Loading...
dk

Model S 85d som taxa? | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '14

Det er diskuteret tit her på forum.

Men der er ikke nogen der har et håndgribeligt svar til dig.

Det står ikke skrevet nogen steder så tydeligt, at der er en grænse som er ufravigelig.

fmm1000
fmm1000 Nov 1 '14
Jeg købte min nuværende Volvo xc70 af en vognmand. Den havde fået skiftet topstykke for over 50.000 kr. da den var lidt over 2 år gammel. Inden de 8 år skal man vist også forvente ny gearkasse på volvoen. Det koster også kassen. Set i det perspektiv og med 8 års garanti på Tesla batterier ville jeg ikke være bange for batterierne. <br />
<br />
Jeg forstår ikke helt den snak i medier om "Uha elbilers batterier holder ikke længe". <br />
<br />
Nej men hvad så med dieselpumper, topstykker, knækkede tandremme, gearkasser ( spørg bare VW ejere om DSG-gearkasser) osv. Reparation af disse ting på 8 år koster garanteret mere i gennemsnit end en ny batteripakke, som du så først skal bekymre dig om, når bilen er over 8 år.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Nov 1 '14
MS
MS Nov 1 '14

Så sandt - helt enig :)

Kiefer
Kiefer Nov 1 '14

Noes72: en drive unit er bilens motor, dem har Tesla skiftet rigtig mange af, og derfor har de forlænget garantien af disse til 8 år.

Batterigarantien, der har jeg læst på det amerikanske forum at det skulle være hvis batteriet kom under 70% af oprindelig kapacitet, men om det passer vides ikke med 100% sikkerhed. Tesla har ikke selv meldt noget klart ud.

Hvis du kun kan få en MB E-300 op på 18km/l gør det jo kun besparelsen større, jeg vil mene at en Tesla kører længere i byen end på motorvej.

Hvis det var mig, ville jeg helt klart tage en snak med det selskab i København der forsøgte sig med en Tesla tidligere på året og høre lidt om deres erfaringer med bilen som taxa. Een ting er hvad vi "privatbilister" siger om vores forbrug, men det er noget helt andet at bruge bilen som taxa. Det sætter lidt større krav til maskineriet.

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 2 '14

Hvad så når man får skiftet en driveunit efter 1½ år, har den nye så også 8års garanti, eller har den "kun" de resterende 6½år?

I øvrigt virker det som en super ide, rent miljømæssigt, hvis man skifter store Mercedes Taxier ud med Tesla taxier. og det er da også bare endnu et argument for at beholde afgiftsfritagelsen på Tesla.

TSLA
TSLA Nov 2 '14

@Noes72: Jeg kan introducere dig til Taxinord, hvis du ikke selv har kontakter. Jeg solgte Tesla'en til dem i Oktober 2013 og formidlede også videre salget, da de solgte den igen.

Noes72
Noes72 Nov 3 '14
Jeg har snakket med Taxinord, og bilen var efter deres opfattelse lækker, god osv.
Problemet, hvis man kan sige sådan, var at de kører 24 timers drift, 7 dage i ugen, og det har jeg kun behov for ca. hver anden weekend.
Mine bekymringer er som sagt rækkevidden, og hvor hurtigt batteriet bliver ringere.
Hvad angår reparationer på de taxaer jeg har haft indtil nu, har der stort set ikke været problemer, lidt dyser og lejer, men det er også det.
Fremadrettet bliver vi nok nødt til at køre i vores biler noget længere end bare de 2 år vi gør nu, og netop værkstedsregningerne er en af de store årsager til at netop Tesla'en er meget interessant.
ThomasT
ThomasT Nov 7 '14

Hvis du skal komme i nærheden af de 400km rækkervidde på én opladning er det nødvendigt at lade den til 100% hvilket angiveligt skulle være hårdere ved batteriet. Standardindstillingen på "charge limit" er 90%. Det giver en indikeret rækkevidde (ved "typical"-indstilling) på ca. 350km. Min pointe er, hvis du skal lade bilen til 100% hver eneste dag vil batteriet degradere hurtigere end gennemsnittet jf. Tesla.

Mvh

Thomas

Sider: « 1 2