Loading...
dk

Næste sending nye biler? | Tesla Forum

MOS
MOS Mar 2
Citat fra Skroget

Når Pensionisten allerede har investeret i en Tesla wallcharger, som jeg synes er den pæneste løsning, tager det lang tid før det kan svare sig at skifte til f.eks. evse. Specielt når der er usikkerhed om refusion fortsætter efter 31-12-2021.

Hvis man allerede har en ladeboks, så bør man naturligvis ikke betale igen for at få opsat (endnu) en ladeboks fra EVSE. Jeg vil da tro, at man kan lave en aftale med abonnement hos EVSE, hvor man blot bruger den ladeboks, man allerede har sat op og så sparer oprettelsesgebyret, som jo ellers dækker ladeboksen. Men prøv da at kontakte EVSE og hør om mulighederne.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 2
Gyzz
Gyzz Mar 2

Hej,

Kørte til Odense i fredags 28/2, ved 12 tiden spottede jeg 2 lastbiler fyldt med M3 mellem slagelse og middelfart på vej mod København.

bilerne var hvide, sorte, mørk grå og mørk blå hvad jeg lige kunne se, fik desværre ikke lige nået at tage billeder selv om jeg var på autopilot ;-)

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 2

Det store bil hotel i Ringsted har oceaner af m3,s og x stående, er det basis biler der ikke er solgt i den konfiguration kunderne har ønsket eller hvorfor opmagasineres de der hvis Tesla sælger flere end de kan levere? 

selsoe
selsoe Mar 2
Citat fra MOS
Citat fra Skroget

Når Pensionisten allerede har investeret i en Tesla wallcharger, som jeg synes er den pæneste løsning, tager det lang tid før det kan svare sig at skifte til f.eks. evse. Specielt når der er usikkerhed om refusion fortsætter efter 31-12-2021.

Hvis man allerede har en ladeboks, så bør man naturligvis ikke betale igen for at få opsat (endnu) en ladeboks fra EVSE. Jeg vil da tro, at man kan lave en aftale med abonnement hos EVSE, hvor man blot bruger den ladeboks, man allerede har sat op og så sparer oprettelsesgebyret, som jo ellers dækker ladeboksen. Men prøv da at kontakte EVSE og hør om mulighederne.

Man kan godt lave en aftale med EVSE selvom man ikke har en ladeboks fra dem. Man skal bare have sat en bimåler op. Her er hvad de skrev til mig, da jeg spurgte dem:

For at en vi kan lave en aftale mht at du får refusion på din egen ladeboks, gælder følgende betingelser:

1. Hvis ladeboksen ikke har indbygget måler, så skal der installeres en bi-måler. Får du lavet en bi måler i el installationen, så må der ikke være stik i mellem bi måler og ladeboksen. (måleren skal være godkendt af os. Du kan sende et billede af den hvis du har en bi-måler i forvejen. Har du ikke en bi-måler i forvejen og ønsker en, kan vi sælge dig en til 700 kr incl moms, som du kan få din elektriker til at installere. Så behøver du ikke dokumentation for måleren hvis den er købt af os.)

2. Vi skal eje boksen, for at kunne søge refusion af strøm brugt på boksen. Så din ladeboks vil vi købe af dig, til en proforma pris, som du så altid kan købe retur igen, til samme pris. 

3. Abonnement på ladeboks 11kW, ej solgt af os er: 150kr/md. + Dertil en oprettelse på 299kr. 

4. Vi kan ikke tilbyde abonnement hvis du har solceller eller jordvarme og derved ikke betaler "normal" el pris på din adresse (gælder for alle vores abonnenter).

5. Refusionen vil være (ligesom vi tilbyder andre) 1,03 kr pr kW

6. Selvom vi står som "proforma-ejer" af ladeboksen, står vi ikke for reklamation/reparation på ladeboksen, som ikke er købt hos os.

Jeg har elvarme, så jeg kunne desværre ikke gøre brug af det.

Micmex
Micmex Mar 2

Onsdag på Q8 i Halskov

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12