Loading...
dk

Navigation låst fast | Tesla Forum

Neisti
Neisti Jul 22 '19
Min navigation er frosset ihjel. Pilen flytter sig ikke. Vi kommer ikke videre fra det sted vi lige er startet ud fra. Nogen der har en idé til hvad vi evt selv kan gøre. Har prøvet  reeset. ???
CarumNemus
CarumNemus Jul 22 '19
Reset som i “tryk 2 knapper inde” eller reset som i trykke 4 knapper inde og trykke let på bremsen og holde vejret reset?
Neisti
Neisti Jul 23 '19
Nogen der har andre forslag?
MOS
MOS Jul 23 '19

I dette indlæg beskrives 4 forskellige reset metoder: Klik her.

Hvis alt dette svigter, er der nok ikke meget andet at gøre end at kontakte Tesla. Måske er det en softwarefejl, der kun kan rettes ved at lave en softwareopdatering.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 23 '19
Ice2EV
Ice2EV Jul 23 '19

@MOS de er kun scroll hjul på en model 3. Så alle de 4 er ikke mulige på de beskrevne måder.

CarumNemus
CarumNemus Jul 23 '19
Citat fra Ice2EV

@MOS de er kun scroll hjul på en model 3. Så alle de 4 er ikke mulige på de beskrevne måder.

Men taler vi ikke om en Model S her?

MOS
MOS Jul 23 '19

Jeg gik også ud fra, at det drejede sig om en Model S. Ellers er indlægget blevet fejlplaceret under Model S.

De 4 beskrevne reset metoder gælder for Model S/X. En Model 3 kan selvsagt ikke resettes på samme måde. Måske der er andre erfarne Model 3 ejere, der ved mere?

Ice2EV
Ice2EV Jul 23 '19

Sorry my bad, havde helt glemt der var andet her i verden en model 3  ;-)

Neisti
Neisti Jul 24 '19
Mange tak for svar. Jo det er model S og I aftes fik vi hjælp via den hollandske chat.de kendte problemet efter den sidste opdatering: tilslutte til wi-fi, taste en adresse ind, køre en tur, og kort tid efter var det ok.
Neisti
Neisti May 8 '20
Så er der problemer igen med navigation. Efter vi har kørt ca 10 km, går det hele i selvsving. Markøren løber ved siden af den vej vi skal køre og vi bliver bedt om at lave u vendinger og andet sjov. Vi laver opdateringer hver gang der ligger nye klar.
Neisti
Neisti May 8 '20
Og det er en S model 2005
MOS
MOS May 8 '20

Verdens ældste?

fmm1000
fmm1000 May 8 '20
Enig. Den laver underlige omveje igen nu. Øv.
Bianco
Bianco May 9 '20
Citat fra Neisti .... Markøren løber ved siden af den vej vi skal køre og vi bliver bedt om at lave u vendinger og andet sjov...

Det lyder som om GPS'en har tabt sutten. Det kan tage op til 10 min at få en præcis GPS position, hvis GPS modulet skal starte uden at have et historisk punkt den kan gætte ud fra - og det er hvis den er stationær. jvf. specifikationen.

I praksis så skulle den gerne finde sig selv efter et par minuter. 

Neisti
Neisti May 9 '20
Ja, sådan " plejer" det også at være, at den finder tilbage specielt hvis man snyder den med at køre en anden vej, men problemet er på lige strækning på landevej, motorvej hvor den pludselig kører ude på marken, nogen gange køre stemmen korrekt, men det er nu heller ikke stabilt, så ingen, der læser dette kender dette problem?
Neisti
Neisti May 9 '20
-og har en løsning på det
ollos
ollos May 9 '20
Har idag mistet nav. Den stod blot og søgte uden at der skete mere. Prøvede at reset, men så forblev centerskærmen sort, selv efter 1/2 time, og håndtag kom ikke ud når jeg nærmede mig bilen. Jeg fandt på Forum "Option 3 Deep Reset" og kørte den igennem. Nu funker det hele.
KimT
KimT May 9 '20
Citat fra ollos Har idag mistet nav. Den stod blot og søgte uden at der skete mere. Prøvede at reset, men så forblev centerskærmen sort, selv efter 1/2 time, og håndtag kom ikke ud når jeg nærmede mig bilen. Jeg fandt på Forum "Option 3 Deep Reset" og kørte den igennem. Nu funker det hele.

Hvor gammel er din bil. Det lyder umiddelbart som om det er ved at være en god ide at du fik skiftet skærmen præventivt hos Hinnerup/Autoskadestuen.

Hvis skærmen først bliver sort er det kun Tesla tilbage til at skiftet den, og jeg ved ikke hvor lang ventetid der er mere. Tilbage i februar var den 6,5 uger (og prisen er omkring 15K) !

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 9 '20
ollos
ollos May 9 '20

KimT. Bilen er en årg. 2015 og reg. dec. 2015. Kun kørt 64.000 km, så er det ikke lidt voldsom at skulle skifte skærmen ? Har du en pris hos Hinnerup eller Autoskadestuen ? 

KimT
KimT May 9 '20

Desværre. Min er fra sep. '15, og tror at der er mange der er røget her det sidste halve år. Men antallet af Teslaer fra sidste halve år af '15 er jo også det største antal :

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6032?page=18#post-104463

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6032?page=15#post-103049 - læs du bare hele tråden ;-) .....

Sider: 1 2 »