Loading...
dk

Vinterdæk? | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Oct 29 '14

Det lader til at markedet nu er støvsuget for 19" Michelin vinterdæk - mon Michelin har glemt at Tesla kører på 19" ;o)

Maho
Maho Oct 29 '14
Hej alle
Jeg påtænker at montere flg vinterdæk på standard fælgene:
Michelin Pilot Alpin PA4
245/45 R 19 102W XL med fælgbeskyttelses liste (FSL)
Nogle kommentarer til dette. Især "XL" og fælg listen ser jeg på for at beskytte optimalt mod kantstene. Med passer de til fælgen??
Larsen
Larsen Oct 29 '14
@Maho, det er de helt rigtige dæk, og noget af det bedste du kan få. Får selv et sådant sæt på Polar fælge om et par dage. Har også ventet en måneds tid på dækkene.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Oct 29 '14
Maho
Maho Oct 29 '14
@Larsen. Fedt. Tak for svar og varsling. Jeg får min om en måneds tid så må hellere få bestilt
LarsH
LarsH Oct 29 '14
Citat fra Maho Hej alle
Jeg påtænker at montere flg vinterdæk på standard fælgene:
Michelin Pilot Alpin PA4
245/45 R 19 102W XL med fælgbeskyttelses liste (FSL)
Nogle kommentarer til dette. Især "XL" og fælg listen ser jeg på for at beskytte optimalt mod kantstene. Med passer de til fælgen??

Det er de bedste vinterdæk jeg har haft, kører med 225/35-19 88W XL på forakslen og 285/35-19 103V XL på bagkakslen. Skiftede fra Pirelli Winter Sottozero 3 og alene det var også en mærkbar forskel. Jeg ville ikke sætte andet på. Ja, det skulle da lige være pigdæk fra Nokian, hvis man er ude i det ekstreme.

Maho
Maho Oct 29 '14

@LarsH: Jeg er lidt i tvivl om hvad du skriver og anbefaler? Gik du FRA Pirelli og TIL mine omtalte Michelin? Og du bruger ikke standardprofilen 245/45-19, kan man bare sådan ændre det som man vil (er ikke dæk ekspert) ?

LarsH
LarsH Oct 29 '14
Citat fra Maho

@LarsH: Jeg er lidt i tvivl om hvad du skriver og anbefaler? Gik du FRA Pirelli og TIL mine omtalte Michelin? Og du bruger ikke standardprofilen 245/45-19, kan man bare sådan ændre det som man vil (er ikke dæk ekspert) ?

Jeg gik netop fra Pirelli og til Michelin, da Pirelli'erne var slidt godt ned efter et par sæsoner. Fik Michelin anbefalet og det er et valg jeg ikke fortryder. De sidder ikke på en Tesla, da jeg ikke har fået den endnu. Men de skal uden tvivl på Tesla'en, trods min forhandler anbefaler Nokian.

EDIT: Du må gerne skifte dækprofil, men husk at overholde den danske lovgivning, der siger at du maksimalt må ændre rulleomkredsen med +/-5%. Kan være en fordel med smallere vinterdæk, hvis man skulle have problemer med en RWD.

Forummets indlæg er redigeret af LarsH Oct 29 '14
Maho
Maho Oct 29 '14
Ahh:-) super og tak
FrederikC
FrederikC Oct 29 '14

Ville også gerne selv have haft Michelin, men de er ikke til opdrive længere.

LarsH
LarsH Oct 29 '14
Citat fra FrederikC

Ville også gerne selv have haft Michelin, men de er ikke til opdrive længere.

www.daekonline.dk (har pt. 7 stk. 245/45 R19) http://www.daekonline.dk/...ern&typ=R-221421

Alternativt kan du/I prøve http://www.camskill.co.uk/

Forummets indlæg er redigeret af LarsH Oct 29 '14
Skaarup
Skaarup Oct 29 '14

Husk når I køber dæk, uanset hvor de kommer fra, men især fra daekonline.dk, at checke alle fire dæk har samme produktionsland og DOT-kode. Har de ikke det, kan der være små produktionsforskelle, som kan give vibrationer og støj.

FrederikC
FrederikC Oct 29 '14

Tak for tippet - Jeg har nu bestilt fra tyskland. Det blev desværre ikke Michelin men Pirelli.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 29 '14
LarsH
LarsH Oct 29 '14
Citat fra FrederikC

Tak for tippet - Jeg har nu bestilt fra tyskland. Det blev desværre ikke Michelin men Pirelli.

De er også meget fine :-) Helt klart min andet valg efter Michelin Alpin. Jeg kørte med Pirelli i 2 vintersæsoner, før de var slidt ned og de klarede fint kørsel i sne, både herhjemme i Norden men også i de franske alper.

Maho
Maho Oct 29 '14
@rskaarup, har du været ude for det? Hvor står dette, inden i dækket eller uden på?
Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 29 '14
LarsH
LarsH Oct 29 '14
Citat fra Maho @rskaarup, har du været ude for det? Hvor står dette, inden i dækket eller uden på?

Står uden på :-) Men nu har jeg nok købt 8 sæt dæk hos daekonline de sidste par år og jeg har altid fået de sidste nye mht. DOT-koden.

Skaarup
Skaarup Oct 29 '14

Jep! Og det har KenSeitzberg også! 

rms
rms Oct 30 '14
Citat fra Maho @rskaarup, har du været ude for det? Hvor står dette, inden i dækket eller uden på?

Dot afkodning: http://www.daekleader.dk/daek-raadgivning/dot

Tror jeg ender med Pirelli Winter Sottozero 3 (E/B/B) pga. vej greb eller måske Pirelli Winter 240 Sottozero S-2 (C/C/B) det er vidst den Tesla benytter.

rms
rms Oct 30 '14
Citat fra FrederikC

Det lader til at markedet nu er støvsuget for 19" Michelin vinterdæk - mon Michelin har glemt at Tesla kører på 19" ;o)

http:///...5-45-r19-102w-409568 (E/C/B) ser ud til at have dem på lager.

Hvad for et Pirelli dæk ende du med at købe?

Forummets indlæg er redigeret af rms Oct 30 '14
FrederikC
FrederikC Oct 30 '14

@rms Jeg kan godt finde dem i Danmark, men forskellen ift. tyskland er 2000 gode danske kroner.

Jeg endte med dem her:
http://www.reifenversand.com/...sottozero-s2-xl.html

Kiefer
Kiefer Oct 30 '14

FrederikC: Hvad skulle du så betale i fragt?

Det er vist ved at være på tide jeg også får skaffet et sæt vinterdæk, lige pludselig er det for sent og de ret slidte helårsdæk er nok ikke "#€€ smart at køre med længere...

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 »