Jeg læser hvad i skriver.
Smuksak går i 8 klasse. Og har elsket hendes chromebook der bruges konstant, når ikke hun sidder med hovedet inde i den anden skærm.
Var inde på Macbook Air, men hun vil jo lave billedebehandling...... måske.
Hun valgte selv konfirmationsgave. Det skulle ikke være computer. Det skulle være rejse til KPOP koncert i Düsseldorf med overnatning, flyver og VVIP billetter og meet and greet med the big 5 fra Korea.......... Det kunne hun sagtens have fået en Macbook PRO for.
Båndbredden er 300/300, så det spiller. På trods af at jeg ikke rigtig føler nogen forskel på de 300/300 og 12/12 vi har i sommerhuset.
Windows føler jeg er ramt af diverse virusser..... Det er derfor vi kører chromebox på kontoret. Den første Windows døede. Den næste fik samme virus som Maersk. Men idet vi har alt på Sheets, Doc's etc. så slettede vi bare alt og startede forfra på 2 timer. Den døede så 6 måneder efter.
Nu Chromebox, tog 6 minutter at installere, og det spiller max, selv med almindelig 4g forbindelse. Selv for en ulært som mig selv.
Når man spørger i Elgiganten/Power etc så aner de ikke en dadel om Chromebooks. EKS: "Der er måske nogen af dem der godt kan bruge USB stick eller harddisk til at gemme ting på , men vi ved ikke hvilken software der skal være på chromebook'en for at det virker"
Kan se der er røre i Chromebook'gate på Aula. Mange har meddelt deres børn takker ja til en låne enhed, som skal afleveres hver dag på skolen.......... Kan udmærket følge princippet at vi ikke har behov for at køre op i 8 klasse at mine forældre har råd til en guldcomputer, mens naboen kommer med en lommeregner.
Men det sagt så tænker jeg at hvis nu barnet skulle finde på, gud forbyde det, at ville fordybe sig i noget i fritiden, så ville det jo være at skyde sig selv i foden, hvis enheden ligger på skolen!
Hvis behovet var en macbook Pro, så skrabede vi nok sammen til den. Evt måtte jeg jo vente et par uger med at forsætte min wish shopping til El Rakettos. ;-)