Loading...
dk

Næste sending nye biler? | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Dec 29 '19
"Lagerbiler" optræder også bare bilen er kørt ombord på skibet. Min stod om bord på vej mod EU og tog vist ca 6 uger før den var klar til afhentning. Tesla DK har vist ingen indflydelse på hvornår og hvilke biler de får som inventory, det styres fra Holland, så med mindre bilen reelt ER på lager, så kan det sagtens tage noget tid, selv om det er inventory
alexkotsc
alexkotsc Dec 30 '19

Så var det min tur til at få opkaldet :) 

Mads fra Århus ringede og spurgte hvornår jeg kunne hente bilen idag, men eftersom jeg ikke havde fået faktura endnu var finiansering hos min bank ikke faldet på plads. (De skal tilsyneladende have en UGE til at ordne finiansering)

Så forhåbentlig får jeg bilen om en uge!

Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '19

@alex vi financierede også via bank, Tesla accepterede bare en overførsel, som først kom dagen efter. Bare de så på min computer at jeg lavede overførselen. 

Så hvis du er mega spændt som en flitsbue, så bed banken godkende du trækker x kr i eftermiddag.

alexkotsc
alexkotsc Dec 30 '19

@Ice2EV tak for forslaget :)

Har talt lidt frem og tilbage med banken, men de er lidt låst i og med de først har fået fakturaen idag.

Jeg låner hele bilens pris + banken skal have pant i den, og derfor er de ikke til at hugge og stikke i. Det hjælper heller ikke at min sædvanlige rådgiver er på ferie.

#EDIT - Talte med en "Minka" som foreslog at vi hørte banken om de bare kunne stille en bankgaranti, men for banken var der samme leveringstid. Så hvis alt falder på plads bliver det kl. 14 d. 6/1. Minka var så flink at indregistrere bilen idag, så vi slipper for at bøvle med refusion af registreringsafgiften.

Forummets indlæg er redigeret af alexkotsc Dec 30 '19
chrisdk
chrisdk Jan 23 '20

Så ser der ud til at ske noget i USA!

Tesla har i løbet af de sidste par uger sendt flere skibe af sted med biler - til Europa sejler Glovis Cosmos, som har forladt San Francisco d. 18. januar 2020. Efter hvad jeg kan se, regner man med at den rammer Zeebrügge start februar. Derudover ser det ud til at de er i gang med at laste et andet skib, Glovis  Challenge, som med stor sandsynlighed også sejler mod Europa inden for de næste par dage!

saldenryd
saldenryd Feb 1 '20

Fik lige et stelnummer er i ugen, fandt en fin lille Chrome plugin som hedder Tesla VIN Finder og den kunne fortælle mig at nu har man fået et stelnummer.

Mon ikke det betyder at bilen er bygget og nu afventer at blive sendt med skib til Holland?

Mon ikke det tager 2-3 uger at sejle fra Californien til Holland? Derefter skal den jo så have batteri monteret og fragtes til Danmark. Kan i andre sige noget om hvor lang tid der gik fra i fik stelnummer til I fik bilen?

Bestilte i starten af december og nu kan jeg næsten ikke vente mere :)

mvh Søren

Forummets indlæg er redigeret af saldenryd Feb 1 '20
Ho
Ho Feb 1 '20

Jeg fik også tildelt stelnummer via kildekode for et par dage siden. Bestilte d. 6. november en LR hvid med sort interiør. Tesla mener at den burde ramme Danmark i slutningen af februar. 

chrisdk
chrisdk Feb 2 '20

Jeg har også netop fundet mit VIN. Jeg kunne ikke finde det for en uge siden, så det må lige være blevet opdateret.

Når vi får vores VIN er bilen højst sandsynligvis allerede lastet om bord på et skib, og på vej mod Zeebrügge. Indenfor de seneste 2 uger har skibene Glovis Cosmos, Glocis Challenge og Grand Mark forladt havnen i San Francisco, og er på vej til Europa. Det første skib ankommer d. 8. februar, det næste d. 15, og det 3. d. 22.

Så vidt jeg kan forstå er alt allerede monteret, også batteriet? Fra bilen er landet i Belgien er min forståelse at det tager 1-2 uger før den er i DK og er klar til at blive udleveret

 

saldenryd
saldenryd Feb 11 '20

Så, nu kom der en SMS her til morgen vedr afhentning af bilen. Så det tog altså ca 2 uger fra stelnummer til dette. Første ledige afhentningstid var fredag om halvanden uge, så det ser ud til at jeg får bilen godt 3 uger efter jeg fik stelnummeret. Det skal blive godt med min blå SR+ med jydekrog :)

chrisdk
chrisdk Feb 11 '20
Citat fra saldenryd

Så, nu kom der en SMS her til morgen vedr afhentning af bilen. Så det tog altså ca 2 uger fra stelnummer til dette. Første ledige afhentningstid var fredag om halvanden uge, så det ser ud til at jeg får bilen godt 3 uger efter jeg fik stelnummeret. Det skal blive godt med min blå SR+ med jydekrog :)

Fandt du selv VIN i kildekoden, eller var det efter du fik den på din Tesla konto? Og hvilken model har du bestilt?
nko
nko Feb 11 '20
Bestilte 7. november. Jeg snublede over VIN i kildekoden i torsdags. Det er stadig ikke synligt på selve siden.
Ringede til DeliveryDK i formiddags. Forventet levering sidste uge i februar eller første uge i marts.
Ho
Ho Feb 11 '20

Bestilte 6. november (LR, hvid/sort interiør), fandt stelnummer i kildekode for et par uger siden og fik i dag en SMS om afhentning fredag d. 21.. 

