer var før i tiden ramt af at Tesla ikke har haft nok reservedele på lager i europa, hvilket gav ventetider på mange uger for nogle. Reparationerne laves som oftest hos pladeværksteder som Tesla bare køre reparationen hos, men det er stadig Tesla der skal levere delene.

Nogen der ved om reservedelssituationen er blevet bedre?

TorbenS
TorbenS Jan 17 '19

Jeg har foreløbigt ventet 2 mdr. på bagerste bærearm. Det er en ret simpel komponent men de har ikke noget på lager..
Ifølge Tesla medarbejderen bliver det sejlet til Holland og så først videre. Så travlt har de ikke...

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jan 17 '19
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 17 '19

Jeg kan afkræfte at de har fået styr på servicen. Jeg skulle i dag have været i Århus for at få skiftet sd-kort og have repareret et håndtag. Jeg får så et opkald fra dem i går hvor de fortæller mig at de alligevel ikke har delene på lager da de er i Holland, og de ved ikke hvornår de får dem. Det sejler altså stadigvæk for dem. En simpel del som et SD kort og en switch til et håndtag burde jo være standard reservedele, og ikke noget som de pludselig alligevel finder ud af at de ikke har på lager...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 17 '19
Noogi
Noogi Jan 17 '19

Tiden vil vise hvordan service bliver når der kommer mange Model 3 på vejene, men siden det abnormale antal S'ere slut 2015 er værkstedet i Kastrup kommet rigtigt godt efter det. De tager også telefonen hurtigere end de fleste andre mærker. Kender ikke til Århus.

Jeg har kun fået Tesla lånebil i Kastrup. Senest okt 2018. Jeg forventer at Model S og X ejere har første prioritet til Tesla lånebiler, hvor Model 3 ejere ikke kan forvente det samme grundet lavere pris.

Kimsanity23
Kimsanity23 Jan 17 '19

Tak for hurtigt svar.

@TorbenS det er jeg ked af høre. Har den så holdt på værkstedet i de 2 måneder? Har du fået en lånebil?

Noogi
Noogi Jan 17 '19
Citat fra Kimsanity23

Tak for hurtigt svar.

@TorbenS det er jeg ked af høre. Har den så holdt på værkstedet i de 2 måneder? Har du fået en lånebil?

Jeg har altid fået lånebil hos Kastrup i de mange år jeg har haft min Model S. Ofte biler der er mere spændende end min egen.

TorbenS
TorbenS Jan 17 '19

Kimsanity23. Nej jeg holder ikke på værksted. Ved 80.000 km service blev der konstateret slør i bagerste bærearm men jeg kan godt køre med det. Håber bare ikke det giver ekstra dækslid da hjulindstillingen nu er forkert.
Ved service fik jeg en lånebil (P85D) og medarbejderne i Århus er meget venlige og hjælpsomme. Men de bestemmer jo ikke hvordan reservedelslageret skal køres. 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 17 '19

Det modsatte gælder alle os ejere med solceller på den gamle ordning som nu helst skal lade når om dagen når solen skinner. Fedt hvis bilen kunne registrere når solen skinner så man kunne få det optimale ud af solcelleordningen.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 17 '19
MOS
MOS Jan 17 '19

@selsoe

Ja, du kan indstille på centerskærmen i bilen, hvornår den skal starte opladning. Jeg bruger det ofte selv, f.eks. ved at programmere den til at starte opladning et par timer før man skal af sted om morgenen. Så får man mest miljøvenlig overskuds-el og batteriet er lunt pga. spildvarmen fra opladningen, når man skal køre.

Jeg tror ikke, man kan programmere det i Tesla appen. Men man kan manuelt starte/stoppe opladningen fra appen, hvis bilen er tilsluttet opladning.

Jeg tror ikke, du skal regne med, at der kommer en funktion foreløbig, hvor Teslaen kan kommunikere automatisk med elselskabet og starte opladning, når der er billig strøm. Det ville dog være en rigtig fed funktion!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 17 '19
Jabba
Jabba Jan 17 '19

Godt at se at der er gang i tråden og at andre garvede Tesla entusiaster har tilbudt at hjælpe. Klik her for at se hvad det handler om: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5818?page=1#post-85917

Endnu en gang: Hold jer ikke tilbage hvis I har brug for råd, tips og erfaringer, før I potentielt trykker på knappen. Fra og med marts har jeg ikke så meget tid i kalenderen længere, så kom gerne ud af busken inden da.

fmm1000
fmm1000 Jan 17 '19
Der findes vist nogle apps som kan programmere tidsladnung, men de er vist lidt ustabile.
fmm1000
fmm1000 Jan 18 '19
Jeg har opdateret mit Teslaskriv, så der nu er kinket til denne tråd og så har jeg skrevet om service under ulemper.
Kejseren
Kejseren Jan 18 '19

Hvordan er det med internetadgang i model 3? Har den free wifi (nav osv.) for altid, når man køber den? Hvis ikke, er der så forskel på modellerne? Er en af de irriterende ting ved mange andre modeller, Audi fx, at man skal ud at spendere flere tusinde igen på data efter et par år.

fmm1000
fmm1000 Jan 18 '19
Der kommer vist betaling på et tidspunkt.

https://electrek.co/...r-internet-features/
SuneH
SuneH Jan 18 '19

Jeg tror ikke, du skal regne med, at der kommer en funktion foreløbig, hvor Teslaen kan kommunikere automatisk med elselskabet og starte opladning, når der er billig strøm. Det ville dog være en rigtig fed funktion!

Der findes en 3. parts app kaldet TrueEnergy, som kan netop det. Man kan indstille til at lade mest økonomisk eller mest miljøvenligt (oftest er det det samme i praksis). Man stiller fx bilen fra sig kl. 19 med en SOC på 30%, plugger stikket i og indstiller at den skal være på 80% næste morgen kl. 7. Så sørger app'en for, at der lades fra 30-80% på det mest miljøvenlige tidspunkt.

Se mere på trueenergy.dk. Den virker mig bekendt kun til iPhone. Det er grunden til at jeg ikke bruge den selv, da jeg kører Android.

SuneH
SuneH Jan 18 '19
Citat fra Kejseren

Hvordan er det med internetadgang i model 3? Har den free wifi (nav osv.) for altid, når man køber den? 

Der er internetadgang, navi & spotify i model 3 fra starten. Det er betalt for 1. år. Derefter skal man selv betale et mindre beløb pr. år. Såvidt jeg ved, er det omkring 200 USD pr år. 

KimT
KimT Jan 18 '19

Personlig har jeg haft et lille mifi moden liggende i bilen (Huawei E5776) med datadelingskort fra min arbejdsgiver. På den måde havde ungerne også wifi på bagsædet. Den løsning var gratis

Jabba
Jabba Jan 19 '19

Så mødtes jeg med endnu en potentiel Tesla ejer i dag. Det var som altid en fornøjelse.

Tråden her er efterhånden kommet lidt ud på et sidespor, omend det er i samme ånd. Klik her for at se hvad det drejer sig om: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5818?page=1#post-85917

Til jer der går og overvejer at købe en Tesla, men stadig føler jer lidt utrygge eller bare har brug for en grundig gennemgang med tips/tricks: Kontakt mig via PM eller send en email til ultraportables(snabel a)gmail(punktum)com.

Sider: « 1 2 3 »