Loading...
dk

Autostole | Tesla Forum

Hejgaard
Hejgaard Nov 9 '14
Nogen erfaringer m autostole? Hvad passer godt til S85? Jeg skal købe to nye til den kommende Tesla S.
Bianco
Bianco Nov 9 '14

Du køber bare de sikreste Tænk kan finde, der er rigeligt plads.

Og så vil jeg anbefale to stk. 5" rigid med mindre du og konen begge er slangemennesker :-)

https:///...-seat-belt-extender/

FrederikC
FrederikC Nov 10 '14
Ikke alle autostole passer - vent evt med at købe stolen til du har bilen.
Udfordringen består i at der mod dørene er en bue op i læderet så stolen kan ik komme helt ud til kanten, er den så for bred i bunden kan du ikke komme til selen, ligemeget om der extender på eller ej. Taler af erfaring.
Hejgaard
Hejgaard Nov 10 '14
Mange tak for svar begge to. Godt at have nogen at spørge. :-)
TMD
TMD Nov 10 '14
Jeg er blevet i tvivl om de her seatbeltextenders er lovlige til brug med autostole?
Bianco
Bianco Nov 10 '14

Jeg ved ikke om de er lovlige, men de virker meget solide.

Kiefer
Kiefer Nov 11 '14

Der er ISOFIX beslag i bilen til autostolene.

Vi har to Römer autostole siddende i bilen uden problemer, den ene er med side impact beskyttelse og de kan godt være på bagsædet, ISFOX beslag er jo en standardstørrelse så alle stole med ISOFIX beslag passer til bilen.

Det der så er i det, er at det er næsten umuligt at få sikkerhedsselerne til at passe da de sidder så tæt på beslagene at det er helt i skoven. JEg har også sat et par seleforlængere i af flere årsager:

1. man skal ikke høre på konstant larm fra bagsædeselealarmen

2. Det er muligt for børnene selv at tage selen af og på med seleforlænmger

3. Når far eller mor skal gøre det, bliver man ikke frustreret over bagsædedesignet af bilen...

/Martin

Daduck
Daduck Dec 13 '14

Har en et måned gammel pige der sidder bilen. Har i dag sat "Cybex Aton Q" sæde, med "Cybex Gold Aton Base 2-Fix" isofix dims i. Det gik kun liiiige præcis at få isofix til at sidde, og der er ingen tvivl om at basen presser ret meget ind på sædet. Ved ikke om jeg ser efter en anden løsning.. vil lige se om jeg tror det kan skade sædet, at blive presset ind.

Det var pænt bøvlet at få sat fast, men det sidder 100% stabilt. I min BMW var der lidt vrikke-rum til siderne, det er der intet af her.

Benytter pt. det højre bagsæde, og det kan være at kurven i sædet derude kan have en effekt. Har ikke prøvet det på andre sæder endnu.

Claus8930
Claus8930 Dec 13 '14

Er spændt hvordan det skal gå med de nye sæder?!

Kiefer
Kiefer Dec 13 '14

De lædersæder vi har, er blevet præget af autostolene. Tesla design af bagsædet er ikke specielt overbevisende når det gælder montering af autostole.

/Martin