Loading...
dk

Hvad laver de engetlig i Holland? | Tesla Forum

Maho
Maho Nov 5 '14

Juhuuu!! Status netop ændret til "Produktion færdig, din Model S er nu blevet afsendt fra fabrikken". Hvilken milepæl på denne uendelige lange rejse :-)

Nu skal den så bare en tur med jollen til Holland for at blive færdigsamlet 

Er der nogen som ved hvad de præcist laver/samler i Holland? Hvor mange dele er bilen i lige nu og er nogle af delene allerede i Holland (fx kabinen eller tilsvarende)?

Nu bliver ventetiden for alvor svær, he he.. 

 

Kristian70k
Kristian70k Nov 5 '14

hehe.. ja de skal nok med den samme båd.. tror først de pakker den til afrejse den 10 november.. med ankomst den 28 november.. puha der er lang tid til.. 

KS
KS Nov 5 '14
Bilen bliver transporteret uden hjul, bagtøj og batteri. Det er demonteret på fabrikken inden afsendelse - efter test - og sendt i container ved siden af. Når det hele ankommer til Holland bliver bilen samler med dens modpart, og sendt på lastbil til DK.
Så er det ikke en færdig bil, og der skal vist nok kun betales 6% importafgift i EU i stedet for 10 som der ellers er på biler uden for EU. Hurra for fri konkurrence og små trick
TMD
TMD Nov 5 '14
Jeg har hørt, at de afmonterer batteri og drive unit i USA inden afgang. De tre "komponenter" forenes så igen i Holland til en hel bil. Noget med at undgå importtold af bil.
Maho
Maho Nov 5 '14

Ja Kristian, vi har stort set fulgtes ad fra start, så vi ses sikkert på Kirstinehøj en gang i december :)

Ken og TMD, interessant, smart lille trick, giver god mening!

Er der nogen som ved og der kommer flere status her efter produktion ala "din bil er nu ankommet til Holland eller lignende?

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Maho Nov 5 '14
Hookmaker
Hookmaker Nov 5 '14
Det gør der ikke. Der kommer en status a la "din bil klargøres nu til udlevering" - denne følger sansynligvis færdiggørelse i Tilburg.
Werge
Werge Nov 5 '14
Kristian70k, hvordan har du fået opsnappet informationer om båden ?
Vil tro min så også er med der. Vi må have et nr på den båd, så vi kan følge den på en app.
/Werge
Nommensen
Nommensen Nov 5 '14
Der står: "din model S forberedes nu til at blive afhentet eller leveret"

Jeg får min den 18 og denne besked er lige kommet op
Kiefer
Kiefer Nov 5 '14

Så står din bil nok ude ved Tesla i Kastrup og venter på de kan udlevere den, nu er det ved at være tæt på :-)

/Martin

TMD
TMD Nov 8 '14
Skrev lige med Anna i torsdags, og hun meddelte, at "Den får denne status, når den er i Holland". Jeg var også ved at varme op til en tur omkring Kastrup, indtil hun samtidig meddelte, at "Den således indtil videre ikke er klar før den aftalte dato" (20/11 i mit tilfælde). Det er jo næææææsten ikke til at holde ud ;)
Hookmaker
Hookmaker Nov 8 '14
Du må true med at campere foran porten, det gjorde jeg og så kom der skred i sagerne...;-)
TMD
TMD Nov 8 '14
Haha!! Det skulle de alligevel ikke have noget af ;0) Det er sq også noget af en omgang man er igennem, inden maskinen lander i indkørslen. Vi snakker ihvertfald et helt år, hvor spændingen bygges op og for så at kulminere i et laaaaaangstrækt leveringforløb med diverse opdateringer, som man dagligt lurer efter nyt på 'mytesla'. I mellemtiden har jeg søgt trøst i forum mig her og forum mig dér, reviews, artikler, ja alt hvor der stod Tesla eller Elon Musk er dyrket og solgt videre til familie og omgangskreds. Nu skal det bare se og blive d. 20/11, så jeg kan komme ud og køre landet tyndt i min drømmebil...
Forummets indlæg er redigeret af TMD Nov 8 '14
LarsH
LarsH Nov 8 '14
Citat fra TMD Haha!! Det skulle de alligevel ikke have noget af ;0) Det er sq også noget af en omgang man er igennem, inden maskinen lander i indkørslen. Vi snakker ihvertfald et helt år, hvor spændingen bygges op og for så at kulminere i et laaaaaangstrækt leveringforløb med diverse opdateringer, som man dagligt lurer efter nyt på 'mytesla'. I mellemtiden har jeg søgt trøst i forum mig her og forum mig dér, reviews, artikler, ja alt hvor der stod Tesla eller Elon Musk er dyrket og solgt videre til familie og omgangskreds. Nu skal det bare se og blive d. 20/11, så jeg kan komme ud og køre landet tyndt i min drømmebil...
 

Jeg kommer her med et råd, som jeg selv har brugt. Lad være med at tjekke online status på bilen konstant, man bliver bims i hovedet og besat :-) Vent til du får besked fra Tesla om at bilen står klar, så bliver du glad og så har du også haft andet at bruge tiden på ind til da, end at tænke på den 24-7. Been there, done that. Man burde indlægges :D

Hookmaker
Hookmaker Nov 8 '14
Haha Lars, det funker ikke. Vi bliver alle sammen syge...;-)
LarsH
LarsH Nov 8 '14
Citat fra Hookmaker Haha Lars, det funker ikke. Vi bliver alle sammen syge...;-)
 

Men hvis man synes leveringstiden på en Tesla er slem, så prøv at bestilt italiensk. Jeg ventede 18 måneder fra bestilling til levering og skal du have en i dag, så er ventetiden + 2 år :-) 

Maho
Maho Nov 9 '14
Efter denne omgang skal jeg ALDRIG vente 2 år på en bil. Glæder mig til snart at blive raskmeldt, har været Tesla-syg i 3 måneder, ikke fedt (og så alligevel :-))
FrederikC
FrederikC Nov 9 '14
Det stopper aldrig - det er kronisk :P
Maho
Maho Nov 9 '14

Frygter det også :-)