Loading...
dk

Maximum battery charge level reduced. | Tesla Forum

MOS
MOS Oct 30 '20
Citat fra HemligNemlig Tesla anbefalede at køre den til 0% og lade igen til 100% så den kan kalibrere, resultatet er blot at den er kommet endnu længere ned i range

Kalibreringen burde blive bedre, således at den viser mere præcist, f.eks. når du nærmer dig 0%. Det kan være rart at vide, om 0% på displayet betyder, at der måske lige er en reserve på 5 km tilbage, eller om man f.eks. ville kunne køre 30 km længere. Eller i værste fald, at den allerede løber tør, når displayet viser 5%.

Den virkelige kapacitet på batteriet falder formentlig en lille smule, hver gang man laver denne øvelse med at aflade til 0% og oplade helt til 100%. Det er ikke noget, cellerne har godt af, så man skal nok ikke gøre det for tit, da cellerne slides.

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 30 '20
Korrekt, men jeg er overbevist om at mine nu 50+km på Max range er forsvundet med 2020.40.3
Men mange kører jo med % visning og har ikke lagt mærke til det.
Faktum er at min bil ikke kan lade til mere end 320km og det er jeg naturligvis ikke tilfreds med.
Nu afventer jeg et sidste skud fra Tesla ellers bliver den sat til salg eller kørt til den dør helt det har jeg ikke helt besluttet endnu. Bilen kan ikke anvendes til mit formål længere.
Dieselosaurus
Dieselosaurus Oct 30 '20
Citat fra HemligNemlig ...Faktum er at min bil ikke kan lade til mere end 320km 

Det er godt nok vildt. Hvilken model/årgang er det du har? Min 70S/2015 (106,000 km) har i al fald 345 km typical range. Hvilket er et tab på 20km fra start - dog muligvis er km/kWh ændret en del gange fra Teslas side, så det som MOS påpeger er elastik i metermål.

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 30 '20
S85 fra 2015.

Er der ikke nogen der evt kan checke om de ser en ændring i range ved 2020.40.3
Der er mange der kører med % visning der evt ikke har opdaget det.
NOELON
NOELON Oct 30 '20

Kører på 2020.36.3 og har 336Km ved 90%. P85DL 1985 265.000Km  . Vil checke med det samme når den opdateres.

Kiefer
Kiefer Oct 31 '20

Er lige kommet på 2020.36.3 og lader til 324 ved 90% typical. Men det har jeg gjort i nogle måneder nu, det har ikke haft ændret sig med de sidste softwareversioner. 

Bilen har kørt 202.000km.

/Martin

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 31 '20
Men Kiefer det er 2020.40.3 jeg fik for xa 1-2 uger siden jeg er sikker på har gjort det så jeg har brug for at høre for andre med den fw

324 er det jeg kan få ved 100% nu :(
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Oct 31 '20
Kiefer
Kiefer Oct 31 '20

Sjovt der kan være sådan en forskel i versionerne, min fik 2020.36.11 sidste uge, og du har allerede været på 2020.40.3 i et par uger...

Havde du ikke lige fået "nyt" batteri i bilen?

/Martin

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 31 '20
Jo og der ladede den fint op til det den kunne før nu har den mistet over 50km og eneste forskel er den nye fw. Tesla siger bare alt lyser grønt og jeg skal betale 1300kr i timen hvis jeg vil have dem til at kigge mere på det men de kan ikke forklare præcis hvad de vil gøre og så ved vi jo alle godt hvad resultatet er.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '20

Hemlignemlig. Er du tilmeldt søgsmålet?

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 4 '20

Jeg har valgt at kaste håndklædet i ringen
Tesla-Mig 1:0

Jeg orker ikke mere og det sidste tiltag hvor bilen nu har så lav range (320km) grundet fw update satte sidste søm i kisten. Dette på trods af ombyttet batteri for 2 mdr siden. 
Tesla gør det bare for at passe på mit batteri, men det er nemmere at parkere bilen i garagen nu så sker der ikke noget med den. 

Eon bliver afmeldt og resten af tiden til bilen enten er kørt død eller solgt bliver den opladet på Suc.

Så det bliver enten et leaset fossil monster fra Grand Turismo eller en elbil fra Porshe eller Audi.
Jeg er færdig med dårlige Tesla undskyldninger, Der er ikke rigtigt noget tilbage længere hvor Tesla er i front og jeg orker ikke være beta tester mere.

God vind til jer alle fremover.

MOS
MOS Nov 4 '20

@HemligNemlig

Jeg ved ikke, om du er med i gruppesøgsmålet mod Tesla. Men det burde du overveje. Hvis du skal sælge din Tesla, så er brugtværdien nok væsentligt reduceret. Og det er netop det, søgsmålet skal rette op på ved at kræve erstatning for værdiforringelsen.

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 4 '20

@MOS, nej med at kaste håndklædet mente jeg totalt, jeg har givet op. Jeg er ikke med.

Dec14
Dec14 Nov 4 '20

@HemligNemlig

Du bestemmer selvfølgelig helt selv, men når du føler dig forurettet vil det da være naturligt at gå med i gruppesøgsmålet. Du skal ikke selv slås med Tesla - hvilket jeg har fuld forståelse for du ikke orker - det står advokaten for. Summen der skal erlægges for at være med er yderst rimelig og helt ubetydelig i forhold til vor meget bilernes værdi er blevet forringet. Endelig er der noget helt forjættende ved at få ret over en stor og magtfuld modstander, der forsøger at løbe fra ansvaret. Håber du alligevel får lyst til at være med.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 4 '20
Så har jeg også modtaget standardsvaret fra tesla på den forlængede ladehastighed og givet følgende svar tilbage.

“Tak for standardsvar. Forvent at høre fra advokat snarest”
Johannelund
Johannelund Nov 8 '20
393 ved 100% dog udregnet ved opladning til 80% Tms85d fra sep 2015<br /><br />
Har kun fået SUC 2 gange, da jeg ikke gider spilde tid på SUC og får min ca, 30 øre i overrefusion ved opladning om natten via CLEVER<br />
Så jeg er heller ikke med
Software 40,3
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Nov 8 '20
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 8 '20
Hvilken firmware johannelund? Jeg har mistet kapacitet ved 2020.40.3
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Nov 8 '20
AllanOlesen
AllanOlesen Nov 8 '20
Quote from HemligNemlig Hvilken firmware johannelund? Jeg har mistet kapacitet ved 2029.40.3 

Det er vel også forventeligt med lidt kapacitetstab efter 14 års kørsel.  

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 8 '20
Visse vasse lol, rettet
MOS
MOS Nov 8 '20
Citat fra AllanOlesen
Quote from HemligNemlig Hvilken firmware johannelund? Jeg har mistet kapacitet ved 2029.40.3 

Det er vel også forventeligt med lidt kapacitetstab efter 14 års kørsel.  

Er der virkelig nogen, der har kørt Tesla i 14 år!? 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »