Loading...
dk

Mig og Min Tesla (FrederikC og #MY007EV) | Tesla Forum

Genild
Genild Apr 13 '15

Flot arbejde Frederik - det ser faktisk heller ikke ud som om der er kommet flere folder i profilerne end dem som Tesla har lavet originalt.

I øvrigt også en imponerende garage du der har, jeg misunder næsten Søren at han kom først med sin bytteide. .

FrederikC
FrederikC Apr 13 '15

Genild: Det er faktisk arbejdets garage - 12.000 kvm lager hal :o)

Og nej ingen ekstra folder - men med den tillid du havde til mig til at starte med havde du nok forventet at den havde lignet krøllet sølvpapir :P

Genild
Genild Apr 13 '15

Hæ Frederik - min tillid til din hemsløjd projekter er blind og uudtømmelig :-)

Nu kender jeg tilfældigvis en kvinde i det mørke nord, som rent faktisk ernærer sig ved at pakke biler ind i store klistermærker, så jeg ville aldrig turde binde and på sådan et projekt selv.

Jeg har lidt på fornemmelsen at halvdelen af folien vil folde rundt på ruderne af R2-D2 plus en hel del andre steder som absolut ikke skal have folie, og den resterende del af 11k kr. rullen vil hænge som et flæseskørt omkring mit eget korpus klumpus, medens min bedre halvdel vil jage mig rundt på de 12.000 kvadratmeter med tilbud (som ikke kan afslås) om at hjælpe med at rykke det fri af mig.

Ligesom havearbejde er arbejde med store klistermærker klart noget jeg med sindsro overlader til fagfolk.

Hilsen L@rs - som faktisk også synes at krøllet sølvpapir kunne være flot. 

Kiefer
Kiefer Apr 13 '15

FrederikC: Har i tømt lageret blot for, at du kan komme til med bilen? ;-)

Genild: Ja, hvis du i dag skal have en sølvfarvet Model S, så skal man jo åbenbart finde sit sølvpapir frem derhjemme...

/Martin

FrederikC
FrederikC Apr 13 '15

Kiefer: Dog ik - jeg parkerede bare lige der hvor der var plads :o)

Genild
Genild Apr 13 '15

Hæ Martin - jeg er bange for at rullen med sølvpapir både er for kort og for smal.

Skulle jeg have lagt folie på R2-D2 var jeg dog ikke i tvivl om at det blev som aluminium. Meeen da jeg bor sammen med en sønderjysk bondedatter er det nok utopisk at forestille sig.

/L@rs

HH
HH Apr 13 '15

Det ser sørme fint ud. Havde selv en lille drøm om at pakke min 85D ind når den kommer i juni, men indtil flere overtalte mig til at lade fagfolk om det, da jeg mangler et støvfrit lokale. Lysten kommer dog frem igen da jeg ser hvordan du har klaret det. Hvor lang dig har du brugt på hele indpakningen?

JL
JL Apr 13 '15

Den ser super flot ud og respekt for at give sige i kast med sådan et DIY projekt!

/Jacob

FrederikC
FrederikC Apr 13 '15
Citat fra HH

Det ser sørme fint ud. Havde selv en lille drøm om at pakke min 85D ind når den kommer i juni, men indtil flere overtalte mig til at lade fagfolk om det, da jeg mangler et støvfrit lokale. Lysten kommer dog frem igen da jeg ser hvordan du har klaret det. Hvor lang dig har du brugt på hele indpakningen?

Der er brugt 70 mande timer (2 x 35).

Jeg fik en pris fra Tintshop på 14.000 kr, men så skiller de heller ikke noget af.

Her har næsten alt været skilt af, for at kunne få folien ind på bagsiden plus at jeg har fået folieret den sorte kant under dørene. Vi snakker min. 20.000 kr hvis de skulle laves ude i byen.

Singh
Singh Apr 13 '15

Hold da op hvor er det flot Frederik! Dit gå på mod er en inspiration.

Kan du ligge nogle billeder op af processen? Jeg vil være interesseret i hvor meget du har måtte skille ad. 

Derudover, hvor længe regner du med at beholde det på?

