Kære Tesla Forum,
Jeg skal holde sommerferie i næste uge (Uge 29) ved Udsholt strand i Nordsjælland.
Nogen bud på hvordan man kan lade i dette område? Ser kun ud til at sommerhuset har jordforbindelse ved komfuret (400V).
Mvh
Mahler
Kære Tesla Forum,
Jeg skal holde sommerferie i næste uge (Uge 29) ved Udsholt strand i Nordsjælland.
Nogen bud på hvordan man kan lade i dette område? Ser kun ud til at sommerhuset har jordforbindelse ved komfuret (400V).
Mvh
Mahler
Dejligt med en ferie i det nordsjællandske. Jeg har selv holdt ferie nogle gange i Rågeleje, og ladningsmæssigt er det noget hø. Sommerhusene har nærmest aldrig jord andet end ved komfurerne, og der er ikke mange offentlige standere. Der er en Clever-stander i Gilleleje, men den er ret populær, så nærmeste alternativ er måske Hillerød.
Jeg har selv ladet ved en plugshare-deling i Gilleleje, men den kan jeg ikke finde på kortet længere.
Ikke meget hjælp, men god ferie...
Venlig hilsen
Silden
Så sæt den til at lade ved komfuret. Det kræver bare det rigtige stik/adapter. Spørg gerne, hvis du er i tvivl mht. stik/adapter.
Komfur stik er rigtig godt at bruge, for det er faktisk altid lavet til at trække 16 amp, og der er altid jord.
Har tre gange lejet sommerhus hvor vi trak 16 amp på komfurstikket i adskillige timer uden problemer.
https:///...nge/adaptor-flad-cee
Helt enig med Jacob. Når jeg er hos svigerfamilien i det jyske, bruger jeg også det flade komfurstik. Og selv ved 10A på tre faser giver det jo (10 x 3 x 240)= 7,2 kW, hvilket jo giver en fuld tank på 10 timer.