Jeg ved godt der er flere mere eller mindre ældre tråde omkring valg af eludbyder... Men det kan jo være der er kommet noget nyt? Måske har jeg helt taget fejl ift. at jeg tror Eon og Clever fastpris er for dyrt ift. forbrug?... Hvad synes i?
Lidt om vores situation:
Skal have vores første hjemmelader. Vi har kun haft Model 3 LR i et par måneder og, bortset fra bilferie rundt i Tyskland, har forbruget været lavt. I sommerhalvåret kører jeg mest på MC til job. Nu nærmer vinteren sig, MC bliver gemt væk og elbilen vil få et større forbrug (inkl. opvarmning/preconditioning og generelt dårligere W/km økonomi)... Hjemmelader vil være den optimale løsning.
*Har indtil videre valgt at blive skrevet på venteliste til Sperto's bonusboks. Synes umiddelbart godt om boksen og tilbuddet så hvis/når refusionsordningen udløber køber jeg den fri. Regner med der går nogle uger endnu før Sperto får den på lager.
*Bor i et lille rækkehus og de seneste 2 år har der været et gennemsnitling strømforbrug på 200 kWh pr. måned => 2400 kWh pr. år. Og nej vi lever ikke specielt spartansk, men med 2 udearbejdende voksne og en teenager på halv tid så er det begrænset hvor meget forbrug der er.
*Har desværre hverken elopvarmet hus, jordvarme, solceller eller vindmølle.
*Nuværende eludbyder er SEAS. Det er noget med en "global klima" pakke hvor vi giver en smule ekstra pr. kWh imod at SEAS investerer det i globalt klima halløj.
*Tidligere ICE bil kørte i snit 20.000 km om året. Da det bare er så meget mere lækkert at køre bil så forventer jeg at det godt kunne blive til 25.000 km.
Har hørt om at Modstrøm har gratis el om natten, men efter at have søgt lidt i forummet kan jeg se at der ikke rigtigt er nogen der har kunnet dokumentere at de rent faktisk har sparet noget.
I forhold til ovenstående... KAN det overhovedet betale sig at shoppe efter anden eludbyder? Vil det, pga. at afgifter og moms er den største del af elprisen, ende med at vi kun sparer få hundrede kroner om året på at bruge tid på at shoppe rundt efter el?
Er det HELT hul i hovedet ikke bare at gøre som de fleste med fastpris Eon eller Clever? Når jeg lige sidder og roder med lommeregneren så kan jeg bare ikke se at vores elbilsforbrug kommer op i de tal?
Beklager på forhånd hvis det er en gentagelse af andet der er skrevet...