KimB
KimB Feb 11 '20
Bestilte SR+ 20. Oktober. VIN nummeret kom for 4 dage siden. Har i dag fået at vide at udleverings stedet er flyttet fra Hillerød til Ringsted :(
Har endnu ikke fået nogen dato, men synes godt det snart må blive min tur...
ankjaers
ankjaers Feb 12 '20

Bestilte 17 november. Stadig intet VIN

JanKN
JanKN Feb 12 '20

Jeg bestilte min LR blå med sort interiør og krog d. 6 januar og i går poppede der VIN op i kildekoden, har dog ikke hørt noget fra Tesla omkring det. Så håber jeg kan have min bil indenfor de næste 4 ugers tid :) 
Og modtog også i går sms omkring, at min leveringslokation er flyttet til ringsted. Har dog kunnet se det på mobilversionen af tesla account siden i en uges tid, at de havde flyttet min afhentning fra kbh til ringsted.  

voigt1
voigt1 Feb 12 '20
Citat fra JanKN

Jeg bestilte min LR blå med sort interiør og krog d. 6 januar og i går poppede der VIN op i kildekoden, har dog ikke hørt noget fra Tesla omkring det. Så håber jeg kan have min bil indenfor de næste 4 ugers tid :) 
Og modtog også i går sms omkring, at min leveringslokation er flyttet til ringsted. Har dog kunnet se det på mobilversionen af tesla account siden i en uges tid, at de havde flyttet min afhentning fra kbh til ringsted.  


Det med VIN i forhold til levering er vist meget individuelt. I mit tilfælde bestilte jeg 21/10 - fandt VIN i kildekode 9/11 - bil leveret 16/12 i Århus. M3 Performance hvid/hvid
Skroget
Skroget Feb 19 '20

Jeg har bestilt en M3P hvid/sort interiør d. 8-2. Samme lørdag som jeg var ude at prøvekøre.

Ugen tidligere kostede reservation 7500 mener jeg, den er nu sat ned til 1000, og som andre har bemærket er udlevering ændret til Ringsted.

Kigger dagligt om der kommer VIN i kildekoden, men ikke endnu. nok også lidt optimistisk efter så kort tid.

Men alligevel er det kedeligt at se der er 3 "lagermodeller" i århus med præcis mine specs, Ved godt det er biler som ikke fysisk er i Århus.

Har bestilt ladeboks via esve.dk, oprindeligt var levering i uge 13 - hvilket passer fint med planlagt levering af bilen i Marts. Men pga. Coronavirusen tager det tid at få stumper/ladeboks og derfor bliver levering af ladeboks udskudt til ca. uge 17. øv.

Mormorladeren - er der 3 benet stik på den, eller skal man have en adapter?

 

 

Pensionisten
Pensionisten Feb 20 '20

Vi bestilte vores TM3 den 27. november og betalte kr. 15.000 ved bestillingen. I dag er der på vores Tesla konto-side vha. "Tesla VIN finder"  dukket et VIN-nummer op. Så er der nok omkring et par uger til levering i Ringsted. Troede eller at det kunne blive udleveret i Hillerød, som vi bor tæt på. Er der noget man kan bruge VIN nummeret til inden levering, tænker her på at finde de nøjagtige data på bilen som f.eks. motoreffekt til brug for forsikring? Det er en M3 SR+

ankjaers
ankjaers Feb 20 '20

Så dukkede der også VIN op til min SR+. Kan nok forvente levering om 2-3 uger håber jeg

chrisdk
chrisdk Feb 20 '20

Jeg bestilte en M3 SR+ i start november sidste år, så jeg har også spændt ventet på at det blev min tur her i februar.

Jeg fik også samme besked som andre af deliverydk - enten sidste uge i februar eller første uge i marts. Dog ringede jeg til dem og fik en snak om leveringsdatoer, da jeg selv har en ret presset kalender, og vill foretrække ikke bare at få en tilfældig dato når bilen kom.

Jeg fik allernådigst lov til at bestemme en foreløbig dato, d. 5. marts, selvfølgelig såfremt bilen er klar til den tid. Derfor er jeg også spændt på at høre om folk der har fået samme besked (sidste uge i februar, første uge i marts) har fået besked om hvornår de kan hente bilen?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »