Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

koden
koden Feb 12
Citat fra Gustavsfar1

@ledsager. Interessant spørgsmål...

Bliver måske svært at vurdere,  da nyere model s vist generelt tillader højere effekt, men hører da gerne fra ejere af nyere model s om de også har dette problem.

--------------------------------------------------------------------

Dem tror jeg bare ikke der er mange af herinde. Ejere af ny model S.

MOS
MOS Feb 12
Citat fra koden 

Dem tror jeg bare ikke der er mange af herinde. Ejere af ny model S.

Korrekt. Langt de fleste Model S ejere i DK købte i slutningen af 2015. Der er kun solgt ganske få, efter der kom registreringsafgift på.

TSLA
TSLA Feb 12

Men er der ikke solgt flere nye X efter 2016?

bskaarup
bskaarup Feb 12
Citat fra TSLA

Der blev solgt en del X i starten af 2019 da Tesla satte prisen ned i en periode.

Hilbert
Hilbert Feb 12

STATUS vedr. Gruppen, REDUCERET LADEEFFEKT/-HASTIGHED:

Der mangler en del medlemmers e-mailadresser.

Min tanke er inden alt for længe at få arrangeret et medlemsmøde på f.eks. Comwell, Middelfart for at udveksle erfaringer, forslag til handling(er) og at vælge en lille styregruppe til at stå for det videre forløb og koordinering.

Regner med at invitere til mødet, enten via e-mail til den enkelte eller måske under Teslaforums "Kommende Arrangementer". Er der nogen som har lyst til og erfaring med at arrangere et sådant arrangement og styre tilmeldinger mv. så hører jeg meget gerne via PM.

Jeg kan desværre ikke finde ud af, om man kan sende PM til flere af én gang?

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 12
PeterE
PeterE Feb 12
Citat fra Hilbert

Min tanke er inden alt for længe at få arrangeret et medlemsmøde på f.eks. Comwell, Middelfart for at udveksle erfaringer, forslag til handling(er) og at vælge en lille styregruppe til at stå for det videre forløb og koordinering.

Regner med at invitere til mødet, enten via e-mail til den enkelte eller måske under Teslaforums "Kommende Arrangementer". Er der nogen som har lyst til og erfaring med at arrangere et sådant arrangement og styre tilmeldinger mv. så hører jeg meget gerne via PM.

Lyder som en god ide, hvad med en kontakt til FDM - evt lade deres jurister tage over? Så er der også en chance for at holde sammen på gruppen istedet for at et par stykker blive købt til tavshed.
PeterE
PeterE Feb 12
Citat fra TSLA

Alt i alt omkring 300 Model X på danske plader.
HemligNemlig
HemligNemlig Feb 12

@PeterE, problemet med FDM er at de hjælper den enkelte.

Måske de kan samle sagerne sammen og lave en stor men de vil naturligvis kræve at alle er medlemmer hvilket er fair nok. Jeg er selv medlem og fået at vide de gerne vil gå ind i sagen men de ville ikke røre sager på ikke medlemmers biler da jeg spurgte.

Hilbert
Hilbert Feb 12
Citat fra PeterE
Citat fra Hilbert

Lyder som en god ide, hvad med en kontakt til FDM - evt lade deres jurister tage over? Så er der også en chance for at holde sammen på gruppen istedet for at et par stykker blive købt til tavshed.

Måske en god ide, men vil det ikke være bedre at samles og vælge blandt måske flere gode ideer?

Men du er velkommen til at høre FDM om de er interesseret - du kan fortælle dem om DRUPPEN her.

Uhørt hvis nogen sådan lader Tesla sabotere et fællesskab.

@HemligNemlig - Fair nok at man skal være medlem, men det er vel let at blive.

Ledsager
Ledsager Feb 12

Min ladekurve i dag. Havde kørt 45 km med GPS indstillet på SUC Køge. Inden da hjemmeladet til 87 km med 6 A i et par timer for at få varme i batteriet. 

Startede på SUC med 23 km. Efter 55 min opladt til 66 pct. og 270 km. Så gad jeg ikke mere. 
Det startede ellers så godt med 99 Kw men allerede ved 10 pct blev ladningen reduceret og ved 25 pct var den nede på 63 Kw. Ved 50 pct nede på 50 Kw.
Der holdt en 85 fra 2014 der efter 75 min ikke var nået op på 80 pct. Ejeren anede ikke hvad han havde krav på, og sådan er det nok med mange der ikke bruger SUC på langturen.

Ledsager
Ledsager Feb 12

Jeg deltager gerne i møde måske opdelt i øst og vest. God ide med FDM som jeg gerne melder mig ind i hvis de vil tage sagen. Vi skal nok også spille på andre strenge fx pressen. 
Deltager gerne i det praktiske og evt styre/følgegruppe. 

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 12

Er der en venlig sjæl der kunne kontakte mig evt på pm hvordan og hvad helt præcist der skal til for at aflæse batteri temp.

jeg har 2 Sjælland til Jylland og retur ture næste uge så ville kunne teste og dokumentere batteri temp, soc status, ladeeffekt og nogle mellemtider.

Har iPhone men også en Android dog uden simkort hvis det er påkrævet men så køber jeg bare et kort.

P85DK
P85DK Feb 12

FDM kender allerede til problematikken, jeg kan godt lige følge op på hvor de er i sagen og hvrodan de ser på det

Hilbert
Hilbert Feb 12

P85DK - Fint, og hør så lige om de er ved at drukne i henvendelser den sidste uge. Hvis de har fået så mange spørgsmål, at det bliver til gene/irritation for dem, kan vi måske opfordre til at man tager den lidt med ro. Her tænker jeg ikke på direkte anmeldelser.

Ved samme lejlighed må du da også gerne minde dem om gruppen her på teslaforum.

Ledsager
Ledsager Feb 12

Jeg vil også gerne kunne aflæse batteritemperaturen ligesom @HemligNemlig. Jeg er på iPhone og kan derfor ikke bruge den app der kører på Android. Er der ikke andre måder?

KimT
KimT Feb 12

TM-spy til IOS - den er dog stadig kun Beta, så man skal skrive til udvikleren for at blive indlemmet i gruppen af testere.

Kiefer
Kiefer Feb 12

I modsætning til Hilbert vil jeg mene at jo flere der kontakter FDM des bedre, så de rigtig ser hvor alvorlig mange der reelt oplever problematikken. 

De kan jo tale med lidt større vægt hvis de har 500 medlemmer med sig, end hvis det blot er 5-10 stykker der har henvendt sig.

/Martin

lauz
lauz Feb 13

Husk nu lige at få den lille detalje under billedet med...

Quote from SuneH

Fra Teslas hjemmeside i 2015

P85DK
P85DK Feb 13

Som Kiefer skriver så er det altid en fordel at have FDM med i sådanne sager, og måske kan de endda også høre hvad deres europæiske søsterorganisationer oplever.

Ang. FDM, så er vedkommende på ferie i denne uge, så forventer svar en gang i næste uge.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 13
Ledsager
Ledsager Feb 13

Forstår din kommentar til teksten under ladekurven. Det er vist lidt mere end en “variation” vi er udsat for her og sjovt nok for mange på en gang og efter en update. Vi taler om en forringelse på 30/40 pct. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »