Hej
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber een af jer kan svare på, inden jeg evt. går med i gruppesøgsmålet;
1) Findes der vitterlig ikke dokumentation på, at der findes en dom fra Norge?
2) Kan man i princippet ikke bare vente på hvad dommen bliver i DK og så selv lægge sag an efterfølgende, eller lukker den mulighed hvis man ikke er med i første runde?
Hvad med alle de andre sager hvor Tesla har betalt erstatning til dem, som har lavet en sag / klage. Tesla sørger for der kommer mundkurv på, så kun dem, som er med, får noget.
Eks. kan nævnes sager, med P85DL som ikke har de 700+ HK som de var solgt med.
Eller dem som fik penge, for at Tesla har solgt alle deres 85 og 90 modeller med at skulle have 85 og90 kWh batteripakke - hvilken ikke en eneste bil har. 85 har fysik maks81,4kWh batteri og 90, har lidt over de 85kWh. Der er der nogen som har fået erstatning for falske oplysninger fra Tesla.
Hvorfor tror du at de har ændret det til standard og long range nu? Så har de intet lovet af kWh og kan ændre det lige som det passer dem.
Så nej, du kan være sikker på, du ikke blot kan skrive en mail og henvise til at nogen har fået noget. Da du nok ikke engang får at vide at nogen får noget.
Min sympati for mundkurvsaftaler er forholdsvis lille, men når det er sagt så er mange af os til salg, bare beløbet er stort nok... men husk alligevel at Tesla på ingen måde kan tvinge folk til at tage imod kompensation og skriver under på en fortrolighedsklausul.