Så håber jeg ikke borgmesteren er på ferie de næste tre uger :p
Jeg ladede ikke selv da jeg havde 55% og 20 km hjem til billigere strøm.
Men det er vel op til 250 kW på en 3 (og 120kW på S/X med CCS adapter. Kræver ombygning på S/X hvis bilen er ældre en 5/2019)
Er der kun CCS plugs på Ikast SUC så man ikke kan lade en S/X der ikke er opgraderet?
Er der kun CCS plugs på Ikast SUC så man ikke kan lade en S/X der ikke er opgraderet?
Jep. Sådan er det på alle V3 SC
Det kan godt være, at udviklingen går mod standard CCS stik. Men her i DK har vi en lidt speciel situation, da der er rigtig mange gamle Model S fra 2015 uden CCS her i DK. Så jeg håber stadig, der kommer de gamle Type-2 stik op på de sidste 4 standere, der er gjort klar til og som er overtrukket med røde poser på billedet.
Ellers bliver alle os gamle jo ladt i stikken, når vi kommer ud i det vestjyske.
I modsætning til ladet i stikket ;-)
Der er en artikel på: https://www.altomdata.dk/nu-kan-danske-tesla-elbiler-superoplades-endnu-hurtigere/
Ved ikke lige om man skal tage billedet med opladning på 250kW for gode varer, men der er nok en eller anden der melder tilbage hvordan det virker.
Jeg var der i morges kl 10:24, så det passer ikke. Endnu.
Men husk lige, at det kun er til Teslaer, der kan lade med CCS, inden I racer afsted i dag.
De tilbyder at montere i dag, men det er nok kun til kl 17, hvor festen med det altid venlige Tesla personale slutter, og de takker af for i dag.
ifølge tesla udsagn, kommer der ikke type 2 ladere i ikast.
de sidste 4 standere bliver også med CCS.
"God" stil fra Teslas side udelukkende at forsyne den med CCS ladestik. Super oplevelse for vores Norske turister, der kan nå deres destination ved vesterhavet via Ikast SUC - lige indtil de holder der med fladt batteri og uden stik der passer! Mange prædikater kan hæftes på Tesla, men kundevenlige er ikke et af dem.
Ikast vil slet ikke optræde på kortet på de gamle S/X med mindre den er CCS opgraderet.....
@Kim T
Taget til efterretning. Så er betjeningen af mange af Teslas kunder i Vestjylland blot ligeså ringe som den hele tiden har været. Efter stor opmærksomhed på landsdækkende medier om nye SUC i Esbjerg og Holstebro har vi i 4 år været på coming soon, for nu at have fået en næse på længde med Pinocchios. Mit indtryk af kundevenligheden er uændret.
@ Selsoe
Lynhurtig opladning er en saga blot for os der ufrivilligt har fået opdateret software i S modellerne.
Som et utilstrækkeligt plaster på såret kunne Tesla uden store omkostninger have tilbudt os eks. 4-6 ladestandere på de nye SUC - alternativt gratis opdatering til CCS.
@Dec14 - Det er hele Vestjylland der er nedprioriteret af samtlige aktører på markedet !
Sperto har DC ladere i Søndervig, Ringkøbing og Skjern, så helt goldt er det ikke i vest