Loading...
dk

Supercharger Ikast - bekræftet | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jul 17 '20

Så håber jeg ikke borgmesteren er på ferie de næste tre uger :p

bskaarup
bskaarup Jul 21 '20

Så lades der i Ikast

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 21 '20
Micmex
Micmex Jul 21 '20

Super, med hvor mange kW?

bskaarup
bskaarup Jul 22 '20

Jeg ladede ikke selv da jeg havde 55% og 20 km hjem til billigere strøm.

Men det er vel op til 250 kW på en 3 (og 120kW på S/X med CCS adapter. Kræver ombygning på S/X hvis bilen er ældre en 5/2019)

webercarbmann
webercarbmann Jul 22 '20

Er der kun CCS plugs på Ikast SUC så man ikke kan lade en S/X der ikke er opgraderet? 

bskaarup
bskaarup Jul 22 '20
Citat fra webercarbmann

Er der kun CCS plugs på Ikast SUC så man ikke kan lade en S/X der ikke er opgraderet? 

Jep. Sådan er det på alle V3 SC 

MOS
MOS Jul 22 '20

Det kan godt være, at udviklingen går mod standard CCS stik. Men her i DK har vi en lidt speciel situation, da der er rigtig mange gamle Model S fra 2015 uden CCS her i DK. Så jeg håber stadig, der kommer de gamle Type-2 stik op på de sidste 4 standere, der er gjort klar til og som er overtrukket med røde poser på billedet.

Ellers bliver alle os gamle jo ladt i stikken, når vi kommer ud i det vestjyske.

I modsætning til ladet i stikket ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 22 '20
Micmex
Micmex Jul 22 '20

Der er en artikel på: https://www.altomdata.dk/nu-kan-danske-tesla-elbiler-superoplades-endnu-hurtigere/

Ved ikke lige om man skal tage billedet med opladning på 250kW for gode varer, men der er nok en eller anden der melder tilbage hvordan det virker.

Forummets indlæg er redigeret af Micmex Jul 22 '20
KimT
KimT Jul 22 '20

Det ser rigtig nok ud. Du kan bare google ladekurven på 250kW.

Her første hit :

På billedet står SoC til 18% - på ovenstående kurve kan man se at den kort tid efter begynder at falde.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 22 '20
KimT
KimT Jul 22 '20

Nej - sidste til Ikast har en S/X.........

DeaconWP
DeaconWP Jul 22 '20

Jeg var der i morges kl 10:24, så det passer ikke. Endnu.

Men husk lige, at det kun er til Teslaer, der kan lade med CCS, inden I racer afsted i dag.

De tilbyder at montere i dag, men det er nok kun til kl 17, hvor festen med det altid venlige Tesla personale slutter, og de takker af for i dag.

CanEl
CanEl Jul 22 '20

ifølge tesla udsagn, kommer der ikke type 2 ladere i ikast.
de sidste 4 standere bliver også med CCS.

Dec14
Dec14 Jul 23 '20

"God" stil fra Teslas side udelukkende at forsyne den med CCS ladestik. Super oplevelse for vores Norske turister, der kan nå deres destination ved vesterhavet via Ikast SUC - lige indtil de holder der med fladt batteri og uden stik der passer! Mange prædikater kan hæftes på Tesla, men kundevenlige er ikke et af dem.

KimT
KimT Jul 23 '20

Ikast vil slet ikke optræde på kortet på de gamle S/X med mindre den er CCS opgraderet.....

Dec14
Dec14 Jul 23 '20

@Kim T

Taget til efterretning. Så er betjeningen af mange af Teslas kunder i Vestjylland blot ligeså ringe som den hele tiden har været. Efter stor opmærksomhed  på landsdækkende medier om nye SUC i Esbjerg og Holstebro har vi i 4 år været på coming soon, for nu at have fået en næse på længde med Pinocchios. Mit indtryk af kundevenligheden er uændret.

Dec14
Dec14 Jul 23 '20

@ Selsoe

Lynhurtig opladning er en saga blot for os der ufrivilligt har fået opdateret software i S modellerne.

Som et utilstrækkeligt plaster på såret kunne Tesla uden store omkostninger have tilbudt os eks. 4-6 ladestandere på de nye SUC - alternativt gratis opdatering til CCS.

KimT
KimT Jul 23 '20
@Dec14 - Det er hele Vestjylland der er nedprioriteret af samtlige aktører på markedet ! Nu er vi på Rømø, og der er jo intet i miles omkreds, og vi har ingen mulighed for at lade på destinationen. Mærkligt at der på Sild - som vi var på i dag - var over 40 ladestandere, så vi fik da en smule strøm inkl 2 x 8kWh på færgeturen. Men det er vist hele Tyskland de har mandet sig op, og fået investeret i ladestandere.
bskaarup
bskaarup Jul 23 '20
Citat fra KimT @Dec14 - Det er hele Vestjylland der er nedprioriteret af samtlige aktører på markedet !

Sperto har DC ladere i Søndervig, Ringkøbing og Skjern, så helt goldt er det ikke i vest 

jramskov
jramskov Jul 25 '20
Kort visit forbi Ikast SuC på vej hjem fra Thy. 

jramskov
jramskov Jul 25 '20
Hastigheden falder dog ret hurtigt. Der er blæser i hver enkelt stander.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jul 25 '20
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »