Loading...
dk

Blå CEE adapter | Tesla Forum

TeslaFreak
TeslaFreak Apr 12 '16
Frederik, Så har jeg taget fejl. Jeg var sikker på at UMCen ikke kunne mere end 16A. Men det må så kun være når det er 400V/3 faser.
CanEl
CanEl Apr 12 '16
@thvestergaard mm.

du kan ikke få mere end 16A gennem det røde stik, fordi der er en modstand der fortæller umc-en hvormeget den kan få. det samme gælder også for de blå stik. der er forskellige modstande i 16A og 32A stik. de har også forskellige diameter. umc ved at kablet er et 16A kabel, så et 32A stik skal bruge flere ledere. hvis regnestykket skal passe, skal nul bruge 2 ledere, og fasen skal bruge 2 ledere for at holde. så der er ikke nok ledere til at få 48A igennem kablet som en nævnte. og nej man kan ikke trække 3x16A igennem 3 ledere og tilbage i en nul, når det er en 1 faset installation. det kan kun lade sig gøre i en 3 faset installation.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Apr 12 '16
thvestergaard
thvestergaard Apr 12 '16
Tak for svarene. En blå CEE "studs" til UMC'en i 32A udgave skal på ønskesedlen.

En Type2 med 1 fase der leverer 32A, burde kunne lade sig gøre, men det er nok ikke noget man finder ret mange steder.
FrederikC
FrederikC Apr 12 '16
thvestergaard, jeg mener jeg har en ekstra "studs" at ligge. Send mig en PM.
fmm1000
fmm1000 Mar 20 '17
Den der blå adapter man kan købe inde ved Tesla som sættes på UMCen istedet for det røde kraftstik, kan det bruges til opladning i Norge og England, eller kræver det i tillæg en norsk og eller engelsk UMC.
ErikBH
ErikBH Mar 22 '17
Quote from fmm1000 Den der blå adapter man kan købe inde ved Tesla som sættes på UMCen istedet for det røde kraftstik, kan det bruges til opladning i Norge og England, eller kræver det i tillæg en norsk og eller engelsk UMC.

den går i alle UMC'er. Og jeg vil tro mene du vil kunne lade, selv i norge, med en ikke norsk UMC. Jeg har den blå 32A, du må gerne prøve om den passer (eller låne hvis det kun er en engangsfornøjelse, bor i Vejle).

vh, ErikBH 

Hilbert
Hilbert Jul 4 '17

Er der én her på forum som ved om man fra sin Tesla UMC kan lade en Nissan Leaf med 16A via hans Type 2 / Type 1 ladekabel?

Stikkene (Type 2 hun/han) passer sammen - men virker det?

Ellers må vi leve med Leafens mormorkabel, som kun giver 10A (næsten 15 timer for 100% - 27kWh).

Har sendt PM til Martin Kiefer, da han han vist har haft Leaf og Tesla samtidig.

 

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Jul 4 '17
P85DK
P85DK Jul 4 '17

havde en låne e-UP på et tidspunkt. Stik var det samme, den viste aktivitet i displayet i bilen, men der kom intet på ...

Hilbert
Hilbert Jul 4 '17

Tak for indspark. Håber at Leafen er mere tolerant.

For en sikkerheds skyld, må vi nok hellere købe ind til morgenmad OG frokost til de overnattende gæster;)

DeaconWP
DeaconWP Jul 4 '17

Hilbert, du kan ikke sætte et kabel i forlængelse af en Tesla UMC. Det vil ikke virke, selvom det er et HUN Type 2 stik på din Tesla UMC, og et HAN Type 2 på det kabel.

De stik forbindelser, der skal være der, for at lade boksen kan måle den godkendelses modstand der er i kablet/bilen er ikke lange nok til, at et kabel kan sættes i forlængelse af et andet kabel. Af sikkerhedsmæssige årsager.

DeaconWP
DeaconWP Jul 4 '17

Kan dine gæster ikke hurtiglade på vejen hjem, hvis de mangler lidt til de sidste kilometer, så du sparer silden osv til en frokost?

 ;-)

Hilbert
Hilbert Jul 4 '17

Tak - den forklaring æder jeg.

Syntes også at Type 2 forbindelsen virkede helt løs.

Bianco
Bianco Jul 4 '17

Teslas type2 stik på bilen er også dybere end standard type2 for at kunne tage mere DC (supercharger). 

Det kan være at Tesla UMC'en er lavet med Tesla-længde type2 stik, så det i praksis ikke kan bruges til andre biler?

DeaconWP
DeaconWP Jul 4 '17

Jeg har hørt, at man kan lade alle type 2 biler med en Tesla UMC. Så det er kun, når du bruger Supercharger, at sik benene er længere, så du får større kontakt flade i forbindelsen.

P85DK
P85DK Jul 5 '17
Quote from DeaconWP

Jeg har hørt, at man kan lade alle type 2 biler med en Tesla UMC. Så det er kun, når du bruger Supercharger, at sik benene er længere, så du får større kontakt flade i forbindelsen.


 

Det kan jeg så med sikkerhed sige er forkert. Men jeg ved at man kan med en Tesla Destination Charger.

Kiefer
Kiefer Jul 6 '17

Hilbert: Jeg har aldrig forsøgt mig med at lade en Nissan via en UMC. Men en Nissan kan jo lade med Chademo fra både Clever og EON, har dem du får besøg af ikke et abb fra et af de steder, så vil det jo kun kræve en halv times opladning f.eks. ved en lader ved motorvejen?

Destination charging boksene kommer i to udgaver, en hvor der er et klistermærke hvor der står "Tesla only" og en hvor der står "All vehicles". Jeg vil tro de begge kan fungere på alle biltyper.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 7 '17
Sider: « 1 2