Loading...
dk

Ingen model x i 2015 | Tesla Forum

uffe55
uffe55 Nov 10 '14

Øv, har lige talt med Tesla og de siger at det er usandsynligt at der bliver leveret model x i 2015

DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '14

Nå, Jeg talte med Tesla i Holland så sent som for 4 dage siden. Der sagde de, at der ville blive leveret. Hvad angiver dine kilder som årsagen til, at der ikke kommer X i 2015?

uffe55
uffe55 Nov 10 '14

Ja, det er da underligt !

De angav at det var de forsinkelser som tidligere har været omtalt og som jeg forstod det ville de levere først i USA i slutningen af 2015 og derefter i europa

DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '14

Jeg har mine info fra Daniel Juntti, da jeg snakkede med ham om, at jeg måske ville øge mit depositum, for at spare den nye kurs stigning. Er det Tesla Dk, der giver dig info?

Gælder din viden også for Signature modeller til Europa?

uffe55
uffe55 Nov 10 '14

Ja det er Tesla dk, jeg husker ikke lige hvad hun hedder hende jeg talte med.

Jeg kontaktede dem fordi jeg blev nervøs over min bestiling af model x, dels pga forsinkelser så vi ikke når at få den på plader inden afgiftfritagelsen løber ud og dels pga den dårlige kurs på dollars som nu giver os prisstigninger. 

Af samme grund har jeg nu bestilt en model s selv om jeg da meget hellere ville have en x'er

uffe55
uffe55 Nov 10 '14

ups, jeg ved ikke med Signature, det spurgte jeg ikke om.

DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '14

Uffe55. Jeg forstår dig godt. Jeg er dog ikke nervøs for afgiften, den kommer ikke på, for den har været væk siden 1980'erne. Det eneste kan være den årlige "grønne", tror jeg. Men selvfølgelig, nu bliver S dyrere, og det gør en X så også. Og der blev fortalt mig, at en X skal sammenlignes med en S model D. DVS den nu dyrere D pakke, valutakursen, og så lige 5 til 9 % oven i. Så spiller klaveret pludselig falsk.

Hold det lige hemmeligt lidt endnu, men jeg tror det kan være en god ide at købe Seitzbergs "blå" S, og så sælge den igen, når du kan få din X model. Behold dog også din reservation, og lad tiden vise. 

Eller efterlys en brugt S, med netop de specifikationer du vil have. Det kan måske skubbe til en "85D-drømmer", som så kan tage beslutningen nu, inden hans eller hendes drøm stiger.

PS. Drop farve ønsker til en brugt. Få den folieret til den du vil have.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 10 '14
DeaconWP
DeaconWP Nov 10 '14

Uffe55. Jeg kigger lige på bestillings siden til en X model. Der står nu, at nye reservationer er tidligt 2016.

Tror du ikke det er det hun mente, at hvis man laver en bestilling i dag, så bliver den først leveret i 2016?

Det må næsten være det hun har troet hun har svaret på. Er det ikke sandsynligt?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 10 '14
uffe55
uffe55 Nov 11 '14

@DeaconWP

Jeg startede med at skrive til dem i søndags hvor jeg opgav mit reservationsnummer som jeg fik den 1/9, så hvis hun ikke har været helt i koma har hun vidst at det var min reservation (nr 2561) som jeg spurgte på.

Mht afgiften tror jeg også at det måske kan begrænses til min. afgiften på kr 20.000 men vi må vente og se. De nye prisstigninger skulle komme i denne uge, så kan man jo begynde at regne på prisen på x'en med de + 9 % osv.

Du har helt ret, - der er ingen grund til at droppe reservationen på x'en så den beholder jeg indtil videre.

Kiefer
Kiefer Nov 11 '14

uffe55: Det er vel ikke Karen du har talt med derinde?

 

Vi har også valgt at beholde vores reservation, da en S ikke er en bil min hustru gider køre rundt i til daglig...

 

/Martin

uffe55
uffe55 Nov 11 '14

@Martin

Jeg kan desværre ikke huske hvad hun hedder.

larsk103
larsk103 Nov 11 '14

Jeg var også nervøs, umiddelbart da udmeldingen kom, og kontaktede derfor butikken på Sjælland for lige at få lidt input. Der fik jeg at vide - dagen efter shareholders udmeldingen - var:

1. De holder sig til det de ved - når der er sagt Q3, så regner de med at der kommer kunde-biler i Q3. Demo biler kommer i Q2 så vidt vides.

2. Bliver der afgiftsændringer i 2016, vil Tesla gør hvad de kan for at prioritere DK biler, da det ellers bliver et tabt salg, som aldrig kommer tilbage. Jeg fik at vide at noget lignende var sket andre steder (syntes han sagde i Holland?), i forbindelse med tilskud der faldt væk.

Så selvom Model S er det "sikre valg", og jeg kunne få bilen om 6 måneder, så ændrer det ikke på at jeg vil have en Model X. Mine sidste to biler har været hhv. VW Touareg og Audi Q7, og vil betragte alt andet end en svulmende Model X i garagen som en nedgradering ;)

Personligt tror jeg ikke at Tesla har "råd" til flere forsinkelser - tilliden vil få et gevaldigt hug hvis de igen skubber launch'en. Det giver også god mening at de hurtigt kan rampe produktion op, jeg vil gætte på at lige så snart de har trykket på GO knappen vil de kunne outputte 100% i løbet af 1-2 mdr.

Imens kører jeg stadig ICE, og bliver mere og mere træt af motorlyd, gearskifte og tankstationer.

Are you listening, Elon?

/Lars

Hookmaker
Hookmaker Nov 11 '14

Håber de gør deres bedste, men Danmark er jo kun et lille pisland, så et par hundrede misted solgte biler hos os betyder absolut intet i det store billede, desværre!

Renedyhr
Renedyhr Nov 11 '14

Kan prisen nå at stige på MS fra man har bestilt til man endelig bekræfter? (mener der går ca. 14 dage hvis man ikke gør det med det samme)

Skaarup
Skaarup Nov 11 '14

Ikke hvis du har betalt depositum.

uffe55
uffe55 Nov 27 '14

Har lige talt med en rep fra Tesla DK igen i dag og han sagde det samme som jeg tidligere har fået at vide, - ingen model x i 2015 så det er bare surt show !

Har ville dog foreslå at jeg købte en model s og så kunne jeg senere bytte den til en model x i deres trade in program som de meget snart skulle lancere. En byttepris kunne han dog ikke give men den ville ikke være så fordelagtig som hvis jeg kunne sælge i fri handel men det er jo svært at vide når der ikke rigtig er nogle salgspriser på brugte endnu.

Nogen der ved hvor stor afskrivning der er på biler i USA i deres trade in program ?

DeaconWP
DeaconWP Nov 28 '14

Uffe55. Vil du ikke lige være flink og få den Tesla repræsentant til at kontakte mig.

Så jeg kan få at vide, om det med ingen Model X i 2015 også gælder mig.

Jeg forventer stadig min i tredie kvartal 2015.

MVH

Deacon

+45 30 689 987

Model X Signature

RN763026

#447

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 28 '14
uffe55
uffe55 Nov 29 '14

@DeaconWP

Nu fik jeg jo selvfølgelig ikke han navn (!) men han talte dansk med amerikansk accent og ringede fra dette nummer 33731121 så prøv at ringe til ham.

Jeg er da meget spændt på hvad han siger så du må meget gerne holde mig informeret.

Mvh

Uffe

Kiefer
Kiefer Nov 29 '14

Seneste nyt fra et norsk medie:


http://www.tv2.no/a/6251236

"Tesla bekrefter: Har begynt å lage Model X"

Spændende :-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 4 '14

Er netop hjemvendt fra åbningen af Teslas nye butik i Århus, i den forbindelse sagde den skandinaviske direktør at alle os der har reserveret INDEN udmeldingen om at Model X ville blive forsinket ind i 2016, stadig ville få vores biler i 2015, forsinkelsen gælder kun nye reservationer.

Han fortalte mig samtidig at, skulle det utænkelige ske at, fritagelsen for registreringsafgiften ikke bliver forlænget ind i 2015, vil Tesla prioritere leveringen af biler til DK, så vi stadig får vores biler afgiftsfrit i DK :-)

/Martin

Sider: 1 2 »