Altså med den fart de kan bygge en hel bilfabrik, så kan det da ikke tage lang tid at gøre sådan en SC station færdig :P
Altså med den fart de kan bygge en hel bilfabrik, så kan det da ikke tage lang tid at gøre sådan en SC station færdig :P
På https://forum.supercharge.info/t/new-supercharger-dk/1019 skriver ibuza der er editor:
"4 cabinets for 16 stalls. Seems to be V3."
Jeg har hørt (lovede ikke at sige fra hvem)...
Kantsten i denne uge (uge 11)
Belægning i næste uge (uge 12)
Montering ugen efter (uge 13) "hvis de kan skaffe den trafo der er nødvendig for at M3 kan lade hurtigt."
Så noget kunne tyde på at det er V3.
Jeg kørte forbi i eftermiddag. Det regnede og der var orange og gule mænd så jeg tog ikke et billede.
De har fået det sidste grus på og sat kantsten hele vejen rundt langs kanten.
Ellers ligner det billedet fra 5/3
trafoen kan der godt være levering på.
de havde oprindeligt ønsket mere end 400v leveret fra nettet, men el værket lever kun 400v eller 10 kV.
derfor står tesla selv for 10kV trafoen, men kan så også selv bestemme lavvolt spændingen.
det medfører så også at det ikke er hyldevare.
el værket lever kun 400v eller 10 kV.
Kun? Hvad skulle de ellers levere? Der er normalt ikke noget mellem 0,4kV og 10kV
I øvrigt en super placering. Det er det der skal til, hvis uldjyderne skal overveje en Tesla, og godt for os andre når vi besøger dem. https://goo.gl/maps/Ebypdp8Hxxatzo5w9
De skal bare placere et Megapack batteri som buffer :)
https://www.tesla.com/da_dk/megapack
Virker lidt underligt at denne kommer ud af det blå, mens der har været flere annoncerede på hjemmesiden i andre byer som nu er tager af. Holstebro er stadig på hjemmesiden som på vej og har været det i flere år. Gad vide om det stadig er planen der kommer en i Holstebro, nu der kommer i Ikast..
Det finder vi nok først ud af, når Tesla opdaterer deres SuC kort med Ikast, når den på et tidspunkt snart står færdig. Så må vi se, om de fjerner Holstebro fra kortet ved samme lejlighed eller om den stadig står som "kommer snart".
Det er fedt mere flere og flere SuC'er - men dammit hvor det ærgrer mig, at 'vi' skal have vores egne. Det er fuldstændig spild af infrastruktur. Vi skriger på roaming imellem de forskellige ladeleverandører - og så har vi vores egne superchargere. Tænk hvis vi havde 10 gange så mange SuC'er og de så også var til Audi, Nissan, Fiat osv osv osv.
Jeg drømmer videre :)
Forudsat at EU vil spøtte tilsvarende beløb i Tesla's SuperChargers som de gør i Ionity og EON/Clever's netværk, så synes jeg man skal åbne for alle, evt med betaling via kreditkort og til en fair pris eks 2,5 kr/kW.
Hvis ikke EU kaster penge i Tesla's netværk, så er det fint nok at de er eksklusive.
Men Ionity, EON/Clever's og andres nærtværk delvist betalt med EU midler skal til gengæld være pålagt en fair roaming takst.
Forøvrigt valgte jeg selv forleden at benytte EON's på Haverslev istedet for Tesla's, idet jeg alligevel har EON abonnement, så ville det være tosset at betale på Tesla's. ladede med 137 kW, kom ind med 70 km efter at have kørt 300 km med et kort stop på 30 minutter midt på.
Forudsat at EU vil spøtte tilsvarende beløb i Tesla's SuperChargers som de gør i Ionity og EON/Clever's netværk, så synes jeg man skal åbne for alle, evt med betaling via kreditkort og til en fair pris eks 2,5 kr/kW.
Jeg har lige testet mit nye Eins kort. Kortet er gratis og betaling koster ikke noget ifølge min bank.
Kr, 2/kwt hos de fleste (clever, eon, has.to,be). Det synes jeg er helt OK. Ionity koster desværre kr 6.
Ja, det er en mere end fair pris. Jeg har også lige modtaget et i det tilfælde at jeg skulle få brug for at lade ved Clever (har EON abb.), men frygter lidt at de også inden alt for længe vil hæve priserne som Maingau gjorde.