@jramskov
Helt sikkert både relevant og interessant. I den grad, at jeg gerne ville vide mere :-)
@jramskov
Helt sikkert både relevant og interessant. I den grad, at jeg gerne ville vide mere :-)
Fedt at Tesla snart løser et problem de ikke anerkender eksistensen af*
* ironi og skepsis kan forekomme
Nu er det jo ikke kun lige om den kommer op og snuse til 100 eller 120kW... Come on. Det er den samlede lade tid. Hjælper jo ikke en skid, at den rammer 120kW ved 18%, og ved 25% er den så på 75kW. Det er alt for nemt kun at have fokus på det.
Nu er det jo ikke kun lige om den kommer op og snuse til 100 eller 120kW... Come on. Det er den samlede lade tid. Hjælper jo ikke en skid, at den rammer 120kW ved 18%, og ved 25% er den så på 75%. Det er alt for nemt kun at have fokus på det.
Hvis den ved 25% allerede kunne være ladet op til 75%, ville jeg da være godt tilfreds - selv med nuværende ladehastighed. ;->
Det med korrekte enheder...
Det er vist ikke første gang Tesla får stukket en sludder for en sladder afsted til disse "Tesla ejere klubber" Må nok indrømme jeg har ikke meget fidus til dem. De virker mere som fan-grupper end som nogen der tør tage en egentlig diskussion med Tesla.
Min hustru havde får snart et års tid siden en snak med en fra den tyske ejer-gruppe. Og der måtte man jo altså ikke kritisere Tesla fik hun at vide...!
Det er nu anden gang de melder ud at i næste software-version er Chargegate løst. Og det ser allerede nu ud til at flere skriver de har fået ny version hvor det ikke er løst. Men hvis Tesla siger "Chargegate" er løst, så indrømmer de jo også at de rent faktisk HAR ændret på bilerne....
Den dag Tesla kommer og siger, nu kan i lade fra 20% til 80% på 30 minutter igen, så kan de sige det er løst. Det med at sige, at nu kan du igen peake på 120KW i 2 sekunder holder jo ikke en pind...
Tesla ville aldrig fra officiel side fortælle disse fangrupper noget og jeg giver minus for lokale insidere, da de ingen idé har om hvad der bliver og ikke bliver arbejdet på i udviklingsafdelingen i Freemont.
Mere end 100 deltager nu i gruppesøgsmålet, som retten nu har sat svarfrister til Tesla på.
Helt enig. Lad os ikke hæfte os ved rygter og spekulationer. Vi vil se handling og resultater. I Norge er det også "forbudt" at skrive Teslanegative kommentarer i det største forum. De bliver simpelthen fjernet. Jeg har fx prøvet at skrive om det danske gruppesøgsmål. Det nåede aldrig at blive offentliggjort. Derfor er der heller ikke flere end 30 deltagere i den tilsvarende sag om nedsat ladehastighed i Norge.
Fordi mange ejer, især Tesla Fan Boys, har aktier i Tesla. Så man høster egen vinding først.
Ja er måske derfor. Har selv en relativt stor andel Aktier i tesla, men det burde da ikke afholde folk fra at miste deres selvrespekt.
Samme forbud gælder ikke i de danske grupper, men mindst én af admins er vist også ramt af "fænomenet".
Den slags 'forbud' hører ingen steder hjemme i en åben debat, og det er klar mit indtryk at der på teslaforum.dk er højt til loftet.
Fordi mange ejer, især Tesla Fan Boys, har aktier i Tesla. Så man høster egen vinding først.
Jeg er også meget eksponeret i Tesla aktier og netop derfor skal de opdrages lidt. Det hedder konsekvenspædagogik.
Den slags 'forbud' hører ingen steder hjemme i en åben debat, og det er klar mit indtryk at der på teslaforum.dk er højt til loftet.
Enig. Deler dit indtryk, det er heldigvis ikke et problem på denne side.
Nu er Teslas aktier trods alt også lidt "sjove" Firmaet både skuffer og overstiger analytikernes forventninger :)
F.eks. her i forgår. Man sælger flere biler og har højere overskud end de forventer, men indtjeningen pr. aktie skuffer... Man kan bare ikke gøre alle galde.
OG så er det her forum vist det eneste i verden der i den grad tillader brugerne en fri mening. Hvilket jeg selv holder rigtig meget af her :)
På TMC har man f.eks. smidt Jason Hughes ud for at være for kritisk overfor Tesla...
Nu skal du også huske at tæt på 20% af deres rapporteret overskud er på salg af bitcoins, så derfor skuffer indtjeningen pr. aktie jo reelt ekstra meget
Så en Video med Teslabjørn der bøvler lidt med ladehastigheden på "Milleniumfalken"
https://www.youtube.com/watch?v=ZJhWhfn2ASQ&t=206s
Fortsættelse følger snart...
Så at der var en Model S P85 2012 Signature der havde købt nyt batteri hos Tesla. Han havde betalt $20.000 for et af de nye 90kWh 350V batterier, hvilket skulle give ham ca. 480 km rækkevidde.
Han blev også tilbudt et refurb'ed gammelt 90kWh 400V batteri til $16.000, men valgte altså det nye som er et ægte 90kWh batteri.
Partnummer er 1014116-00-B, hvor 1014116-00-A er det nye 85kWh batteri.