Loading...
dk

Ville i turde have 2 teslaer i husstanden. Tesla konkurs... | Tesla Forum

ClausM
ClausM Jan 8
Argh. Har skrevet indlæg på iPhone og redigeret slåfejl. Men det kan vel stadig læses...
TSLA
TSLA Jan 8

Jeg bliver så træt at det indlæg. Kan du ikke bare køre det over i et andet forum, som netop synes at det er interessant!!

ClausM
ClausM Jan 8
Jeg holder mig i den tråd, hvor en anden bruger netop udtrykker sin bekymring for Teslas økonomi.

Jeg forstår godt din frustration over at nogen skriver noget, som du grundlæggende er uenig i. Men jeg holder mig til faktuelle oplysninger og rationelle fortolkninger. Og så er det altså heller ikke sværere for dig at lade være med at læse præcis denne ene tråd, hvis indholdet påvirker dit humør.
TSLA
TSLA Jan 8

Men hvad er din interesse i at fortsætte? Det er det egentlig interesante.

TSLA
TSLA Jan 8

Og hvordan ved du hvad jeg er grundlæggende uenig i?

ClausM
ClausM Jan 8
Jeg vover mig til at gætte.

Det jeg skriver? ;)
Trannel
Trannel Jan 8
Lad de små børn komme til mig!
Giv dog plads til folk med en anden mening end den fremherskende, det er det som skaber spænding og udvikling.
Alle kan ikke være enige men jeg bliver lidt vred, når man ikke kan tolerere andres mening.
Slut herfra og godnat.
Noogi
Noogi Jan 8
Citat fra ClausM Jeg holder mig i den tråd, hvor en anden bruger netop udtrykker sin bekymring for Teslas økonomi.

Jeg forstår godt din frustration over at nogen skriver noget, som du grundlæggende er uenig i. Men jeg holder mig til faktuelle oplysninger og rationelle fortolkninger. Og så er det altså heller ikke sværere for dig at lade være med at læse præcis denne ene tråd, hvis indholdet påvirker dit humør.

Stop nu dig selv Claus Møller. Hold du dig hellere til dine Twitter indlæg @ClausMller17.

Som de fleste TSLA shorts satser du ikke kun på at aktien falder. Du er er en af de sørgelige $TSLAQ tosser som klapper de andre patetiske shorts på skuldrene over enhver negativ ting I kan diske op med angående Tesla. Uanset om det er ren spekulation, spind eller usandt. Næ det er ikke nok at snakke aktieteknik eller priser. Det er personligt og det er blevet jeres altoverskyggende patetiske hobby at tisse i bukserne af glæde hver gang der er en der har skrevet et negativt indlæg om Tesla, Musk eller en Tesla ejer.

I kan have nok så lidt eller meget ret i jeres hypoteser. Det er umuligt at tage jer seriøst.

ClausM
ClausM Jan 8
Så nu bliver du provokeret af, at jeg skriver noget andre steder som teslaforum netop bliver forskånet for?
Nikola
Nikola Jan 9

..

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Jan 9
jramskov
jramskov Jan 9

Jeg synes nu det er lidt underholdende engang i mellem at læse alle de fantastiske $TSLAQ teorier :D 

- Tesla kommer aldrig til at tjene penge.
- Tesla er spået konkurs i et årti nu. 
- Tesla kommer aldrig i nærheden af at producere eller sælge 100.000 biler i et kvartal.
- Der kommer aldrig en Tesla fabrik i kina - det er bare en mudret mark. 
- Der er ingen efterspørgsel efter deres biler og deres salg vil falde drastisk i næste kvartal. Denne dukker stensikkert op igen for Q1, der altid har været et svagt kvartal rent salgsmæssigt. 
- Hitler? Sådan en tøsedreng, Elon Musk er den ondeste i verden.
- VW, det er et ordentligt og pænt firma. Tesla derimod, de lyver og bedrager mere end Donald Trump.
- Teslas fabrik ved Berlin bliver helt sikkert heller aldrig til noget.
- Nu (læs: for to år siden) kommer alle de rigtige bilproducenter med konkurrende modeller og så er Tesla stendød.

Det er som at læse teorier fra flat earthers :D

koden
koden Jan 9

https://www.bt.dk/udland/nye-oplysninger-dieselbil-skyld-i-storbrand-i-stavanger-lufthavn

Altså ikke en elbil.

Jeg ved ikke hvad Claus fejler.

Men det er ikke sundt...

ClausM
ClausM Jan 9

Ja, well... Det står jo i linket du lægger op: "Nye oplysninger".

Da jeg skrev det var en elbil, var bt.dk ude med en artikel hvor der stod, at politiet havde sagt det var en elbil. Det var på baggrund af den artikel, at jeg udtalte mig.

Hvis man "fejler noget" og symptomet er at referere noget der er fremlagt som faktuelle oplysninger i pressen, så er jeg nu ikke så bekymret for at fejle det :-)

Her er et screenshot af den nyhed jeg refererede:

Citat fra koden

https://www.bt.dk/udland/nye-oplysninger-dieselbil-skyld-i-storbrand-i-stavanger-lufthavn

Altså ikke en elbil.

Jeg ved ikke hvad Claus fejler.

Men det er ikke sundt...

Forummets indlæg er redigeret af ClausM Jan 9
ClausM
ClausM Jan 9

Nu hvor du sammenligner mig med Flat-earthers...

Hvor meget af det du lister dér, har du set mig skrive?

Berlin f.eks.: Jeg har skrevet at de er langt fra at stikke spaden i jorden. (Hvilket de er, nu har de jo også fundet en eller anden bevaringsværdig flagermuse-koloni på grunden, som der skal træffes beslutning om hvad der skal ske med). Og jeg har skrevet, at hvis man ikke sælger ret mange biler i Tyskland (hvilket Tesla med under 0,1% af markedet jo faktuelt ikke gør). Derfor har jeg skrevet, at man kan diskutere om det er en fornuftig disposition at investere en masse penge i dét marked.

At Tesla "aldrig kommer til at tjene penge" kan naturligvis diskuteres. Men historien er faktuel. De har aldrig haft et år med overskud. De har aldrig haft en 12 måneders periode uden underskud. Og der sker hele tiden noget "næste år", som får det til at vende. Det er en historie vi efterhånden har hørt hvert år siden 2012 hvor Elon Musk (første gang) udtalte, at *NU* er Tesla så langt at der aldrig bliver brug for at få tilført penge igen.... ;-)

Og så har Tesla haft 3 near-miss med konkurs indtil videre. Senest i Maj 2019, hvor Elon Musk selv efterfølgende har indrømmet at de var få måneder fra konkurs efter det katastrofale Q1.

Det er muligt, at jeg er sortseer (det er jeg).

Men virkeligheden er absolut ikke rosenrød og dermed ikke det absolut modsatte af, hvad jeg har skrevet.

Vi kan vist godt blive enige om at flat-earthers er tåbelige og ikke forholder sig til faktuelle oplysninger. Til gengæld vil jeg gerne udfordre dig til at påpege, præcis hvor jeg ikke forholder mig til faktuelle oplysninger.... ;-)

Citat fra jramskov

Jeg synes nu det er lidt underholdende engang i mellem at læse alle de fantastiske $TSLAQ teorier :D 

- Tesla kommer aldrig til at tjene penge.
- Tesla er spået konkurs i et årti nu. 
- Tesla kommer aldrig i nærheden af at producere eller sælge 100.000 biler i et kvartal.
- Der kommer aldrig en Tesla fabrik i kina - det er bare en mudret mark. 
- Der er ingen efterspørgsel efter deres biler og deres salg vil falde drastisk i næste kvartal. Denne dukker stensikkert op igen for Q1, der altid har været et svagt kvartal rent salgsmæssigt. 
- Hitler? Sådan en tøsedreng, Elon Musk er den ondeste i verden.
- VW, det er et ordentligt og pænt firma. Tesla derimod, de lyver og bedrager mere end Donald Trump.
- Teslas fabrik ved Berlin bliver helt sikkert heller aldrig til noget.
- Nu (læs: for to år siden) kommer alle de rigtige bilproducenter med konkurrende modeller og så er Tesla stendød.

Det er som at læse teorier fra flat earthers :D

PeterE
PeterE Jan 9
H
V
O
R
D
A

B
L
O
K
E
R
E

M
A

E

H
E
L

D
E
B
A
T
?

(de her indlæg giver mig fantomsmerter i de visdomstænder som jeg fik fjernet for mange år siden)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 9
ClausM
ClausM Jan 9

Ja Peter, det er da faktisk pisseirriterende. Når man nu har en god grund til at kalde en, som man ikke er enig med, for "syg". Og torsken så faktisk viser sig at have kildeoplysningerne i orden...

Jeg er også overrasket over, at nogen faktisk har orket at bruge energi på at søge efter hvad jeg skriver andre steder, hvis det netop er så træls at læse, hvad jeg skriver.

Men det er sådan set nemt nok. Næste gang du ser en tråd på forsiden med "Ville i turde have 2 teslaer....", så lad være med at klikke på den. Til gengæld sørger jeg for ikke at skrive noget om emnet i andre tråde. Så du har alle muligheder for at tage skyklapper på - og bevare dem på. Jeg bryder ikke min del af aftalen.

jramskov
jramskov Jan 9
@ClausM nu nævnte jeg ikke dig, jeg skrev $tslaq og uden at have tjekket er mit bud at de fleste af dem er blevet nævnt af det slæng. 

@PeterE: Tag den med moderator/admin, det vil sandsynligvis være langt mere produktivt :)

ClausM
ClausM Jan 9
Citat fra jramskov @ClausM nu nævnte jeg ikke dig, jeg skrev $tslaq og uden at have tjekket er mit bud at de fleste af dem er blevet nævnt af det slæng.   

Nåeh, så det var bare en generel tilsvining af en gruppe, som du mener jeg tilhører. Og dermed ikke noget personligt.

Fint nok.

Jeg er stadig åben for en rationel debat baseret på faktuelle oplysninger. Hvis jeg har skrevet noget forkert, som kan tilbagevises. Så gør det endelig. Vi kan jo alle sammen blive klogere.

ClausM
ClausM Jan 9

Av av, sådan går det når man sparer på kundeservicen.

https://www.tu.no/...av-bilmerkene/464690

PeterE
PeterE Jan 9
Citat fra ClausM
Citat fra jramskov @ClausM nu nævnte jeg ikke dig, jeg skrev $tslaq og uden at have tjekket er mit bud at de fleste af dem er blevet nævnt af det slæng.   

Nåeh, så det var bare en generel tilsvining af en gruppe, som du mener jeg tilhører. Og dermed ikke noget personligt.

Fint nok.

Jeg er stadig åben for en rationel debat baseret på faktuelle oplysninger. Hvis jeg har skrevet noget forkert, som kan tilbagevises. Så gør det endelig. Vi kan jo alle sammen blive klogere.

Claus, niveauet for - hvad kaldte du det - rationel debat stoppede vist da DU KALDTE FOLK FOR LEMMINGER OG IDIOTER. 

Du tilbageviser da bare at det er din egen formulering, jeg er sådan set pisse ligeglad. Og ja, jeg bryder med glæde den gode omgangstone når nu den første sten er kastet - af dig.  

Selvmål er også en slags mål.

Satis est satis.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 9
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »