Hvad betaler I (Model 3 ejere) for Ionity ladning og har i et kort fra en udbyder eller bruger I Ionity's APP. Kører selv Model S, så ikke relevant endnu, men venter på CCS adapteren og opgradering af batteri/ledningsnet.
Har EON ikke også stadig et du kan tanke for 99 kroner hvis du ringer ind?
Baldur: Jeg er helt enig med dig i at det er alt for høje priser, selv Tesla SuC pris synes jeg er for meget. Hvis man kan køre lad os sige 5km/kWh er det over 50 øre pr km i "brændstof". Det er jo dyrere end flere benzin og dieselbiler.
Har EON ikke også stadig et du kan tanke for 99 kroner hvis du ringer ind?
eon koster 249 hvis man ikke er kunde og ringer ind: Oplad din elbil her og nu
Hvad betaler I (Model 3 ejere) for Ionity ladning og har i et kort fra en udbyder eller bruger I Ionity's APP.
Jeg har en brik fra Plugsurfing. Det koster €½ ekstra. Den er dog stadig ubrugt, men det ser nemt ud ift. deres app.
Avs, jeg forstår ikke de kan få den forretningsmodel til at hænge sammen. Der kan da ikke være ret mange andre end dem der har flatrate abe. hos dem, der bruger deres standere?
/Martin
Det gør de vel i princippet også. Men for at kunne afregne kræver det jo at bilen kan identificeres, så brugeren kan afregnes. Der sidder jo ingen RFID eller andet på de enkelte ladesøjler. Så det er bilen der skal sende et VIN nummer, som skal være godkendt hos Tesla. Og det er det nummer der bestemmer om det skal være gratis, eller om du bliver afregnet. Så det kræver vel en software opdatering til de enkelte bilmærker, samt en form for efterfølgende registrering af kreditkort for at det skulle kunne lade sig gøre.
Og så kunne de ud over det måske også tænke sig at bilfabrikanten betalte lidt til udbyggelse af SuC netværket.
@Martin - det er underligt at de overhoved kan få en forretning til at løbe rundt, når standerne enten er blokkeret af ICE eller delebiler
Tak for svar.
@Baldur: de 80 kr. er altså igennem Ionity App og registrering af kreditkort?
Jeg kan nu godt se at odense mangler.
Ikke lige i Odense.. måske syd for.
Skal man til langeland er der et stykke vej fra middelfart og slagelse
Kommer ikke så meget i vestjylland, men kan sagtnes forestille mig det er lidt irreterende ikke at kan køre nord/syd ude vestpå uden lidt ekstra planlægning.
Jeg har hørt hos Tesla, at der vil blive anlagt en ny supercharger i Ikast. Om den erstatter den allerede planlagte supercharger i Holstebro ved jeg ikke. Er der nogen som ved mere?
Nå, så du spørger om en mulig kommende fiktiv supercharger erstatter en anden mulig kommende fiktiv supercharger? Det ved jeg ikke. Det er lidt som at spørge: "Er det en nisse eller en fe, der rider på den enhjørning?"
Måske bruger jeg bare min forudbetalte SuC-rettighed alt for lidt, måske lader jeg primært derhjemme og hvor jeg nu kommer frem. Men er der faktisk et behov for yderligere SuC'er i DK - eller ville det bare være meget rart?
Ja, jeg har selv en fortælling parat om at der mangler SuC i Nordsj til de svenske og norske gæster jeg møder på Louisiana i Humlebæk nær mit hjem. Men derudover? Måske til pendlere ned langs vestkysten.
Vi er et lille land, og vi kører - i gennemsnit - primært korte ture.
En dags turer fra Silkeborg til f.eks Rømø og retur er ikke mulig i vores 70D med den ladestruktur der er på vestkysten. Specielt ikke da hjemturen så sådan ud...
Og vi skal til Dronningmølle på lørdag. Det bliver så i Kona'en pga. manglende hurtigladere til Tesla'en - samt at på dem der så endeligt er der, er hastigheden pt. så lav at Kona'en nok ladere hurtigere - specielt på UFC'en i Halsskov.......
Og med de hastigheder kan jeg virkelig ikke se nogen grund til at smide flere tusind kroner efter en opgradering til CCS - det bliver den sku ikke hurtigere af
En dags turer fra Silkeborg til f.eks Rømø og retur er ikke mulig i vores 70D med den ladestruktur der er på vestkysten.
Der kan du da køre forbi Hedensted både ud og hjem. Det er ikke en ret stor omvej. Vi har samme problem når vi skal besøge svigerfamilien ved Ringkøbing - vi kommer fra Roskilde - der skal vi også lade til +90% i Hedensted for at kunne nå frem og tilbage.
Hele Vestjylland er mere eller mindre et stort ferieområde. Hvis de gerne vil have turister fra Norge, er der bestemt brug for flere ladere langs vestkysten.
Jeg har hørt hos Tesla, at der vil blive anlagt en ny supercharger i Ikast. Om den erstatter den allerede planlagte supercharger i Holstebro ved jeg ikke. Er der nogen som ved mere?
Jyllandsvej, Ikast - opgradering af pendlerplads, ny vej m.m. (Tesla) Nu er der ingen Jyllandsvej i Ikast, men der er en Jyllandsgade. Den har en pendler plads og denne ligger lige ved den grund hvor Mac Donalds åbner.