Loading...
dk

Rammer TSLA kurs 400 i dag? | Tesla Forum

jth
jth Aug 21 '20
Solgte halvdelen af mine aktier i ca 1400, da jeg var liiiige rigeligt eksponeret i min pensionsportefølje
Vildgut
Vildgut Aug 21 '20
Citat fra koden

måske man skulle shorte efter split og SP500 :-)

Haha hvis du har penge du brænder for at miste, så er det bare med at komme igang... Sammen med hr. Seier :D
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 21 '20
Har også solgt en smule ud af denfor at balancere porteføljen lidt. Den stikker jo fuldstændig af! Det kan næsten kun ende med en større korrektion af markedet snart..
Ice2EV
Ice2EV Aug 22 '20

Er hele markedet ikke forestående en korrektion? 

Der var tale om nedgang før Covid 19. Siden da er der kun blevet flere arbejdsløse i hele verden, millioner bare i US. 

Alligevel springer det ene marked efter det andet rekorden............Der kunne godt være en bobbel, som er ved at være blæst godt op. Men analytiker er jeg ikke, så jeg tager sikkert fejl.

Vildgut
Vildgut Aug 22 '20
Citat fra JacobKbhS Seier trak sig ud af sin short-position efter cirka en uge. Han fik hurtigt kolde fødder...
Det tænkte jeg nok. Men han har vel ikke trukket sin udtalelse tilbage eller? 
Vildgut
Vildgut Aug 22 '20
Citat fra Ice2EV

Er hele markedet ikke forestående en korrektion? 

Der var tale om nedgang før Covid 19. Siden da er der kun blevet flere arbejdsløse i hele verden, millioner bare i US. 

Alligevel springer det ene marked efter det andet rekorden............Der kunne godt være en bobbel, som er ved at være blæst godt op. Men analytiker er jeg ikke, så jeg tager sikkert fejl.

Ja den korrektion lader vente på sig... Men ja, når den rammer, rammer den garanteret hårdt...  :(
Emilsteen
Emilsteen Aug 22 '20
Citat fra jth Solgte halvdelen af mine aktier i ca 1400, da jeg var liiiige rigeligt eksponeret i min pensionsportefølje 

Nu spørger jeg af ren uvidenhed (og fordi jeg er så ung, at jeg tror jeg aldrig skal på pension), men hvordan fungerer det med at investere i aktier fra sin pensionspulje? Kan jo læse på bl.a. Tesla Investors Club at gevinsterne i deres pensionsporteføljer (i USA) er skattefrie - er der lignende regler i Danmark?

Hvis jeg kan kombinere Tesla med min pension, så bliver det da umiddelbart lidt mere interessant at tænke på :-)

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 22 '20
Så betaler du løbende afkast årligt via lagerbeskatning.
jth
jth Aug 22 '20
Lol - skattefrihed i Danmark?!?

Jeg har bare en pensionsordning som jeg selv forvalter i stedet for at betale pensionsselskabet 2% årligt for samme afkast som jeg selv kan få via index fonde.

Fordelen er så at man også kan “lege” lidt med Tesla aktier :)
Vildgut
Vildgut Aug 22 '20
Skat af investering/opsparing er bare så trist. Og især for os der først kan gå på pension tidligst 5 år før officiel pensionsalder(73 år for mit vedkommende) bliver der dyrt da jeg også sparer op i frie midler så jeg forhåbentlig kan gå lidt før end det staten dikterer.

Så først fuld indkomstskat. Så placerer man sine beskattede penge i aktiver med en risiko. Og så betaler man skat af realisation eller evt lagerbeskatning afhængigt af valget af aktiver. 

Det er smukt. Men hey.... ARNE kan da gå tidligt på pension nu hvor han er nedslidt ovenpå alt det sorte arbejde han har lavet siden han var tømrer lærling.... 
jth
jth Aug 22 '20

Jeg har heldigvis en gammel pensionsopsparing oprettet før 2007 der kan udbetales fra 60 år, så jeg har kun 15 år tilbage :) 

Hanssing
Hanssing Aug 23 '20

Samme ordning her, så ca. 15 år tilbage officielt. Men jeg regner nu med at lave en retræte noget før.

Det gøres bl.a. med tak til Hr. Musk og de TSLA som luner på Pensionsdepotet (Gak på 260).

De blev købt langsigtet, med en forventning om 900-1000 i kurs efter 10 år. Whitepeople-problem er at de nu fylder for meget jf. reglerne. Så sælgers de, kan de ikke købes tilbage - det er nok også derfor de stadig holdes :-)

Forummets indlæg er redigeret af Hanssing Aug 23 '20
Vildgut
Vildgut Aug 23 '20
15 år... Det lyder fair, og så kan man jo blive ved længere hvis man vil. Men det er ikke tvang...sådan bør det være. Vi der ikke er født så tidligt at vi får den slags ordninger må så arbejde i Ca 50 år før vi når den offcieielle pensions alder. :D men heldigt man bare slet ikke kan blive nedslidt når nu det ikke er hårdt fysisk arbejde.  (:
jth
jth Aug 23 '20

Det er fair nok at staten bestemmer hvornår man kan få folkepension, men jeg synes det er tåbeligt de skal bestemme udbetalingstidspunktet for min pensionsordning. 

jth
jth Aug 23 '20

Min plan er i øvrigt at være højt betalt lønslave indtil jeg nærmer mig 55-60 og så blive højt betalt konsulent på halv tid indtil jeg ikke gider mere :) 

koden
koden Aug 23 '20

Hvad skal i lave når i går tidligt på pension?

Spørger bare... for jeg tror der er mange der taler om det, men når det så sker har de ikke styr på hvad de vil.

Man kan også blive træt af røde bøffer og rødvin med kig ud over havet :-)

Jeg har selv en noget ýngre kone og jeg har tænkt mig at blive mindst til hun går på pension.

Vil så nok tage en 3 dages uge eller måske som konsulent.

Men jeg er også godt tilfreds med at gå på arbejde og mit arbejde.

Vildgut
Vildgut Aug 23 '20
Citat fra koden

Spørger bare... for jeg tror der er mange der taler om det, men når det så sker har de ikke styr på hvad de vil.

Man kan også blive træt af røde bøffer og rødvin med kig ud over havet :-)

Jeg har selv en noget ýngre kone og jeg har tænkt mig at blive mindst til hun går på pension.

Vil så nok tage en 3 dages uge eller måske som konsulent.

Men jeg er også godt tilfreds med at gå på arbejde og mit arbejde.

Jeg har som sådan ikke tænkt mig at gå tidligt...kunne sagtens se mig fortsætte til jeg var endnu ældre(jeg er også godt tilfreds med hvad jeg laver og har også en yngre kone *virtuel high five*). Men det skal være på mine præmisser... Og ønsker jeg at gå fra før vil jeg have muligheden. Hvis jeg så ikke benytter den er det jo kun et par års ekstra og ganske sjov forrentning....

Men træt af rødvin og bøffer??? Den skal du længere ud på landet med da.... Hvad bliver det næste...man kan blive træt af bacon:D?
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Aug 23 '20
jth
jth Aug 23 '20
Rejse mens man stadig kan. Med mindre TSLA stiger til 10000 så bliver der nok bare Tesla roadtrips i Europe ;)
voersaa
voersaa Aug 24 '20
Citat fra koden

Tosset spørgsmål! Vi skal da være fuldtid på Teslaforum.dk :-D 

Vildgut
Vildgut Aug 24 '20
Godt oppe i premarket igen i dag. 

Tror desværre ikke denne tråds titel nogensinde bliver aktuel igen Mos :D

Ender nok med 500 efter splittet ;D
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »