Hej,
Jeg har fået en halvdød UMC, så er igang med at finde ud af hvordan den virker. Jeg skriver lidt her, dels for at kunne finde det igen og måske her er nogle der kan proppe lidt ekstra viden på.
Hvis her er nogle med et voltmeter der vil måle deres forskellige adaptorer mellem hvad der ligner en test pin(s) og jord, umiddelbart selvforklarende fra billederne.
Jeg har målt modstanden på et dansk stik med jord aka. mormor lader til 100k og et tre faset rødt til 51k
Her er DK med jord 1030034-02-B
Her er tre faset 16A 1024110-02-A
Ledning mellem UMC og adaptor
Jeg navngiver dem:
L1 - Brun
L2 - Sort
L3 - Grå
N - Blå
Jord - Gul/grøn
Test1 - Lys blå
Test2 - Lilla
Stikket på UMC
Pins er:
Test1, L2, L3, Test2
L1, Jord, N
Et par andre målte også 51k, så gik igang med adaptor, så her er min Franken-UMC
Og hurra, endelig 11kW ladning
Skal siges at UMC var erklæret defekt og måske senere får fejl, ville nok ikke sætte et 29kr stik fra Biltema på en sprit ny UMC. Men Tesla vil have 1100kr for den røde adaptor og jeg mistænkte stikket på UMC at være defekt grundet misfarvning på pins.
EDIT:
Efterfølgende fandt jeg selvfølgelig dokumentation andet steds:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/european-umc-adapter-resistor-coding.25984/
Kan nævnes at blå 32A adaptor måler er 20k Ohm og UK 10A måler 200k Ohm, 13A Schuko har samme modstand som det danske stik.