EVfan
EVfan Apr 13 '15

@FrederikC; Endnu et flot projekt.. det ser rigtig godt ud. Det er altid spændene at se hvad du går og sysler med. Denne gang kommer også bonus info til os alle og forhåbentlig også på en eller anden måde til Tesla. Håber på at der kommer en god ide til hvordan vi kan få stoppet de angrebne skruer. Jeg tænker de skruer som er hårdt ramt skal skiftes og så behandle alle med klar Tectyl. Dine billeder kan være til stor hjælp for at få standset rusten.

/Jens

Nommensen
Nommensen Apr 13 '15
Fantastisk flot resultat Frederik - den er blevet super
FrederikC
FrederikC Apr 14 '15

Så kommer her også lidt video.

Kort version (før og efter):

https://www.dropbox.com/s/fnwb8u9lxn68u9i/TeslaWrap%20Short.mp4?dl=0

Lang version (hele processen):

https:///...Wrap%20Long.mp4?dl=0

I den lange version kan der ses hvad vi har afmonteret.

Husk popcorn :)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Apr 14 '15
Nommensen
Nommensen Apr 14 '15
Vidste ikke du var så hurtig :-) - gode videoer
Forummets indlæg er redigeret af Nommensen Apr 14 '15
Genild
Genild Apr 14 '15

Frederik: Var det ikke hårdt at skulle stå der og filme i al den tid - du må da være blevet noget træt i armene :-)

Men spøjst at studere selvom det er noget afslørende som i roder med tingene - hende der med jævne mellemrum kom med kaffe og kage til det arbejdende folk kunne nu godt have taget lidt affald med ud på tilbagevejen.

FrederikC
FrederikC Apr 14 '15
Genild: Jeg ved ik altid hvornår du er Ironisk. Men bare rolig, jeg havde selvfølgelig hyret en til at holde kameraet Og ja vi tosser lidt rundt men der er mange ting der ik lige er vejledning til, eller også beskriver den kun sidste step resten må du gætte dig til. Som jeg også skrev tidligere er da fejl fordi vi ik er prof og det vidste jeg på forhånd, men helhedsindtrykket er super!
Genild
Genild Apr 14 '15

Frederik: Du kan være helt rolig - i tvivlstilfælde kan du regne med at jeg ikke mener det specielt seriøst, og ja det ved du så også at jeg ikke gør i de tilfælde hvor du ikke er i tvivl.

Mig bekendt så er et af de steder jeres arbejde adskiller sig en del fra profferne er at I hverken har haft en professionel skæremaskine eller et skæreprogram for bilen. Mig bekendt er de professionelles foliedele simpelthen forskåret i de rette facon'er plus en smule ekstra til fraskæring ved kanterne under den endelige tilpasning.

I har derimod stået og bøvlet med hele rullestykker, hvor I både har haft en del spil, men også har skulle rode/håndtere større stykker med stort overlap.

Mvh L@rs   

FrederikC
FrederikC Apr 15 '15
Genild man forskære altså kun hvis der er tale om print, men lad nu det ligge. Med god vilje så ses vi i vejle så kan du jo se "øsen".
Genild
Genild Apr 15 '15

Det vil jeg da glæde mig til Frederik, og jeg skal nok love ikke at pille i hjørnerne :-)

KimT
KimT Oct 2 '15
Citat fra FrederikC

hehe - de er altid sjove dine indlæg Genild :o)

Lyd pakken er absolut ikke Tesla dele. Lys pakken er bare nogle stumper.

4 x 1007151-00-B 

2 x 1016677-00-A

Så har du til fodrum og puddle lights.

Lige for at bringe denne op til overfladen igen til nye medlemmer (http://www.teslafied.eu/second-row-footwell-lights/). Jeg har i dag afhentet dele hos Tesla til lyset i min 70D uden "premium interiør" pakken. Jeg kan oplyse at prisen pr. pære er kr 71,66 + moms, og holderen koster den svimlende sum af kr 1,72+moms. Dvs. kr. 91,73 pr. sæde

Ledningen hang ned/synlig under passagersædet, men jeg har ikke kunne finde den under føresædet endnu.......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 2 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »